ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
 
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:




ЯРОСЛАВНА, ВІОЛЕТТА, ЧІО-ЧІО-САН...
21.12.2019 / Газета: Чорноморські новини / № 98(22117) / Тираж: 8525

Ювілей народної артистки України Лариси Зуєнко Одеська опера святкувала виставою Джакомо Пуччіні «Мадам Баттерфляй».

Лариса Зуєнко народилася у селі Карпове нашої області, випускниця Одеської консерваторії з класу Галини Поливанової.

— З легкої руки моєї вчительки дебютувала саме тут, в Одеській опері, у спектаклі «Таємний шлюб» Доменіко Чимарози. Після закінчення консерваторії недовгий час служила в Українському театрі, а з 1988-го й донині — солістка Одеської опери. Уже працюючи тут, вчилася у корифеїв: старалася відчути, як співають народні артисти Анатолій Капустін, Людмила Ширіна, Валентина Васильєва...

Лариса Зуєнко — одна з найулюбленіших солісток нашої опери. Її ім’я — постійно на афішах театру. В репертуарі співачки понад 20 партій: Оксани — у «Запорожці за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського, Наталки Полтавки — в однойменному творі М. Лисенка, Віолетти — у «Травіаті», Джільди — у «Ріґолетто», Леонори — у «Трубадурі» Дж. Верді, чарівної Розіни — у «Севільському цирульнику» Дж. Россіні, Донни Анни — у «Дон Жуані» В.А. Моцарта, Ярославни — у «Князі Ігорі» О. Бородіна... Це далеко не повний перелік дуже різних, неповторних жіночих партій, які з успіхом виконує пані Лариса.

За словами ювілярки, партія Чіо-Чіо-сан у «Мадам Баттерфляй» — своєрідна віха в її творчості, одна з найулюбленіших у репертуарі поряд з Віолеттою з «Травіати».

— Це не зовсім оперні партії — це драматичні ролі, які показують вічні переживання жіночої душі: закоханість, ревнощі, радість, любов до дітей, те, що наповнює життя жінки… Тому ці партії найулюбленіші. Мені здається, що в них я розкриваюся найповніше, і мені це дуже подобається. Нібито сюжет, музика ті самі у всіх спектаклях, але музика така багата, геніальна, що дає можливість щоразу прожити свою роль по-новому. Вистава — мовби живе створіння, щоразу віддаєш імпульс й отримуєш щось нове. П’ятнадцять років я виконую партію мадам Баттерфляй. Моя вчителька співала її 21 сезон. Ця музика настільки геніальна, що вона не старіє, і почуття, які вона передає, — вічні.

Нещодавно театр представив публіці нове, сучасне звучання цього твору, але спеціально до бенефісу Лариси Зуєнко вирішив показати попередню версію вистави у постановці Бориса Рябінкіна.

Василь Навротський, народний артист України, зазначає:

— Я дуже давно працюю з Ларисою Зуєнко, і це справді видатна співачка, з якою ми живемо в один час. Це потрібно розуміти й цінувати. Чіо-Чіо-сан — одна з вершин її творчості. Для мене велика честь — співати з нею на одній сцені.

За диригентським пультом у бенефісному спектаклі — головний диригент театру В’ячеслав Чернухо-Воліч:

— У справжньому оперному домі повинні співати артисти різних поколінь, і чудово, що в нашому театрі є і молодь, і люди середнього та старшого віку, на яких потрібно рівнятися.

У бенефісі Лариси Зуєнко виступили представники різних поколінь, справжнє сузір’я прекрасних солістів: народні артисти України Віктор Мітюшкін (Шарплес) і Василь Навротський (Бонза), заслужена артистка України Тетяна Спаська (Сузукі), партію Кет виконувала Таїсія Шафранська, Пінкертона — Олег Злакоман, Горо — Валерій Регрут, принца Ямадорі — Богдан Панченко. Чудово звучали хор й оркестр театру.

Лариса Зуєнко у ролі маленької японської дружини була неперевершеною: її голос звучав дуже ніжно і передавав усю глибину почуттів, що охоплювали героїню. Глядачі зустрічали й проводжали її гарячими оплесками.

— Яку партію ви ще мрієте заспівати? — запитую у ювілярки.

— Ролей у мене чимало, і я їх усі дуже люблю. Але моя мрія, яка, на жаль, не здійснилася, — це Снігуронька в однойменній опері Миколи Римського-Корсакова.

Можливо, колись ця опера також буде поставлена на нашій сцені, і ми побачимо Ларису Зуєнко у ролі Снігуроньки? Їй і справді пасувала б ця роль.

Автор: Ольга ФІЛІППОВА

Пошук:
розширений

Автор
Почему до датчика уровня сахара от Apple еще далеко
По данным Международной федерации диабета (IDF) за 2021 год, от диабета страдают 10,5% людей в возрасте от 20 до 79 лет и половина из них не знает об этом. Согласно прогнозам, к 2045 году этим заболеванием будет болеть на 46% больше — каждый восьмой взрослый или 783 миллиона человек. Эта перспектива пугающая, но не удивительная, учитывая текущую ситуацию

7-9 черв­ня 2024 року в Одеській національній науковій бібліотеці відбудеться XXIV Всеукраїнська виставка-форум «Українська книга на Одещині»
Під егі­дою Мі­ніс­тер­ства культу­ри та ін­фор­ма­цій­ної політи­ки Ук­раї­ни, Одесь­ка на­ціо­наль­на на­у­ко­ва біб­ліо­те­ка, Ук­ра­їнсь­ка асо­ціа­ція ви­дав­ців та кни­го­роз­по­всюд­жу­ва­чів, Дер­жав­на на­у­ко­ва уста­но­ва «Книж­ко­ва па­ла­та Ук­раї­ни іме­ні Іва­на Фе­до­ро­ва» за спри­ян­ня Одесь­кої об­лас­ної дер­жав­ної ад­міністра­ції, Одесь­кої об­лас­ної та Одесь­кої місь­кої рад, Ук­ра­їнсь­ко­го ін­сти­ту­ту кни­ги, Все­ук­ра­їнсь­кої гро­мадсь­кої ор­гані­за­ції «Ук­ра­їнсь­ка біб­ліо­теч­на асо­ціа­ція» та Все­ук­ра­їнсь­кої гро­мадсь­кої ор­га­ні­за­ції «Біб­ліо­по­ліс» про­во­дять Все­ук­ра­їнсь­ку ви­став­ку-фо­рум «Ук­ра­їнсь­ка кни­га на Оде­щині».

Останні моніторинги:
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 18.04.2024 / Вечерняя Одесса


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.013