ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:




Малих доріг не буває
19.10.2017 / Газета: Одесские известия / № 77(5003) / Тираж: 18937

♦Цитата в тему

Міністр інфраструктури України

Володимир Омелян:

«Поточний ремонт кілометра доріг коштує приблизно 4 мільйони гривень, капітального – 8 мільйонів. Вартість кілометра хорошого європейського автобану – мінімум мільйон євро! У проекті бюджету України на наступний рік на ремонт і будівництво доріг передбачено 40 мільярдів гривень. Освоїти ці кошти непросто, але вкрай потрібно. Торік Україна посіла 137-ме місце з 144 країн світу за якістю дорожнього покриття».

Для розвитку регіону велике значення мають не лише магістральні автошляхи, але й усі численні місцеві дороги, що сполучають населені пункти області з транспортними артеріями.

«Пам’ятаю, коли на початку своєї каденції я вперше приїхав до Балти, люди жалілися, що дорога Кодима – Балта – Криве Озеро, яка з’єднує їхнє місто з Київською трасою, не ремонтувалася десятки років і водії вантажівок просто відмовлялися до них їхати, що істотно впливало на економічний розвиток міста, – ділиться своїми спогадами в ефірі одного з місцевих телеканалів голова Одеської обласної ради Анатолій Урбанський. – Ми знайшли в обласному та державному бюджетах кошти й закінчуємо ремонтувати цей відтинок шляху». Очільник обласної ради зауважив, що ремонтові доріг у нинішньому році сприяє фінансування у рамках «митного експерименту», який підтримала Верховна Рада: за перевиконання плану по надходженнях від Митної служби, 50% понадпланових коштів спрямовується до державного бюджету і 50% – на ремонт доріг.

Так, 1 млн 127 тис. «митних» гривень були використані на завершений нещодавно середній поточний ремонт дороги місцевого значення С161313 «Під’їзд до села Любопіль» загальною довжиною 2,6 км – це в Лиманському районі. Левову ж частку видатків – 5 млн грн – узяв на себе обласний бюджет.

Завершено також капітальний ремонт деяких доріг місцевого значення у смт Затока Білгород-Дністровського району. На проведення цих робіт з обласного бюджету виділено понад два з половиною мільйони гривень.

Голова облради Анатолій Урбанський упевнений, що ремонт навіть невеликих ділянок доріг у курортних зонах Одещини сприятливо впливає на розвиток туризму та допомагає вирішувати логістичні питання місцевих мешканців і гостей регіону.

Які ж логістичні проблеми є наразі в різних куточках області і чи є шанси цих проблем позбутися? Це з’ясовували наші власні кореспонденти. Розпочнемо з фінішної точки нашої найрезонанснішої траси.

♦Рени:

Новый асфальт смыло… дождем

Ровно три недели продержалась свежеотремонтированная дорога на улице Вознесенской. А потом прошли дожди и новый асфальт… провалился. Причем во многих местах. Что же случилось?

– На участках врезок, у тротуаров не был уплотнен грунт, – пояснил ситуацию замес­титель городского головы г. Рени по вопросам жизнедеятельности Андрей Лантинов. – Когда пошел дождь, грунт на местах врезок просел, образовались ямы, в которых скопилась вода. В результате она просочилась под асфальт и на многих участках твердое покрытие провалилось. Ответственность за строительство дороги несет специализированная компания ООО «Дорлидер», которая выиграла тендер. Специалисты этой фирмы должны были указать на то, что перед укладкой асфальта недостаточно уплотнены грунты, однако на это не обратили внимания и не предприняли никаких мер. Акт о приемке дороги не подписан, «Дорлидер» получил только 30% аванса. Теперь строительная компания за свой счет устраняет ошибки. Более того, согласно договору, подрядчик дает гарантию новой дороге на пять лет, поэтому в течение этого срока обязан обеспечивать ее качественное состояние.

Аналогичное положение дел сложилось и на улице Суворова, где в июле проложили новые трубы, а в сентябре постелили новый асфальт.

Да, у дорожных компаний сейчас очень большой объем работ, большинство техники сосредоточено на ремонте трассы международного значения Одесса – Рени. Деньги, выделенные на дороги коммунального и регионального значения, иногда осваиваются по остаточному принципу и «бегом», с нарушением технологии. Особую досаду такие промахи вызывают на фоне заметных подвижек и взвешенных решений, направленных на улучшение дорожной ситуации в городе. В этом году город Рени получил из областного бюджета более 7 миллионов гривень на капитальный ремонт дорожного покрытия пяти улиц – Вознесенской, 28 Июня, Суворова, Доватура и Веселой.

Городской голова г. Рени Игорь Плехов предложил к этому делу подойти по-хозяйски: прежде чем на той или иной улице стелить новый асфальт, менять там старые трубы водопровода на новые пластиковые.

В Рени всем известен печальный пример улицы Тихой, где четыре года назад постелили новый асфальт. Старая труба под новым покрытием лопалась уже четырежды. Соответственно в четырех местах вскрывали экскаватором новое дорожное полотно. И таких примеров немало. Депутаты поддержали тактику Игоря Плехова, выделив из городской казны более 3,7 миллиона гривень на замену старых труб – и работы пошли стремительными темпами. На упомянутой уже улице Вознесенской этот алгоритм также был отработан четко: силами коммунального предприятия «Водоканал» проложили новую трубу, жители улицы сами сделали разводки по домам и были подключены к новой магистрали. Как только работы завершились и люди получили воду, на улицу зашла техника ООО «Дорлидер» и оперативно постелила асфальт сплошным полотном. Получив через три недели наглядный урок о том, что в дорожном строительстве мелочей не бывает.

♦Измаил:

На ремонт – из всех источников

На днях здесь стартовал ремонт твердого покрытия на одной из центральных городских магистралей – проспекте Мира. Здесь на первом этапе планируется капитально отремонтировать дорожное полотно на участке от улицы Кишиневской до площади Мира. От площади до ТЦ «Дельта» ремонт был выполнен ранее, а затем его продолжат на участке до железнодорожного вокзала. Как отметил городской голова Андрей Абрамченко, на реализацию проекта потребуются серьезные инвестиции. Поэтому, помимо финансов городского бюджета, будут привлекаться инвестиции из других источников, включая международные гранты.

Также в Измаиле приступили к капитальному ремонту большей части улицы Кишиневской. Здесь будут полностью заменен асфальт и построены тротуары. Работы проведут на участке от улицы Грушевского до улицы Покровской. Первый этап ремонта – от проспекта Мира до Семинарской. Часть денег уже было выделено – три миллиона гривень поступили из общего фонда государственного бюджета в рамках программы социально-экономического развития регионов. Всего же проект рассчитан на сумму порядка 12 миллионов гривень, а сам ремонт улицы продлится два-три года. В итоге, как поясняет Андрей Абрамченко, это позволит разгрузить поток транспорта по проспекту Суворова.

По мере возможностей стараются решать вопросы дорожного строительства и в Измаильском районе. Одним из самых проблемных в этом плане является пригородное село Матроска. Большая часть дорог здесь просто в катастрофическом состоянии. Как пояснила сельский голова Наталья Курилова, в этом году за счет средств из местной казны (700 тысяч гривень) удалось провести отсыпку нескольких улиц.

– Однако мы понимаем, что отсыпка дорог позволяет решить проблему только на какое-то время, – продолжила Наталья Курилова. – Для того, чтобы закрыть воп­рос полностью, необходима капитальная реставрация. Есть подвижки у нас и здесь.

Сейчас в Матроске начинают основательно ремонтировать небольшую улицу Чехова. На это из сельской казны предус­мотрено 500 тысяч гривень. Готова проектно-сметная документация и на одну из центральных улиц – Пушкина. Цена вопроса составляет полтора миллиона гривень. Понятно, что такую сумму на местном уровне изыскать будет сложно. Поэтому в следующем году здесь рассчитывают на софинансирование из области.

К слову, область уже подставила плечо одному из самых известных сел Измаильского района – Утконосовке. За счет средств областного бюджета (два миллиона гривень) стартовал капитальный ремонт подъездной дороги от Утконосовки до трассы М-15 (Одесса – Рени). Всего дорожниками будет отреставрирован километровый участок дорожного полотна.

Есть определенные достижения и по другим населенным пунктам. Так, из сельских бюджетов профинансированы капитальные ремонты в поселке Суворово (470 тысяч гривень), селах Броска (205 тысяч гривень) и Ларжанка (123 тысячи гривень) и еще в одном пригородном селе – Сафьяны (860 тысяч гривень).

♦Захарівка:

Ставка на місцеві бюджети

Відтинок шляху від кордону з При­дністров’ям до Захарівки не бачив ремонту за всі часи незалежності нашої держави. Лише сім-вісім років тому найпроблемнішу ділянку було підсипано щебенем, і на цьо­му увага служби автомобільних доріг в Одеській області вичерпана. Коли стоїть гарна погода, водіїв рятує грунтова дорога. На початку цього року фермери, підприємці та звичайні жителі Йосипівської сільської ради за безпосередньої участі лідера громади Дмитра Лисика привели цей шлях у зразковий вигляд – вирубали зарості, зібрали сміття та прогорнули грунтову ділянку грейдером. Але цією дорогою, звісно, можна користуватися лише в сухі, погожі дні.

Завдяки небайдужим людям вдалося відремонтувати ще один відтинок територіальної дороги, якою мала б опікуватися служба автомобільних доріг в Одеській області. Мова йде про найзатребуванішу трасу, якою щодня курсують сотні автомобілів від райцентру Захарівка до залізничної станції Затишшя і у зворотному напрямку. Практично по всій довжині утворилися такі вибоїни, що їх важко обминути на будь-якому транспорті. Щоб упорядкувати цей шлях, свою фінансову допомогу подали місцеві фермери, підприємці та нардеп Олександр Пресман. Загалом зібрали 750 тисяч гривень. На ці кошти зроблено ямковий ремонт на площі півтори тисячі квад­ратних метрів.

Вже не один рік залишаються проблемними практично всі дороги місцевого значення. На порозі осінньо-зимової негоди уваги потребують ділянки сполученням Йосипівка – Павлівка у районі Соші, узвіз біля сіл Парканівка, Онилове та Дружелюбівка. А поблизу села 1 Травня дощами розмило частину шляху, і є припущення, що в негоду кілька сіл взагалі будуть відрізаними від району.

На тлі майже повної бездіяльності служби автомобільних доріг помітні перетворення у кращий бік відбулися з комунальними шляхами. Це ті, що фінансуються з обласного та місцевих бюджетів.

– Протягом 2017 року було відремонтовано найпроблемніші ділянки у селах Перехрестове, Василівка, Вой­ничеве, Мар’янівка, Торосове, селищах Заха­рівка та Затишшя, – розповів головний спеціаліст відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального гос­подарства Захарівської райдержадмі­ністрації В’ячеслав Павлович Маковейчук. – Особливо помітними стали фінансові вливання Одеської обласної ради – загалом це понад три мільйони гривень. Приблизно таку ж суму виділили деякі сільські та селищні ради району на впорядкування власних доріг. Тож безпосередньо в населених пунктах шляхи підтримуються в нормальному стані.

♦Миколаївка:

Умовно непроїзні

Голова Миколаївської районної ради Віктор Купченко сподівається, що наступного року буде відремонтовано автомагістраль Т-16-40 Миколаївка – Андрієво-Іванівка – Настасіївка. Дорога завдовжки 45 кілометрів, яка зв’язує райцентр із автобаном Одеса – Київ, розбита вщент, насамперед великовантажним транспортом. За попередніми підрахунками, на капітальний ремонт шляху потрібно 220 млн грн. Керівник району стверджує, що цю дорогу можна полагодити за кошти від перевиконання збору митних платежів. Він побоюється, що взимку через бездоріжжя та негоду селище буде відрізане від світу. Причиною тут може стати досі не завершений підрядником ремонт об’їзної дороги біля Миколаївки, хоча на цю справу були виділені необхідні 600 тис. грн. Щоправда, ямковий ремонт дороги Т-16-23 Ананьїв – Троїцьке – Березівка – Вікторівка в межах Миколаївського району, виконаний підрядником ТОВ «Березівкашляхбуд» іще навесні, має задовільний вигляд. І цим шляхом автотранспорт може нормально рухатися.

Тривав ремонт доріг, розпочатий торік власними силами громад за рахунок місцевих товаровиробників і меценатів. Але через поганий врожай пожертвувань поменшало, проте таки вдалося полагодити дорожнє полотно між селом Василівка і смт Миколаївка довжиною 15 кілометрів. Припасених будматеріалів вистачить на ямковий ремонт іще 20 км дороги.

Загалом стан дорожнього господарства району викликає занепокоєння у влади та велике обурення у людей. За словами голови райради Віктора Купченка, з майже 400 кілометрів доріг місцевого і державного значення 60 відсотків шляхів можна умовно віднести до непроїзних.

♦Любашівка:

Ремонтуються шляхи сполучення

Близько двох мільйонів гривень спрямовано цьогоріч з обласного бюджету на ямковий ремонт дорожнього полотна та утримання доріг у Любашівському районі. Цією гарною новиною поділився голова районної ради Сергій Паровик. На сьогоднішній день силами фахівців Любашівської, Ананьївської та Балтської дорожньо-експлуатаційних дільниць освоєно більшу частину коштів. Насамперед ремонтуються дороги, якими курсують шкільні автобуси. Це шляхи сполучення між селами Катеринка і Чайківка, якими дітей підвозять до Троїцької ЗОШ І-ІІІ ступенів та Боківського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-дитсадок». Також ямковий ремонт проведено на важливому автошляху Бокове – Новоселівка. Щоправда, вкрай понівечена дорога від Новоселівки до Любашівки потребує капітального втручання з боку шляховиків і чималих, мільйонних, капіталовкладень. Ця досить болюча проблема хвилює людей уже кілька десятиліть.

Нарівні з цим проведено ямковий ремонт на автомагістралі Криве Озеро – Балта (в межах Любашівського району), яка ремонтувалася торік. Також планується латання асфальтівки між селами Бобрик-Перший і Бобрик-Другий силами шляховиків із Балти.

Інспектор відділу технічного контролю та якості робіт Служби автомобільних доріг в Одеській області Костянтин Гончарук розповів, що ямковий ремонт шляховики виконують на досить високому рівні, і стверджує, що навесні встелений асфальт не зійде ра­зом зі снігом. Він каже, що вже завершується ремонт відбійників, здійснено ямковий ремонт спецтехнікою на ввіреному йому відтинку автомагістралі Одеса – Київ від Старих Маяків до Південного Бугу. Добігає кінця ремонт 17-кілометрового шляху від Саврані до Київської траси. Там працівники ТОВ «Березівкашляхбуд» фрезерують понівечене вантажівками дорожнє полотно. Парує асфальт, закотковуються вибоїни.

Доречно повідомити ще одну приємну новину, що тішить серця чиновників та прос­тих мешканців Любашівського району. Це довгоочікуваний поточний середній ремонт 11-кілометрового відтинку автомобільної дороги загального користування державного значення Т-16-21 Саврань – Бакша – Заплази – Любашівка, на який передбачається витратити 45 – 50 мільйо­нів гривень. Лише на капремонт особливо важливої його ділянки – крутого підйому від Гвоздавки-Другої до смт Зеленогірське – витратять не менше 20 млн грн. Початок ямкового ремонту по завершенні всіх тендерних процедур заплановано на листопад поточного року.

Автор: Сторінку підготували: Антоніна БОНДАРЕВА, Олег КОЛЄВ, Олена ХАРЧЕНКО, Юрій ФЕДОРЧУК

Пошук:
розширений

Сергій Токарєв
Сергій Токарєв розказав про заходи, що покращать стан українського IT-сектору
Втрати контрактів та складнощі із залученням іноземних інвестицій — це ті виклики, з якими сьогодні найчастіше стикаються українські IT-компанії. На цьому наголошує Сергій Токарєв — IT-інвестор та бізнесмен, співзасновник інвестиційної групи Roosh. На його думку, становище вітчизняного сектору може покращити активний міжнародний іміджбілдинг.

SHABO провело серію дегустацій Великих вин України
Одне з провідних українських виноробних підприємств SHABO провело серію дегустацій, присвячену 20-річчю компанії.

Останні моніторинги:
00:00 28.03.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 28.03.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 28.03.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 28.03.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 28.03.2024 / Вечерняя Одесса


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.015