|
Виступ Президента України Віктора Януковича на засіданні Кабінету Міністрів України 1 червня 2011 року
02.06.2011 / Газета: Херсонський вісник / № 22 / Тираж: 10000
Шановні члени Кабінету Міністрів! Шановні запрошені, учасники засідання! Перш за все, за великим рахунком, ми сьогодні зібралися розглянути одне із ключових питань життєдіяльності нашої держави, яке торкається кожної людини. Це — питання житлово-комунального господарства. Якщо трохи подивитися в минуле, я переконаний, що в цьому залі практично немає людини, яка б чи напряму, чи опосередковано не торкалася цього питання, його вирішення. І ми з вами знаємо, що політика державна в цьому питанні була покладена на регіони. З політичної точки зору вважалося, що там видніше. Якщо будуть прорахунку хто буде за це відповідати? Керівники регіональної влади. Так чи ні? Так. Я це добре знаю. Чому? Тому що я також багато часу працював в регіоні. І коли ми бачили, що не можемо вирішити серйозні питання, які торкаються, в цілому, держави, приїжджали до Києва, тут нам казали: «Слухайте, ви не перекладайте з хворої голови, як кажуть, на здорову». Так було? Так. Так і залишається. А чому? Я це питання сьогодні хотів задати уряду і Вам, Миколо Яновичу. Ми в минулому ріоці прийняли цілу низку важливих рішень, наприклад, створити ціноутворю- ючий орган, тобто, Національну тарифну комісію. Що до цього часу зроблено? Аж нічого. Переклали на НКРЕ, НКРЕ, як кажуть, ні шатко, ні валко в цьому питанні працює, але це і не їх питання. Треба створювати спеціальний орган, який буде регулювати це питання, так всюди у світі у сучасних державах. І не може бути такої строкатості в цінах у житлово-комунальному господарстві. Чому? Тому що в нас єдині тарифні сітки, в нас зарплата виплачується однаково, підхід щодо лікаря, щодо вчителя, щодо пенсіонера однаковий. Чому в одному регіоні послуги ЖКГ вдвічі більші, ніж в іншому? Хто на це питання дасть відповідь? Чому люди повинні відповідати за недбалість чиновників чи влади, в цілому? Тому на це питання я хотів би, щоб ми сьогодні з вами дали відповідь і, як кажуть, розклали це питання по рівню всіх виконавців. Я не знімаю із себе відповідальність, шановні колеги. Я, дійсно, це питання багато разів ставив і в різних розмовах в різних форматах і на місцях, у регіонах, і тут з урядом, і з прем'єр-міністром. Мені набридло водити ці розмови по колу і нічого не робити! Тому я сьогодні хотів би, щоб ми з вами спільно, дивлячись один одному в очі, дали чітку відповідь на це питання. Ми здатні навести порядок? Ми здатні системно підіити до вирішення цих питань? Ми здатні припинити той безлад, який є сьогодні на всіх рівнях чи ні? Врешті-решт, є голова на плечах у виконавців чи ні? Тому, шановні колеги, я деякі питання хотів би конкретизувати і сказати, що, безумовно, минулий рік для нас був визначальний, і нам багато чого вдалося в минулому році зробити. І я, в цілому, наприкінці минулого року чи на початку цього року дав позитивну оцінку роботі уряду, в цілому, виконавчої влади, і в центрі, і на місцях ми розпочали реформи, ми навели порядок в фінансах, врешті-решт, ми припинили зростання економічної кризи, і розпочалось зростання економіки. Повільно, не так, як нам хотілося б, але воно почалось. І ми це визнаємо. І люди це знають і добре розуміють, що нелегко було в минулому році уряду. В цьому році до цих проблем додалась ще проблема зовнішнього боргу. 189 млрд. грн. нам треба платити, а все це з гаманця платників податків. Це також тягар величезний для нашої країни. Але, дякуючи Богові, економіка зростає, зростають доходи бюджету, тобто, ми знайшли той інструмент, який, по великому рахунку, сьогодні впливає позитивно на зростання економіки. В деяких галузях у нас є успіх, в деяких регіонах ми бачимо, що суттєво змінюється і позитивна ситуація, і люди на це позитивно реагують. Наприклад, я скажу: останнім разом я був в Закарпатті; що стосується житлово-комунального господарства, це — приклад, коли на індивідуальне опалення переходить цілий регіон. Це — досвід, який треба використовувати. І це — приклад яскравим, хоча там проблем, як кажуть, як і в будь-якому регіоні, також достатньо. Але це — позитив якраз, як яскравий приклад в житлово-ко- мунальному господарстві, по якому шляху можна йти. Тому, шановні колеги, безумовно, прорахунки в підходах і зволікання з реформуванням галузі з врахуванням того, що це накопичувалось і в попередні роки, і відсутність сьогодні системного підходу у вирішенні значних проблемних питань в житлово-комунальному господарстві, безумовно, викликає невдоволення населення, м'яко кажучи. Я хочу сказати, що ми з вами читаємо пресу, зустрічаємось з людьми, люди кажуть, що кожного місяця, коли приходить платіжка, цей конверт відкривати не зовсім є бажання, тому що буде новина. А новина яка? Зростання тарифів. Цього ми не повинні з вами допустити, щоб люди лякались не- передбачувальної політики держави. Хто сьогодні рахує вартість цих послуг? Як? Який підхід? На всі ці питання нам треба знайти відповіді. Я переконаний в тому, що ми покладемо початок системного підходу, який дасть нам можливість створити систему обгрунтованого тарифоутворення. Участь держави в цих питаннях вкрай необхідна, тому що, наприклад, що стосується одного питання ціни на воду: по-перше, ми з вами знаємо, які втрати сьогодні в мережах по воді, так чи ні? Я не набагато помилюсь, якщо я скажу, що мінімум 30-40%. По Ваших розрахунках скільки? КЛЮЄВ А.П. — Біля 40%, а в деяких регіонах і 50%. ЯНУКОВИЧ В.Ф. — Якщо вода тече в землю, а люди за неї платять — це справедливо чи ні? Друге — система ціноутворення. Ми знаємо, що в деяких регіонах вода дешева, і це природньо, тому що ці регіони забезпечені водою. А в деяких регіонах її треба піднімати, її треба постачати на велику відстань і робити підйом води. А це все споруди, які треба утримувати, — це водонасосні станції і т.д. Але перекладати утримання цієї водопостачальної системи тільки на плечі громадян несправедливо. Тому тут участь держави і, як кажуть, треба справедливо розкласти цю ціну таким чином, щоб ціна на воду в державі, незалежно, в якому регіоні людина платить за воду, була однакова, так, як тариф на електроенергію, тариф на газ. Чим відрізняється скажіть, вода? Це — ресурс, якии використовується, і тому він повинен бути також на загальнодержавному рівні визначений цей тариф; подивитись, що може взяти на себе держава для того, щоб пом'якшити, і підходити, безумовно, головне — треба наводити лад в цих питаннях. Є сучасні технології, є країни, які досягли в цих питаннях наикращих показників і по якості, і по економіці, я маю на у вазі, по якості води. І тут Міністерство охорони здоров я, зараз новий міністр, я не знаю, Ви пропонуєте, мені сказали, нового Головного санітарного лікаря, Ви несете за це відповідальність, Ви також повинні включитись в цю проблему і вирішувати її разом з нашими комунальними службами обов'язково. Ви повинні бути в цій системі і приймати участь і наглядати, тому що якість води — це також один з показників, який впливає на здоров'я людей. Сідайте. Тому, шановні колеги, я хотів би сказати, що Кабінет Міністрів повинен зараз розглянути і запропонувати ті закони, яких сьогодні бракує в державі для справедливого ціноутворення, які стосуються взагалі державних підходів в цих напрямках. Безумовно, сьогодні ми повинні підключити і контролюючі органи, тому що намальовані витрати — за них платити вже ніхто не буде. Ми реально повинні вийти на реальні сьогодні ціни по всіх напрямках. І тут вистачить роботи всім контролюючим органам, я не буду вас перелічувати, ви всі тут присутні. І я до вас звертався неодноразово і ще раз хочу звернутися, як кажуть, щоб не було компанійщини, але системно потрібно підійти для того, щоб це питання тримати на контролі. Витрати — це державні кошти і це — кошти наших платників, тобто, громадян нашої держави. Багато було різних спроб, різних підходів, багато чого напрацьовано. Я не хочу сказати і, як кажуть, все тільки чорними фарбами малювати; безумовно, робітники житлово-комунального господарства останні роки працюють в складних умовах: не вистачає грошей, була економічна криза, велика заборгованість. Але, наприклад, якщо взяти такий приклад як створення ОСББ, їх створено 15 тис. по державі, потрібно зробити ревізію, як вони працюють. Є яскраві приклади, де вони чудово працюють, а є приклади, де практично це тільки є на папері. І ми їх рахуємо, а фактично вони не виконують ту головну роль де- регуляції в житлово-комунальному господарстві і децентралізації, і боротьби з монополією. Тому що монополісти — там, де є монополісти, диктують умови, і тут вам потрібно, Василю Петровичу, Антимонопольному комітету також включитися в це питання і запропонувати можливі підходи, як демонополізувати цю систему житлово-комунального господарства. Тому, що слово «ЖЕК» викликає сьогодні негативну реакцію, як кажуть, алергію в суспільстві. Потрібно подивитися, я дивлюся на Бродського М.Ю., попрацюйте в цих питаннях, потрібно підключати бізнес, інвестиції, потрібно створювати умови, що потрібно зробити, запропонуйте, будь ласка, і дайте такі пропозиції. Шановні колеги, я міг би багато говорити, багато прикладів наводити, можливо, і назвати прізвище, але я хотів би, щоб Голова уряду сьогодні сказав і запропонував і інші виступаючі, не тільки, хто винен, і чому ми досягли таких «успіхів», а що треба зробити, як треба підійти до вирішення цього питання, як ми будемо використовувати сучасний досвід, сучасні технології і хто візьме на себе відповідальність, хто стане лідером в цих питаннях. Тут треба подивитись і на регіони, колись, коми ми підбирали Міністра ЖКГ, ми тоді проводили конкурс, Попов, тут присутній чи ні? Як він потрапив у Київ, всі знають колишні урядовці? Що ми його з Полтавської області, я не скажу, що це було глухе місто, але невеличке містечко, і ми тоді зробили конкурс і його запросили у Міністерство ЖКГ міністром. Він багато чого зробив, але політична ситуація склалася так, що йому не дали потім працювати, він пішов із цієї посади, але зараз, Олександр Павлович, у Вас є ціле місто. Безумовно, я добре розумію, що ви не можете одноосібно приймати рішення, не маючи законодавчої бази чи законодавчого фундаменту. Тому я також просив би Вас підключитись, Миколо Яновичу, я до Вас звертаюсь: підключіть Київ як базовий регіон, на якому ми можемо опрацьовувати різні пілотні проекти, тому що вони тут поруч, на очах, тут дуже чутливе середовище, і давайте ми почнемо в цих питаннях наводити разом порядок. Автор: -
|
Пошук:
Автор
Щодня українці стають жертвами шахраїв онлайн, втрачаючи особисті дані та кошти. Разом з Кіберполіцією ми пояснюємо, що таке скам, які схеми найпоширеніші та як захиститися від зловмисників в Інтернеті.
24 листопада о 18.00 у філармонії подарує всім найвеселіший стендап-концерт, дві години нестримного сміху, море імпровізації і сотні усмішок.
«Беріть своїх друзів, близьких і всі приходьте! Бо буде фосо! — у фірмовому закарпатському стилі запрошує Лєра Мандзюк. — Се буде самий чесний стендап із усіх, які я писала і самий смішний з усіх, які ви чули. Нема гарантії, що він буде в ютубі. Тож ваше завдання: купити квитки, покликати друзів, взяти гарний настрій і прийти. Буду рада вас бачити!»
Останні моніторинги:
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 27.10.2011 / Акценти
00:00 27.10.2011 / Акценти
|
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.013 |