|
НА ПІДСТУПАХ ДО Е-ВРЯДУВАННЯ
23.07.2019 / Газета: Чорноморські новини / № 55(22074) / Тираж: 8525
Електронне врядування, цей унікальний інструмент для створення можливостей розвитку, подолання корупції, залучення громадян до управління державою, в Україні набирає обертів. «Ми хочемо зробити країну у смартфоні, уряд у смартфоні. Це впровадження чотирьох рівнів: інформація про державу, комунікація з державою, транз-акції з державою, залучення до керування державою, — наголосив Президент Володимир Зеленський під час участі у iForum-2019, що відбувся 23 травня. — До 2024 року ми прагнемо перевести 90% усіх державних послуг у режим онлайн, втричі зменшивши кількість взаємодії громадян і бізнесу з владою та досягнувши нульового рівня корупції у цій сфері». Глава держави вже підписав указ «Про деякі заходи з покращення доступу до мобільного інтернету». Очікується, що завдяки цьому вже за півтора року 4G з’явиться в усіх українських містах і на дорогах державного значення, а ще за рік — в усіх населених пунктах і на всіх шляхах. Таким чином, українці у сільській місцевості отримають доступ до електронних адміністративних послуг, і це ще на крок наблизить реалізацію амбітної концепції «держава у смартфоні». Наскільки плани та обіцянки Президента відповідають реалі-ям на місцях? Ми проаналізували сайти 26 районних державних адміністрацій Одещини щодо інформативності, комунікації та залучення громадян до співпраці з владою. Сайти райдержадміністрацій були розроблені та введені в дію ще в 2002 році. Цим займалося комунальне підприємство «Обласний інформаційно-аналі-тичний центр». Усі вони створені за єдиним зразком, хоча кожен сайт відображає особливості свого району. Впродовж останнього місяця рекордну кількість новин подано на сайті Подільської РДА — аж 140, при цьому лише кожна восьма з них стосується життя району, решта — інформація вищих державних органів та служб, новини області та країни, інструкції, повідомлення, привітання тощо. Ще один рекордсмен з подачі новин — Болградська РДА, на сайті якої вміщено 112 повідомлень, переважно — інформація уряду, президента, облдержадміністрації. Найактивніше місцеві новини висвітлюються на сайті Кілійської РДА — вони складають переважну більшість поданої інформації. Найменше — 12, 10 та 9 новин за місяць — уміщено на сайтах, відповідно, Березівської, Білгород-Дністровської та Івані-вської РДА. До речі, в кожній із десяти інформацій на ресурсі Білгород-Дністровської рай-держадміністрації згадувалося прізвище її голови. На жаль, ще й сьогодні, у час відкритого інформаційного суспільства, чимало сайтів РДА «грішать» тим, що надто часто використовують ім’я очільника, і цим нагадують колишні районні газети: «Іван Іванович» очолив, провів, взяв участь, потиснув руку, посадив дерево, перерізав стрічку… На сайті Ізмаїльської райдержадміністрації обличчя голови РДА постійно присутнє на «заставках», і це виглядає як прихована політична реклама… Комунікація з державою в режимі реального часу на сайтах РДА практично відсутня. Так, є інформація про адреси, години прийому, телефони місцевих владних кабінетів, існують, як у старі часи, «гарячі телефонні лінії». Так, на кожному сайті є можливість залишити повідомлення. Але погано одне — відкритого контакту в реальному часі з владою не передбачається. На жодному із сайтів нема «Єдиного центру звернень громадян», на якому можна було б опублікувати запит до влади і так само відкрито отримати відповідь. Не вдалося побачити і таких сучасних та важливих інструментів е-демократії на місцях, як електронні консультації, електронні петиції та бюджет участі. Влада, як і колись, закрита, малодоступна, хоча й електронна… Подати пропозицію на бюджет участі на 2019—2020 роки чи залишити електронну петицію можна на сайті Красносільської об’єднаної громади Лиманського району, тобто в ОТГ починають розуміти переваги електронної демократії й користуються ними. Але це, поки що, скорі-ше, виняток… Відкрито й доступно «Єдиний центр звернень громадян 15-35» працює на сайті Одеської міської ради. Зареєструвавшись, можна залишити звернення до міської влади. Це звернення є відкритим для всіх, у режимі реального часу можна відстежувати його шлях, виконання, побачити результат. Дмитро КОЛЕСНИКОВ, директор комунальної установи «Міський інформаційно-ана-літичний центр» розповідає: — Інформація надходить на «гарячу лінію» по телефону або ж в електронному вигляді, чимало звернень приходить саме через сайт. Наша служба діє оперативно, у режимі реального часу. Працюємо у дві зміни — з 8-ї ранку до 8-ї вечора, у вихідні телефони приймають інформацію в автоматичному режимі. Практично одразу, минаючи паперову тяганину, звернення надходять на розгляд до відповідних служб і того ж дня починають відпрацьовуватися. Законом передбачено 30 днів для надання відповіді, ми працюємо набагато оперативніше. У нас також є є відділ зворотного зв’язку, контролю та аналітики, і після отримання відповідей виконавців наші співробітники переглядають їх, вибірково зв’язуються з клієнтами й отримують зворотний зв’язок: наскільки якісно виконані роботи, чи повністю відпрацьовані звернення. Що ж потрібно для того, щоб українці не лише у великих містах, а й у маленьких селах відчули смак електронних послуг нового покоління — повністю автоматизованих і спрямованих на потреби громадян? Голова Одеської обласної організації «Комітет виборців України» Анатолій БОЙКО переконаний: — Ключова проблема в тім, що існує великий опір усередині системи, нерозуміння та небажання більшості посадовців у цьому розібратися. Інша проблема — маніпулятивне використання таких інструментів. Інструмент існує, але він використовується не для реального залучення громадян до співучасті в управлінні державою, а для легітимізації потрібного результату. Сайти працюють погано, незручні, на них не подається вся потрібна інформація. Координатор програми «Електронна демократія» програми EGAP Сергій КАРЕЛІН вважає: — Для того, щоб електронне врядування на місцях запрацювало ефективно та якісно, потрібно, по-перше, знайти драйвера процесів, який візьме на себе відповідальність за це, по-друге — навчати співробітників цифрових навичок, яких катастрофічно не вистачає саме у віддалених від обласних центрів місцях, і, по-третє, запровадити локальний план розвитку е-врядування — як електронних послуг, так і електронної демо-кратії. Електронне врядування — вимога сьогодення, але для нас воно стане реальністю лише тоді, коли довкола спільного плану дій об’єднаються експерти, IT-бізнес, громадськість і влада на всіх рівнях. Автор: Ольга ФІЛІППОВА
|
Пошук:
Автор
По данным Международной федерации диабета (IDF) за 2021 год, от диабета страдают 10,5% людей в возрасте от 20 до 79 лет и половина из них не знает об этом. Согласно прогнозам, к 2045 году этим заболеванием будет болеть на 46% больше — каждый восьмой взрослый или 783 миллиона человек. Эта перспектива пугающая, но не удивительная, учитывая текущую ситуацию
Під егідою Міністерства культури та інформаційної політики України, Одеська національна наукова бібліотека, Українська асоціація видавців та книгорозповсюджувачів, Державна наукова установа «Книжкова палата України імені Івана Федорова» за сприяння Одеської обласної державної адміністрації, Одеської обласної та Одеської міської рад, Українського інституту книги, Всеукраїнської громадської організації «Українська бібліотечна асоціація» та Всеукраїнської громадської організації «Бібліополіс» проводять Всеукраїнську виставку-форум «Українська книга на Одещині».
Останні моніторинги:
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
|
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.013 |