![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
ПОВЕРНЕННЯ «ТАНГЕЙЗЕРА»
21.09.2017 / Газета: Чорноморські новини / № 85(21876) / Тираж: 8525
Шанувальники класичної музики з нетерпінням чекали на прем’єру опери Ріхарда Вагнера «Тангейзер». Музика цього німецького композитора вимагає потужних, так званих вагнерівських, голосів, великих за складом хору та оркестру, посиленого духовими й ударними інструментами. Окрім того, його вистави масштабні за часом. Після тривалого забуття Одеський оперний повернувся до музики великого композитора у 2013 році, поставивши концертну програму «Всесвіт Вагнера». Спроба була вдалою, тож вирішили, що Вагнеру — звучати у стінах нашого театру. Відтак колектив під керівництвом головного диригента Олександру Самоїле взявся за постановку опери. Це було непросто, зважаючи на те, що в нашому театрі звучить, переважно, легка італійська музика. І співаки, й оркестр, і хор більше налаштовані на мелодійність та милозвучність. А у випадку з Вагнером довелося працювати зовсім з іншим матеріалом — з інтелектуальною, величною, бунтівною музикою композитора-філософа. В опері йдеться про долю лицаря Тангейзера, що залишає грот богині кохання Венери, аби повернутися на землю, і бере участь у змаганні співаків, де нагорода за перемогу — одруження з коханою Єлизаветою. На шляху у пари постають перешкоди, але любов перемагає, і розквітає посох Папи римського, у якого лицар просив прощення за свої гріхи... Опера поставлена у концертному виконанні і скорочена до двох годин (повна версія «Тангейзер» звучить три з половиною години). Честі співати Вагнера на прем’єрі вистави удостоїлися четверо чудових вокалістів: партію Венери виконувала заслужена артистка України Тетяна Спаська, образ Єлизавети втілювала на сцені Наталія Павленко, роль лицаря Вольфрама фон Ешенбаха була доручена молодому тенору Гаррі Гукасяну, а головна партія — Тангейзера — Олександрові Шульцу. Ще один виклик, що постав перед театром, — опера написана німецькою мовою. Оскільки майже всі вистави звучать у нас італійською, російською чи українською, то Олександрові Шульцу, для якого німецька — рідна мова, довелося ставити вимову своїм колегам по сцені. І треба відзначити, що всі виконавці чудово справилися з покладеними на них завданнями. А ще хочеться відзначити чудове, виразне і злагоджене звучання хору під керівництвом Леоніда Бутенка. Неперевершена гра оркестру під орудою Олександру Самоїле щоразу викликала бурхливі оплески публіки. Зал був повний, і в ньому — чимало молоді, й це зрозуміло — бунтів-на музика німецького композитора залишається актуальною і в наш час. Оперу супроводжувала відеографіка Віталія Галака, що дозволило бачити суперечливий світ протистояння почуттів та розуму, любові духовної та чуттєвої, у якому й відбувається дія. Прем’єру увінчали бурхливі овації. Стоячи, публіка вітала виконавців прекрасної постановки, яка, сподіваємося, посяде гідне місце у репертуарі Одеського оперного. Автор: Ольга ФІЛІППОВА
|
Пошук:
![]() Игорь Коваль
У подкасті одеських полiтологiв «Дискусійний клуб Ігоря Коваля» говоримо про роль Китаю у світі та що це означає для України.
Дивіться зараз!
![]() 7 грудня надзвичайний CHEEV з великим концертом виступить в Одесі. Початок о 18.00 у філармонії.
Останні моніторинги:
00:00 27.11.2025 / Вечірня Одеса
00:00 27.11.2025 / Вечірня Одеса
00:00 27.11.2025 / Вечірня Одеса
00:00 27.11.2025 / Вечірня Одеса
00:00 27.11.2025 / Вечірня Одеса
|
||||||||||||||||
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.022 |