ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:




ЕКСПОРТНІ ПЛЮСИ АГРАРІЇВ
16.05.2019 / Газета: Чорноморські новини / № 37(22056) / Тираж: 8525

Характерною рисою першого кварталу 2019 року стало збільшення обсягів експорту цілої низки сільгосппродукції. Так, за січень-березень, порівняно з відповідним періодом 2018-го у натуральних обсягах помітно виріс експорт зерна — до 14,0 млн т (+41%), м’яса та субпродуктів — до 112 тис. т (+31%), олії — до 1,8 млн т (+21%), залишків і відходів — до 1,9 млн т (+19%). Зберігається і тенденція збільшення поставок за кордон м’яса птиці — до 104 тис. т (+39%).

Загалом же, зазначив заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», член-кореспондент НААН Микола Пугачов, за даними Державної служби статистики України, експорт агропродовольчої продукції у січні-березні 2019-го склав 5,4 млрд дол. США, що на 1,0 млрд дол. (+22,5%) перевищило відповідний показник першого кварталу 2018-го. При цьому в загальній структурі вітчизняного експорту частка сільгосппродукції сягнула близько 44%.

Основними ринками збуту для вітчизняних експортерів є два регіони — країни Азії та Європейського Союзу.

Позицію основного імпортера вітчизняної агропродукції вже кілька років поспіль утримують азійські країни. За січень-березень 2019-го вони закупили українського продовольства на 2,2 млрд дол., зазначив експерт. Частка Азії за цей період склала 41% від загального експорту аграрної продукції.

Понад третину вітчизняного експорту сільгосппродукції — 35% — припадає на країни Європейського Союзу, які за перший квартал закупили нашого продовольства майже на 1,9 млрд дол.

Порівняно менший експорт до африканського континенту (827 млн дол.) та держав СНД (340 млн дол.).

За результатами першого кварталу 2019-го рейтинг країн-імпортерів традиційно очолила Індія, яка закупила українського продовольства на 532 млн дол. На другому місці — Єгипет — 464 млн дол. Значну виручку українські експортери отримали також з Китаю (405 млн дол.), Туреччини (397 млн дол.), Нідерландів (379 млн дол.), Іспанії (342 млн дол.), Італії (215 млн дол.), Польщі (178 млн дол.), Білорусі (158 млн дол.) та Німеччини (157 млн дол.). Ці топ-10 країн закупили в України майже 60% всієї експортованої сільськогосподарської продукції.

Визначальними позиціями у товарній структурі вітчизняного агропродовольчого експорту залишаються зернові культури (2444 млн дол.), олія (1199 млн дол.), залишки і відходи харчової промисловості (419 млн дол.), насіння олійних (363 млн дол.) і м’ясопродукти (172 млн дол.).

Найбільші частки у загальній вартості закупівель українського зерна мають Єгипет (15,7%), Китай (9,9%), Іспанія (9,8%), Нідерланди (8,5%) та Туреччина (7,0%). Разом з Італією (4,8%), Тунісом (3,9%), Ізраїлем (3,6%), Німеччиною та Ірландією (по 3,2%) ці країни забезпечили близько 70% грошових обсягів українського експорту цієї групи продукції.

Олійне насіння та плоди найбільшим попитом користувалися у Туреччині (30,3%), Єгипті (10,5%), Німеччині (10,4%), Білорусі (9,8%), Португалії (6,3%), Польщі (5,3%) та Греції (4,7%). На них припадає понад 3/4 вартості вітчизняного експорту олійних культур.

Домінуючим покупцем жирів та олій українського виробництва традиційно виступає Індія з часткою 42,2%. Решта основних країн-імпортерів — Китай (9,4%), Нідерланди (8,4%), Іспанія (5,9%), Італія (5,8%) та Ірак (5,2%) — помітно відстають від неї. За результатами першого кварталу спільна частка цих країн склала 77% у загальній вартості експорту товарів цієї групи.

Основними ринками збуту для українського м’яса є Саудівська Аравія (23,3%), Нідерланди (14,2%), Словаччина (8,2%), Азербайджан (5,0%), Білорусь (4,9%) та Німеччина (4,5%). Сукупно вони закупили 60% вітчизняної м’ясопродукції. Попри збільшення експорту м’яса птиці, середня ціна його реалізації дещо знизилася — до 1418 дол./т (-5%).

Залишків та відходів у першому кварталі най-більше закуповували Туреччина (17,2%), Білорусь (12,0%), Польща (10,4%), Китай (8,7%), Нідерланди (8,0%), Франція (6,1%), Марокко (5,2%) та Саудівська Аравія (5,0%). Ці країни акумулювали близько 73% вартості українського експорту продукції цієї групи, підсумував Микола Пугачов.

Автор: -

Пошук:
розширений

Сергій Токарєв
Сергій Токарєв розказав про заходи, що покращать стан українського IT-сектору
Втрати контрактів та складнощі із залученням іноземних інвестицій — це ті виклики, з якими сьогодні найчастіше стикаються українські IT-компанії. На цьому наголошує Сергій Токарєв — IT-інвестор та бізнесмен, співзасновник інвестиційної групи Roosh. На його думку, становище вітчизняного сектору може покращити активний міжнародний іміджбілдинг.

SHABO провело серію дегустацій Великих вин України
Одне з провідних українських виноробних підприємств SHABO провело серію дегустацій, присвячену 20-річчю компанії.

Останні моніторинги:
00:00 28.03.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 28.03.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 28.03.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 28.03.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 28.03.2024 / Вечерняя Одесса


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.013