ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
 
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:




Корупційний інтернаціонал
21.10.2017 / Газета: Одесские известия / № 78(5004) / Тираж: 18937

«Поліпшення настане лише тоді, коли ми побачимо ефективну діяльність поліціянтів, а не ту дурницю, що зараз. Аварійність на наших шляхах пекельна. Замість вигадувати закони, чому б не скористатися досвідом Європи, Австралії чи деяких штатів США? Річна кількість ДТП у них дорівнює нашій денній».

Цей крик душі належить аж ніяк не українському громадянинові. Це коментар мешканця Кейптауна Стюарта Гендерсона щодо наміру уряду Західної Капської провінції (ПАР) таки увести в дію зміни до адміністративного законодавства, що регулює використання транспортних засобів. Законопроект передбачає зниження граничної швидкості транспорту в межах населених пунктів з 60 до 40 кілометрів на годину та від 100 до 80 км/год. у сільських районах. Передбачено також заборону перевозити дітей у багажних відділках автівок та обмеження пересування вантажівок масою понад дев’ять тонн дорогами загального користування у часи пік. Поліціянти мають вилучати авта у порушників, доправляти машини на штрафмайданчики і навіть знищувати, якщо протягом трьох місяців власник не доведе свою невинуватість у суді. Влада провінції вважає, що це позитивно вплине на безпеку дорожнього руху. Втім, аж 44% опитуваних громадян упевнені, що законопроект створює лише додаткову можливість «заробити» і так вельми корумпованій дорожній поліції, пише південноафриканське видання «Віллз-24».

«Хто забезпечить виконання такого закону? – запитує кейптаунка Лоріта Гувс. – Дорожні поліціянти, яких не вистачає навіть на те, щоб навчити таксистів їздити за правилами, а не як їм заманеться? Штрафувати будуть пересічних водіїв, як і завжди».

Читачка Монаквита Цама впевнена, що конфісковані та формально знищені автівки незабаром з’являться на подвір’ях поліціянтів, а Андре Сандифорд зауважує, що у більшості таксистів взагалі немає ані ліцензії, ані реєстрації транспортного засобу.

«Хто саме вилучатиме автівки? – глузує з владних ініціатив Галід Еразмус. – Працівники служби дорожньої безпеки, що навіть не відрізняють котушку запалювання від амортизатора? Єдиним наслідком упровадження змін стане зростання корупції на шляхах і щільніше зрощення поліції з викрадачами автівок».

Нехай, скаже український читач, поліціянти хабарі беруть, але у Південно-Африканській Республіці бодай шляхи хороші. Мовляв, якби у нас на дорожньому будівництві не крали, з вартовими закону на шляхах можна було б і порозумітися. Певно, так само вважають і італійці, які ще п’ять років тому викрили грандіозну аферу з розкраданням цільового кредиту ЄС. «Розслідування довело, що понад 381 мільйон євро просто розікрали шляхом підробки контрактів на фіктивні дорожні роботи у Калабрії, – писала тоді британська «Телеграф». – Калабрійська мафія виявилася впливовішою навіть за сумнозвісну «Коза Ностра». Італійська влада змушена була відшкодувати збитки Європейському Союзові за рахунок власних платників податків, а сума вкраденого складає майже три чверті загальних втрат від шахрайства у ЄС».

Від схожої проблеми потерпає і далека Ямайка, де минулого місяця генсек Народної національної партії Джуліан Робінсон звинуватив уряд у використанні коштів, призначених для реконструкції Джакшон-роуд у Сент-Мері, на передвиборну кампанію. «Уряд витратив ці кошти поза належними механізмами закупівель», – цитує доповідь Офісу політичного омбудсмена тамтешнє видання «Гліннер».

«Нью-Йорк Таймс» цього року оприлюднила жахливу історію про бразильську компанію «Одебрехт», що масово скуповувала топ-менеджмент дванадцятьох країн. Фірму звинувачують у 100 випадках виплати хабарів за перемогу в тендерах на будівництво мостів, доріг, електростанцій. Вартість робіт завищувалася підрядником майже вчетверо, а загальна сума оборудок склала понад чотири з половиною мільярди доларів США. «В одному випадку «Одебрехт» навіть купила відділення місцевого банку, аби з нього виплачувати хабарі», – пише видання.

Від Мексики до України проблеми корупції у транспортній галузі – здається, однакові. Аж надто ласий шматок для злодіїв – дороги. Можна боротися з цим потворним явищем, збираючи повідомлення про хабарництва на міністерському сайті, як у США. Або ж задіяти місцеві ініціативи, як на Ямайці. Але варто усвідомити, що корупція, за влучним висловом лідера китайської держави Сі Цзиньпіня, – явище інтернаціональне. Українська корупція не унікальна – від такої самої корупції потерпають усі країни світу. Тож припиняймо посипати голову попелом з цього приводу, натомість працюймо над створенням умов, нестерпних для шахраїв. Дивись, і набутий нами досвід стане світові у пригоді.

Автор: Іван Юнг

Пошук:
розширений

Автор
Почему до датчика уровня сахара от Apple еще далеко
По данным Международной федерации диабета (IDF) за 2021 год, от диабета страдают 10,5% людей в возрасте от 20 до 79 лет и половина из них не знает об этом. Согласно прогнозам, к 2045 году этим заболеванием будет болеть на 46% больше — каждый восьмой взрослый или 783 миллиона человек. Эта перспектива пугающая, но не удивительная, учитывая текущую ситуацию

7-9 черв­ня 2024 року в Одеській національній науковій бібліотеці відбудеться XXIV Всеукраїнська виставка-форум «Українська книга на Одещині»
Під егі­дою Мі­ніс­тер­ства культу­ри та ін­фор­ма­цій­ної політи­ки Ук­раї­ни, Одесь­ка на­ціо­наль­на на­у­ко­ва біб­ліо­те­ка, Ук­ра­їнсь­ка асо­ціа­ція ви­дав­ців та кни­го­роз­по­всюд­жу­ва­чів, Дер­жав­на на­у­ко­ва уста­но­ва «Книж­ко­ва па­ла­та Ук­раї­ни іме­ні Іва­на Фе­до­ро­ва» за спри­ян­ня Одесь­кої об­лас­ної дер­жав­ної ад­міністра­ції, Одесь­кої об­лас­ної та Одесь­кої місь­кої рад, Ук­ра­їнсь­ко­го ін­сти­ту­ту кни­ги, Все­ук­ра­їнсь­кої гро­мадсь­кої ор­гані­за­ції «Ук­ра­їнсь­ка біб­ліо­теч­на асо­ціа­ція» та Все­ук­ра­їнсь­кої гро­мадсь­кої ор­га­ні­за­ції «Біб­ліо­по­ліс» про­во­дять Все­ук­ра­їнсь­ку ви­став­ку-фо­рум «Ук­ра­їнсь­ка кни­га на Оде­щині».

Останні моніторинги:
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.011