ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
 
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:




ЗМІНИ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ
06.11.2021 / Газета: Чорноморські новини / № 88-89(22307-22308) / Тираж: 8525

У Комітеті Верховної Ради з питань бюджету розглядається проєкт закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» №6062, який уряд подав разом із проєктом держбюджету на 2022 рік і прийняття якого негативно вплине на діяльність органів місцевого самоврядування, застерігають в Одеському регіональному відділенні Асоціації міст України.

Так, законопроєкт №6062 передбачає:

• Ліквідацію бюджету розвитку (наскрізні зміни до Кодексу). Це призведе до ліквідації «цільових» доходів, скорочення капітальних видатків місцевих бюджетів; існує загроза додаткового навантаження на органи місцевого самоврядування в частині фінансування делегованих повноважень, зокрема у сфері освіти, охорони здоров’я та соціального захисту.

• Вилучення у місцевих бюджетів на користь державного залишків освітньої субвенції (зміни до статті 103-2), що позбавить органи місцевого самоврядування можливості для накопичення та використання залишків освітньої субвенції, призведе до формування неефективної мережі за-кладів освіти. Адже іноді кошти треба накопичити для того, щоб реалізувати якийсь суттєвий проєкт або при-дбати дороговартісне обладнання для шкіл. Так, громади Одеської області за рахунок залишку коштів освітньої субвенції профінансували запуск класів початкової школи, придбання ноутбуків та комп’ютерів (Теплодарська міська рада), газових котлів, моноблоків (Біляївська міськрада), обладнання для харчоблоків, оснащення кабінетів хімії та фізики (Одеська міськрада). Вилучення залишків освітньої субвенції не дозволить цього зробити.

• Надання Мінфіну та місцевим держадміністраціям права ініціювати зупинення рішення про місцевий бюджет (зміни до ст. 122), що є прямим втручанням держави у самостійність місцевого самоврядування, а це, як наслідок, може негативно позначитися на їхній діяльності (заблокувати роботу виконавчих органів місцевої ради) і члени територіальної громади не зможуть отримати визначені законом та гарантовані державою послуги. Відповідно до частини другої статті 71 закону «Про місцеве самоврядування в Україні» органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

• Загрози погашення середньострокових позик за рахунок коштів місцевих бюджетів (п.21 Прикінцевих та перехідних положень). Запропоновані законопроєктом №6062 зміни передбачають закріплення «ручного» порядку погашення заборгованості, що є неприйнятним для місцевого самоврядування. Для мсецевих бюджетів це потенційні втрати 9 мільярдів гривень.

Зарахування до держбюджету доходів від викупу земельних ділянок комунальної власності (зміни до Прикінцевих та перехідних положень), що призведе до втрати місцевими бюджетами частини доходів.

Позбавлення прав органів місцевого самоврядування на обслуговування коштів місцевих бюджетів у банках. Технічне вилучення зі статтей 43, 73, 78 Бюджетного кодексу поняття «бюджету розвитку» позбавить органи місцевого самоврядування прав на розміщення коштів місцевих бюджетів та їх обслуговування в установах банків. Внаслідок ліквідації «бюджету розвитку» місцеві бюджети втратять істотне джерело доходів, а саме частку плати від розміщення тимчасово вільних бюджетних коштів.

• Ускладнення процедур проведення внутрішнього аудиту (зміни до ст. 26), що спричинить обмеження самостійності в управлінні виконавчих органів місцевих рад та бюджетних установ комунальної власності.

На думку АМУ, зміни, передбачені законопроєктом №6062, є неприпустимими, суперечать основним принципам децентралізації та обмежують місцеве самоврядування. Їх прийняття негативно позначиться на виконанні органами місцевого самоврядування соціально-значущих повноважень і призведе до скорочення фінансування важливих напрямків розвитку громад.

Автор: -

Пошук:
розширений

Автор
Почему до датчика уровня сахара от Apple еще далеко
По данным Международной федерации диабета (IDF) за 2021 год, от диабета страдают 10,5% людей в возрасте от 20 до 79 лет и половина из них не знает об этом. Согласно прогнозам, к 2045 году этим заболеванием будет болеть на 46% больше — каждый восьмой взрослый или 783 миллиона человек. Эта перспектива пугающая, но не удивительная, учитывая текущую ситуацию

7-9 черв­ня 2024 року в Одеській національній науковій бібліотеці відбудеться XXIV Всеукраїнська виставка-форум «Українська книга на Одещині»
Під егі­дою Мі­ніс­тер­ства культу­ри та ін­фор­ма­цій­ної політи­ки Ук­раї­ни, Одесь­ка на­ціо­наль­на на­у­ко­ва біб­ліо­те­ка, Ук­ра­їнсь­ка асо­ціа­ція ви­дав­ців та кни­го­роз­по­всюд­жу­ва­чів, Дер­жав­на на­у­ко­ва уста­но­ва «Книж­ко­ва па­ла­та Ук­раї­ни іме­ні Іва­на Фе­до­ро­ва» за спри­ян­ня Одесь­кої об­лас­ної дер­жав­ної ад­міністра­ції, Одесь­кої об­лас­ної та Одесь­кої місь­кої рад, Ук­ра­їнсь­ко­го ін­сти­ту­ту кни­ги, Все­ук­ра­їнсь­кої гро­мадсь­кої ор­гані­за­ції «Ук­ра­їнсь­ка біб­ліо­теч­на асо­ціа­ція» та Все­ук­ра­їнсь­кої гро­мадсь­кої ор­га­ні­за­ції «Біб­ліо­по­ліс» про­во­дять Все­ук­ра­їнсь­ку ви­став­ку-фо­рум «Ук­ра­їнсь­ка кни­га на Оде­щині».

Останні моніторинги:
00:00 03.05.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 03.05.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 03.05.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 03.05.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 02.05.2024 / Вечерняя Одесса


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.011