|
ПРОЕКТИ І КОМПРОМІСИ
15.07.2017 / Газета: Чорноморські новини / № 66-67(21857- 21858) / Тираж: 8525
Скандальний процес позбавлення недоторканності шести слуг народу став чи не центральною темою для преси тижня, що минає. Однак початок показової боротьби з корупцією у Верховній Раді відвернув увагу від інших важливих тем. Включаючи головну — відсіч російській агресії. ОБГОВОРЮВАТИ РАНО. ПОГОДЖУВАТИ ПІЗНО На 10 липня було призначене засідання Ради національної безпеки й оборони України. З єдиним пунктом порядку денного — обговорення законопроекту «Про особливості державної політики щодо відновлення державного суверенітету України над тимчасово окупованою територією Луганської та Донецької областей України». До вказаної дати з текстом законопроекту могла ознайомитися обмежена кількість осіб з вищого керівництва країни. Зате чуток ходило безліч. Включаючи ту, що «історичний» документ внесуть до Верховної Ради від імені Президента України як пріоритетний і схвалять до кінця нинішнього тижня. Тобто перед канікулами. Раптово чутки обірвалися, а секретар РНБО Олександр Турчинов повідомив пресі, що за-планованого обговорення не буде, оскільки законопроект слід узгодити зі стратегічними партнерами. Звучало це, принаймні, дивно. Таким узгодженням під час закордонних візитів у США та Францію, наскільки відомо, займалася українська делегація на чолі з Президентом Петром Порошенком. А між цими візитами і після них активні переговори щодо законопроекту довгий час вели українські дипломати. Якщо у відносинах з партнерами зберігалися розбіжності, усунути їх, здавалося б, міг недільний візит до Києва держсекретаря США Рекса Тіллерсона. Але не усунув. Висновок: розбіжності у поглядах україн-ської влади та закордонних партнерів на проблему млявої але неспинної війни мають принциповий характер. У середині нинішнього тижня в нашій пресі з’явилися дві публікації, які прояснюють ситуацію. На сайті «Громадське ТБ» опублікований, по-перше, текст законопроекту «Про особливості державної політики щодо відновлення державного суверенітету...», нібито розроблений в РНБО. По-друге, того ж дня різні ЗМІ в Україні та за її межами розмістили додаткові відомості про «план Макрона» щодо врегулювання ситуації на Донбасі. Автентичність тексту РНБО — під питанням. Про «План Макрона» поки що знаємо у загальних рисах. Але розбіжність двох позицій можна побачити відразу. Почнемо з французької. Вона, в принципі, не відрізняється від тієї, яку впродовж тривалого часу на засіданнях Тристоронньої контактної групи в Мінську озвучують представники нашої країни. Основний зміст — послідовність кроків України і Росії щодо деескалації конфлікту в рамках Мінських угод: всі сторони повинні припинити вогонь; сторони повинні відвести важке озброєння від лінії зіт-кнення; зони частих зіткнень повинні бути демілітаризовані; сторони забезпечать СММ ОБСЄ доступ до всієї зоні конфлікту без обмежень і зобов’язані сприяти спостерігачам; сторони обміняють заручників та військовополонених. Ці кроки французи називають компромісом, хоча який це компроміс? Все чорним по білому прописане в угоді «Мінськ-2». ЯК ВИЙТИ ЗА РАМКИ «МІНСЬКА» За рамки «Мінська-2» виходять заходи двох держав, де компроміс досяжний. Україна, наприклад, на думку Макрона, скасує економічну і транспортну блокаду ОРДЛО, а Росія у відповідь поверне Україні контроль над захопленими там під-приємствами. Путін скасує свій указ про визнання документів, виданих «владою» ОРДЛО, а українська влада створить умови для отримання таких документів населенням непідконтрольних територій. План Макрона, включаючи компроміси, не новина. Його встигли обговорити й схвалити три лідери «нормандської чет-вірки» і фактично підтримав Держ-департамент США. Але цей план на переговорах з Меркель і Макроном під час саміту G-20 в Гамбурзі відкинув Путін. Зі звичайними аргументами — «нас там нема», Україна з усіх питань повинна домовлятися з «народними республіками». Відмова Путіна стала, схоже, краплею, яка переповнила чашу терпіння Порошенка. Він дав відмашку Турчинову на оприлюднення радикального варіанту законопроекту про відновлення суверенітету. Але водночас розпорядився не поспішати з його обговоренням і реєстрацією в парламенті. У разі схвалення Верховною Радою цей закон справді може порушити сформований за три роки статус-кво, становище «ні миру, ні війни», яке влаштовує владу в Україні і владу в Росії. Серед одинадцяти статей законопроекту про відновлення суверенітету коментатори часто виділяють ті, де містяться формулювання на зразок «агресія Росії» або «окупація територій». В ООН, в міжнародних судах, куди зверталася і звертається Україна, такі формулювання справді мають значення. Наприклад, у статті першій чітко визначено, що окупованою є «сухопутна територія, в межах якої формування збройних сил Російської Федерації, незаконні збройні формування, створені за сприяння збройних сил Ро-сійської Федерації, підпорядковані їй, керовані, контрольовані і фінансовані нею, та окупаційна адміністрація РФ встановили та здійснюють свою владу...». Так само у законопроекті чітко визначено й особливий правовий режим цих територій, включаючи правила перетину їх кордонів, укладення торговельних угод, реалізації та забезпечення прав і свобод людини. Важливим є визнання недійсними будь-яких актів, включаючи права власності, виданих на окупованій території, і підтвердження прав української держави та біженців на залишене майно. Крім того, в статті шостій підкреслюється, що Україна не несе відповідальності за проти-правні дії держави-агресора і незаконних збройних формувань. У заключних статтях законопроекту конкретизовано право України на самооборону, перераховуються заходи щодо звільнення окупованих територій, визначено, в якому порядку Президент України може залучати Збройні Сили, Національну гвардію та інші структури для стримування та відбиття агресії Російської Федерації. Правові норми, викладені в законопроекті, справді виходять за рамки Мінських угод. Але знехтувати рамками можна і навіть потрібно. Якщо «Мінськ» зберегти ще на рік, про відновлення суверенітету України доведеться забути назавжди. Автор: Леонід ЗАСЛАВСЬКИЙ
|
Пошук:
Автор
По данным Международной федерации диабета (IDF) за 2021 год, от диабета страдают 10,5% людей в возрасте от 20 до 79 лет и половина из них не знает об этом. Согласно прогнозам, к 2045 году этим заболеванием будет болеть на 46% больше — каждый восьмой взрослый или 783 миллиона человек. Эта перспектива пугающая, но не удивительная, учитывая текущую ситуацию
Під егідою Міністерства культури та інформаційної політики України, Одеська національна наукова бібліотека, Українська асоціація видавців та книгорозповсюджувачів, Державна наукова установа «Книжкова палата України імені Івана Федорова» за сприяння Одеської обласної державної адміністрації, Одеської обласної та Одеської міської рад, Українського інституту книги, Всеукраїнської громадської організації «Українська бібліотечна асоціація» та Всеукраїнської громадської організації «Бібліополіс» проводять Всеукраїнську виставку-форум «Українська книга на Одещині».
Останні моніторинги:
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
|
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.061 |