|
Успіх громади залежить від кожного з нас
03.12.2019 / Газета: Вечерняя Одесса / № 137(10837) / Тираж: 10407
Закладання капсули нащадкам щодо будівництва Авангардівської гімназії у 2018 році З виступу Авангардівського селищного голови Сергія Хрустовського 18 вересня 2019 року Успіх нашої громади, це, перш за все, — спільна діяльність влади, бізнесу та її жителів, метою якої є покращення економічного майбутнього і підвищення якості життя населення. Сьогодні суспільство починає усвідомлювати, що стан економічного розвитку країни прямо залежить від можливості та зацікавленості громад займатися місцевим розвитком на своїй території. Рада, яку я очолюю, забезпечує належне фінансування закладів освіти, культури, охорони здоров’я, розвиток комунальної та соціальної інфраструктури, житлово-комунального господарства, вирішує проблеми, відстоює інтереси населення та інше. Але кожного дня ми працюємо над додатковими надходженнями податків і зборів, вирішення проблем легалізації заробітної плати, землі та нерухомого майна. Хочу зазначити, що завдяки реформі з децентралізації ми перетворились із об’єкта управління на суб’єкт управління, і що самостійно формує свою спроможність. Одне прохання — не заважайте! Звичайно, більший рівень ресурсів, ширші повноваження вимагають глибших знань та ширшого розуміння глобальних процесів, оскільки громади конкурують з містами на національному рівні. Щоб розуміти, які нас чекають перспективи при формуванні бюджету на наступний рік, необхідно реально проаналізувати фінансовий стан надходжень до бюджету. Можна простежити позитивну динаміку сукупних доходів. Так, в 2017 році доходи склали — 100,3 мільйона гривень, в 2018 році, після об’єднання, доходи зросли та склали — 180,1 мільйона гривень, в тому числі власні надходження склали — 140 мільйонів гривень. Доходи загального фонду зросли на 73,6 %, що склало — 162,1 мільйона гривень в 2018 році. Доходи спеціального фонду — 26,7%, а це 18 мільйонів гривень. Податок на землю юридичними і фізичними особами за вісім місяців 2018 року сплачено — 15,6 мільйона гривень, за аналогічний період 2019 року вже надійшло — 19,5 мільйона гривень. Хочу на прикладі податку за землю і податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, навести показники, які вказують на збільшення дохідної частини. За рахунок наполегливої праці співробітників селищної ради з керівниками підприємств та платниками податків за вісім місяців 2018 року податку на нерухоме майно юридичними особами було сплачено 8,5 мільйона гривень, за аналогічний період 2019 року надійшло податку — 9,2 мільйона гривень. З фізичних осіб податку на нерухоме майно до місцевого бюджету надійшло у 2018 році — 800 тисяч гривень, за вісім місяців поточного року сплачено — 1,3 мільйона гривень. До місцевого бюджету надійшло єдиного податку у 2017 році — 2,4 мільйона гривень, в 2018 році — 7,7 мільйона гривень. Таке збільшення відбулося за рахунок того, що вкінці 2017 року об’єдналися два населених пункти: с. Прилиманське та смт Авангард. Податку з доходів фізичних осіб за вісім місяців 2018 року до місцевого бюджету надійшло — 30 мільйонів гривень (загальна сума надходжень склала в 2018 році — 51 мільйон гривень), за вісім місяців 2019 року сплачено ПДФО — 33 мільйони гривень. З метою збільшення фінансових доходів спеціалістами селищної ради розробляється Стратегія розвитку громади на 7 років. Одним із пріоритетів планового документу є економічний розвиток з рівними для всіх підприємців умовами. Рада перед собою поставила цілі, де виконання завдань збільшить приплив інвестицій у громаду: інвентаризація усіх земельних ділянок в межах території громади та нерухомого майна, створення цифрової карти громади. Плануємо створити комунальну установу для надання послуг бізнесу (бухгалтерський облік, звітність, правовий захист, маркетинг та ін.). Крім того, створення Консультативної ради підприємців при голові ОТГ надасть змогу спілкуватися у форматі «круглого столу» з підприємцями для вирішення проблемних питань. Працюємо над системою стимулювання підприємців до реєстрації їх бізнесу в громаді та збільшення кількості послуг для бізнесу, які можна отримати з використанням інформаційних технологій. На мій погляд для зміцнення фінансової самодостатності територіальних громад необхідно, по-перше, забезпечити законодавче підґрунтя для розширення податкової бази місцевого самоврядування та надати права для адміністрування та контролю за сплатою місцевих податків та зборів. Впровадити муніципальні фіскальні реєстри. По-друге, більшість українських підприємств, які перебувають на загальній системі оподаткування є неприбутковими та не сплачують податок на прибуток. Один із способів врятувати ситуацію — запровадити податок на виведений капітал. По-третє, змінити порядок нарахування ПДФО за місцем здійснення фактичної фінансово-господарської діяльності. Нарешті, є ще одна проблема, на яку звертаю увагу. Так, надходження від користування землею має забезпечувати третю частину усіх доходів місцевих бюджетів, з яких сформовано за рахунок державних та комунальних земель в оренді. Рада щороку встановлює ставки земельного податку, але в межах діапазону, закріпленого на загальнодержавному рівні. А от пільги щодо сплати податку громади можуть запроваджувати ті, які регламентує держава. Обсяг грошей, якими земля «підгодовує» наш місцевий бюджет, залежить від кількох складових: виду цільового призначення землі, категорії власника чи землекористувача та її права на пільгу, наявності чи відсутності нормативної грошової оцінки землі та ставки податку, яка залежить від виду цільового призначення землі та НГО. Так, проблема полягає у тому, що деякі землекористувачі змінюють цільове призначення земельної ділянки, наприклад, з «Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі» на «Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів» тим самим отримуючи державну пільгу, при цьому місцевий бюджет в рік недотримує близько 6 мільйонів гривень, а будівлі торгівлі, як були, так і залишаються здаватися в оренду, де фактичних змін не відбувається. Щоквартально спеціалістами селищної ради здійснюється моніторинг щодо сплати податку на землю, де декілька років спостерігається тенденція зменшення суми надходжень податку за землю, але збільшення кількості «єдинників». Ми ретельно вивчили дану ситуацію і дійшли висновку, що власники земельних ділянок — платники єдиного податку звільнені від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно за рахунок того, що отримали пільгу від провадження господарської діяльності, яку оформили за вимогами законодавства, тим самим спустошили бюджет на десятки мільйонів гривень. Хоча суть їх бізнесу не змінилася, доходи збільшилися за рахунок законної маніпуляції спільно з фіскальними органами. Дану проблему ми, як орган місцевого самоврядування, не можемо вирішити самостійно, необхідне втручання центральних органів виконавчої влади. Автор: -
|
Пошук:
Автор
Щодня українці стають жертвами шахраїв онлайн, втрачаючи особисті дані та кошти. Разом з Кіберполіцією ми пояснюємо, що таке скам, які схеми найпоширеніші та як захиститися від зловмисників в Інтернеті.
STEM is FEM запускає навчальну програму «Кібербезпека для дівчат: можливості й професія». Протягом грудня 2024 — березня 2025 року учениці старших класів та студентки дізнаються, як захистити себе в діджиталі та будувати кар’єру у сфері кібербезпеки.
Останні моніторинги:
00:00 14.11.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 14.11.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 14.11.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 14.11.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 14.11.2024 / Вечерняя Одесса
|
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.019 |