ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:




«А В НАС КОЛИ ПОЛАГОДИТЕ?»
12.04.2018 / Газета: Чорноморські новини / № 33(21943) / Тираж: 8525

Результати роботи Служби автомобільних доріг в Одеській області за 2017-й. Основні проекти у сфері дорожнього господарства, які заплановано реалізувати цьогоріч. Передача місцевих шляхів на баланс ОДА і створення «Служби місцевих автомобільних доріг». Децентралізація та реформування галузі. Про це в Одеському центрі розвитку місцевого самоврядування розповідав журналістам начальник Служби автомобільних доріг нашої області Олег ВАРИВОДА.

А розпочав він дещо несподівано — звернувся до представників ЗМІ за допомогою, щоб донесли суспільству кричущий факт. У жовтні минулого року, нагадав, заступника начальника контролю і нагляду за безпекою на автомобільному транспорті управління «Укртрансбезпеки» в Одеській області Віталія Мироненка правоохоронці затримали під час одержання хабаря, який він узяв за те, щоб не притягувати бізнесмена до адміністративної відповідальності за перевантаження транспортного засобу. Чиновникові висунули підозру за ч. 3 ст. 368 Кримінального кодексу. Приморський суд заарештував його на два місяці з правом внесення застави в розмірі 475 тисяч гривень. Й ось цими днями Олег Варивода несподівано з’ясував, що той знову обіймає посаду. «Я був у шоці, побачивши його сьогодні в приймальні! Не може людина знову посідати посаду, на якій була спіймана на хабарі! Так ми ніколи не відремонтуємо і не збудуємо дороги!» — обурювався він.

Далі Олег Варивода повідав про стан шляхів у нашій області. Ситуація дуже складна: 95% доріг Одещини потребують поточного і середнього ремонту.

За 2017-й відремонтовано 259,6 км автошляхів. Це абсолютний рекорд останніх років, хоча це й надзвичайно мало порівняно з їх загальною протяжністю, адже маємо понад 8500 км доріг державного та місцевого значення. Але якщо взяти ретроспективу, то з упевненістю можна сказати, що за весь час незалежності ніхто в області не робив більше. Йдеться про поточний, середній і капітальний ремонти, більшість виконувалася за технологією холодного ресайклінгу, що є технологічно максимально наближеним до капітального.

Джерела фінансування — митний збір, державний, обласний та місцеві бюджети, кредитні кошти та Державний фонд регіонального розвитку. Левова частина грошей, які ми отримали на ремонти — 93% від загального обсягу дорожніх робіт в Одеській області, кошти від митного ек-сперименту. Торік ця сума становила 2,28 млрд грн. На ремонт доріг Одещини в 2017-у було переказано майже кожну четверту гривню, зібрану в Україні в межах митного експерименту.

Об’єкти, відремонтовані за минулий рік.

М-05 Київ—Одеса. Загальна протяжність — 6,5 км. Фактична вартість — 331704 тис. грн. Йдеться про Краснознам’янський, а тепер Знам’янський підйом. З року в рік там були постійні ями. На прикладі цього об’єкта можна побачити, як у нас будували та ремонтували дороги. Цим підйомом здавна пролягала стара одеська дорога. Вона тоді мала ширину 6 м і ливневі стоки для відведення поверхневих та підземних вод. Коли цю дорогу колись реконструювали, розширивши із 6 до 9 метрів, зливову систему просто закопали в асфальт, тобто стоки та споруди не вивели за межі дороги, і вся волога накопичувалася в ґрунті й щороку дорога «плила». Коли будували нову трасу Київ—Одеса, забули, що стару систему закопали... Ми підняли весь асфальт, всю основу, подекуди міняли ґрунт на глибину до 3 м. Це велика робота, без якої неможливо було відремонтувати цей відрізок. Раніше шляховики махнули б на такі «дрібниці» рукою й знову закатали б проблемну ділянку асфальтом, але ми ставимо питання не просто «освоїти кошти», як полюбляють казати бюджетники, а витратити їх з розумом.

Поточний середній ремонт автодороги М-15 Одеса—Рені (на Бухарест). Загальна протяжність — 289,3 км. У 2016 році відремонтовано 56,4 км на загальну суму 603766 тис. грн, у 2017-у — 138,9 км на 1686354 тис. грн. Цьогоріч залишилося полагодити 94,4 км. Фінансування, яке є зараз, — також від митного експерименту. Сподіваємося й на інші кошти. Бо якщо всі гроші, отримані від митного експерименту, підуть на автодорогу Одеса—Рені, то не зможемо виконати запланованого на нинішній рік. А це і дорога Одеса—Вознесенськ, і Т 16-25 Кучурган—Біляївка, і Р-33, дорога, яка пролягає по всіх північних районах, Вінниця—Турбів—Гайсин і доходить до Роздільної. Для північних районів вона така ж важлива, як Одеса—Рені для південних. Від Балти до Роздільної вона майже паралельна до траси Київ—Одеса. Дорога в жахливому стані й потребує негайного ремонту. Сподіваємося, що будуть винайдені додаткові резерви на дорогу Одеса—Рені, а кошти від митного експерименту ми зможемо спрямувати на Р-33.

Поточний середній ремонт автодороги Т 16-28 (М-15) — Спаське — Вилкове. Загальна протяжність — 44,67 км. Всі чули про Вилкове, але не всі могли до нього доїхати. Зважаючи на туристичну та рекреа-ційну привабливість району, було прийняте рішення відремонтувати її. Впоралися з цим за півтора місяця. З інженерної точки зору складнощів не було. Але є проблема: там великоваговий транспорт обслуговує піщаний кар’єр, велику нафтобазу та возить рис з Кілії. До кінця місяця запустимо у Струмку майданчик для зважування.

Поточний середній ремонт автодороги Т 16-11 КПП «Олексіївка» — Кодима — Балта. Загальна протяжність — 39,8 км. Кодимщина — найвіддаленіший район на півночі Одещини, сполучення з яким було дуже поганим. Дороги, хоч це й банальна фраза, — артерії, по яких забезпечується життєдіяльність нашої держави.

Нові стандарти безпеки руху. Ми побачили чітку тенденцію: якщо відремонтували дорогу, то там одразу збільшується кількість ДТП. Люди чи то від радощів, чи від невеликого розуму починають по них ганяти. Менше ніж за тиждень після завершення ремонту дороги Спаське—Вилкове рибалки на «Жигулях», всі п’ятеро, які були в машині, загинули через велике перевищення швидкості.

Наших водіїв доводиться змушувати виконувати Правила дорожнього руху, тому на автодорозі М-15 Одеса—Рені (на Бухарест) ми запроваджуємо систему «Traffic calming measures». Це пасивна примусова система пониження швидкості при в’їздах у населені пункти. Минулого року в найбільш небезпечних місцях ми зробили чотири такі споруди (Маяки, в’їзд та виїзд з Татарбунар та Орлівка), а цьогоріч плануємо поставити ще 10 обмежувачів. У країнах ЄС ці заходи безпеки добре себе зарекомендували, адже проїхати їх зі швидкістю понад 60 км/год. неможливо. На відміну від таких поширених засобів обмеження швидкості, як штучні нерівності (так звані «лежачі поліцейські»), «Traffic calming measures» не чинить негативного впливу на технічний стан автомобіля і не створює незручностей для пасажирів.

Але повернімося до «Укртранс-безпеки». У 2016 році ми зробили п’ять майданчиків для зважування великовагового транспорту, а в 2017-у довели їх кількість до 14. Тиждень тому ми відвідали всі ці майданчики разом з «Укртрансбезпекою», бо це відомство чомусь доповідало в Київ, що їх в області лише чотири. Довелося буквально тягнути за вуха. Два майданчики вони забракували, але дванадцять є. В «Укртрансбезпеки» на папері статистика наче гарна, але якщо подивитися на їхню реальну роботу, на наслідки цієї роботи і кількість транспорту, який порушує граничні норми навантажень, то це схоже на боротьбу з вітряками. Робота імітується, але ціль — не кіль-кість зважувань та виявлених порушень, не кількість нарахованих і сплачених штрафів. Коли перестане їздити перевантажений транспорт, тоді й можна буде сказати, що ця боротьба успішна.

— Чи часто чуєте обурення від людей про стан наших доріг?

— Мені про це щодня дзвонять, пишуть і згадують «незлим тихим» також. І це нормально, я розумію, куди я прийшов, розумію, яку справу роблю, і що задоволених буде значно менше, ніж невдоволених. Бо якщо ми зробили дорогу на Вилкове і вилківчани вдячні голові ОДА, і мені дякують, то мешканцеві Березівського району з його Р-55, яку ми лише починаємо, байдуже те Вилкове, бо він до нього не їде. І людина, яка зі свого села не може виїхати через зруйновану дорогу, чуючи, що зроблена Одеса—Рені, слушно запитує: «А в нас коли полагодите?». Поки є таке фінансування — невдоволених буде більше.

— Чи місцеве самоврядування змінюватиме разом з вами підходи до ремонту доріг?

— Цього року Одеська область була найкращою щодо зимової експлуатації. Злагоджено працювали голови міст, ОТГ, сільських рад. Було розподілено, що Служба автомобільних доріг з підрядними організаціями займається винятково шляхами державного значення і розчищає їх, а місцева влада займається розчищенням місцевих шляхів за допомогою комунальних служб, фермерських господарств тощо. Наші підрядники укладали з цими виконавцями договори субпідряду. Кілька днів тому закінчилися бюрократичні процедури, і ми, нарешті, можемо виплатити субпідрядникам кошти.

Автор: Володимир ГЕНИК

Пошук:
розширений

Автор
Почему до датчика уровня сахара от Apple еще далеко
По данным Международной федерации диабета (IDF) за 2021 год, от диабета страдают 10,5% людей в возрасте от 20 до 79 лет и половина из них не знает об этом. Согласно прогнозам, к 2045 году этим заболеванием будет болеть на 46% больше — каждый восьмой взрослый или 783 миллиона человек. Эта перспектива пугающая, но не удивительная, учитывая текущую ситуацию

«Все, що ми пам'ятаємо, – неправда»
Презентація 8-го видання проєкту «Стара Одеса у фотографіях» зібрала повний зал в Одеській національній науковій бібліотеці

Останні моніторинги:
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.011