ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
 
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:




ВИПРОБУВАННЯ НА ПОЛІТИЧНУ КОРУПЦІЮ
12.04.2018 / Газета: Чорноморські новини / № 33(21943) / Тираж: 8525

Вибори-2019 стануть випробуванням для боротьби з політичною корупцією, прогнозують у Національному агентстві з питань запобігання та протидії корупції (НАЗК).

«Майбутні президентські та парламентські вибори, у березні та жовтні 2019 року відповідно, без сумніву, стануть випробуванням для існуючої системи запобігання політичній корупції та державного фінансування політичних партій. Уже зараз, у період виборчого «затишшя», НАЗК, представники громадських організацій, активісти та небайдужі громадяни виявляють окремі маніпуляції політичних партій у сфері агітаційної діяльності», — цитує прес-служба НАЗК керівницю відділу методологічної роботи департаменту з питань запобігання політичній корупції Катерину Берднікову.

За її словами, за результатами проведеного аналізу звітів політичних партій доводиться констатувати: одним з основних напрямків, на які ті витрачають кошти, є пропагандистська діяльність, що полягає в розміщенні реклами на телебаченні, радіо і в друкованих ЗМІ, виданні газет, листівок, продукції з логотипом та інших агітаційних матеріалів.

Як відомо, для запобігання політичній корупції встановлено чітку заборону партіям та кандидатам у депутати використовувати для проведення передвиборної агітації власні кошти чи кошти з інших джерел, у тому числі внески з ініціативи виборців. Встановлення механізму здійснення передвиборної агітації винятково за виділені на це кошти з державного бюджету України та кошти виборчих фондів партій і кандидатів у депутати передбачає для учасників будь-якого виборчого процесу жорсткі обмеження фінансового контролю.

Катерина Берднікова зазначила, що поширеним зловживанням, є відображення у звітах про надходження й використання коштів виборчих фондів на загальнодержавних та місцевих виборах значно менших сум, ніж фактично витрачені на проведення різних форм передвиборної агітації. Це зумовлено тим, що Законом «Про вибори в Україні» встановлено обмеження розмірів виборчих фондів для політичної партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані в загальнодержавному окрузі, — не більше 90 тисяч розмірів мінімальної заробітної плати (близько 330 млн грн), а для кандидата в депутати в одномандатному окрузі — не більше 4 тисяч розмірів мінімальної заробітної плати (близько 15 млн грн). Юристка підкреслила, що проблема для суб’єктів виборчого процесу полягає в тому, що витрачання коштів з поточних рахунків виборчого фонду здій-снюється в безготівковій формі, а тому чітко контрольоване й може бути перевірене, а відтак кожен у своїй агітаційній діяльності намагається мінімізувати офіційні витрати, щоб «влізти» у встановлені виборчим законодавством рамки, а далі «доагітовувати» за «тіньову» готівку.

Катерина Берднікова також зазначила, що кількість згадувань політпартії чи кандидата в радіоефірі майже неможливо простежити. Зокрема, невеликі регіональні радіостанції можуть на своїх FM-частотах агітувати значно масштабніше, ніж це офіційно вказує у фінансових звітах суб’єкт виборчого процесу. Простежити та зафіксувати такі порушення можливо лише через фактичне прослуховування ефірів відповідними уповноваженими особами.

Окрема проблема, за словами юристки, — організація мітингів на підтримку суб’єктів виборчого процесу за участі певної частини «оплачених» осіб, тобто тих, які отримують кошти за активну підтримку та проведення заходів на користь партії чи кандидата. Оплата таких «агітаторів», звісно, здій-снюється за готівку й ніде офіційно не відображається.

Серед найпоширеніших хитрощів, до яких вдаються суб’єк-ти виборчого процесу, — збіль-шення кількості встановлених зовнішніх агітаційних матеріалів. Виглядає це так: договір щодо розміщення агітації на білбордах укладається на 20 одиниць, а насправді розміщуються 100 чи більше.

«Це створює можливість для суб’єкта виборчого процесу вказати значно меншу кількість коштів, витрачених на агітацію. Втім, якщо навіть таке порушення буде зафіксоване НАЗК, інформацію про договір та витрачені кошти на таку агітацію воно отримає від партій лише після закінчення звітного періоду, а втрата часу спричинить закінчення строків давності для притягнення до відповідальності та дасть змогу уникнути покарання за порушення положень виборчого законодавства», — зазначила Катерина Берднікова.

На її переконання, одна з перешкод для розв’язання проблем, які існують у сфері запобігання політичній корупції, — це недостатні людські ресурси та відсутність територіальних підрозділів НАЗК, що фактично не дає змоги контролювати дотримання вимог антикорупційного законодавства у регіонах чи на місцевих виборах.

Крім того, наголосила юрист, сьогодні існує проблема вдосконалення процедури складання протоколів про адмінправопорушення, пов’язані з корупцією, розгляду судом відповідних справ, збільшення строків накладення стягнень за порушення встановлених законом обмежень щодо фінансування політпартій. Уваги потребує й вирішення питання про підвищення розмірів штрафів за порушення встановленого порядку надання або отримання внесків на підтримку політичних партій від громадян.

Нагадаємо, контроль за до-триманням вимог щодо участі електронних (аудіовізуальних) ЗМІ в інформаційному забезпеченні виборів та проведенні передвиборної агітації здійснює Нацрада з питань телебачення і радіомовлення, а друкованих та інформаційних агентств — Держ-комітет телебачення і радіомовлення.

Автор: -

Пошук:
розширений

Автор
Почему до датчика уровня сахара от Apple еще далеко
По данным Международной федерации диабета (IDF) за 2021 год, от диабета страдают 10,5% людей в возрасте от 20 до 79 лет и половина из них не знает об этом. Согласно прогнозам, к 2045 году этим заболеванием будет болеть на 46% больше — каждый восьмой взрослый или 783 миллиона человек. Эта перспектива пугающая, но не удивительная, учитывая текущую ситуацию

7-9 черв­ня 2024 року в Одеській національній науковій бібліотеці відбудеться XXIV Всеукраїнська виставка-форум «Українська книга на Одещині»
Під егі­дою Мі­ніс­тер­ства культу­ри та ін­фор­ма­цій­ної політи­ки Ук­раї­ни, Одесь­ка на­ціо­наль­на на­у­ко­ва біб­ліо­те­ка, Ук­ра­їнсь­ка асо­ціа­ція ви­дав­ців та кни­го­роз­по­всюд­жу­ва­чів, Дер­жав­на на­у­ко­ва уста­но­ва «Книж­ко­ва па­ла­та Ук­раї­ни іме­ні Іва­на Фе­до­ро­ва» за спри­ян­ня Одесь­кої об­лас­ної дер­жав­ної ад­міністра­ції, Одесь­кої об­лас­ної та Одесь­кої місь­кої рад, Ук­ра­їнсь­ко­го ін­сти­ту­ту кни­ги, Все­ук­ра­їнсь­кої гро­мадсь­кої ор­гані­за­ції «Ук­ра­їнсь­ка біб­ліо­теч­на асо­ціа­ція» та Все­ук­ра­їнсь­кої гро­мадсь­кої ор­га­ні­за­ції «Біб­ліо­по­ліс» про­во­дять Все­ук­ра­їнсь­ку ви­став­ку-фо­рум «Ук­ра­їнсь­ка кни­га на Оде­щині».

Останні моніторинги:
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.012