|
Нові тарифи на воду: ВИСОКІ; АЛЕ УСІХ ВИТРАТ НЕ ПОКРИВАЮТЬ
19.09.2011 / Газета: Трудова слава / № 37 / Тираж: 4714
Ми продовжуємо висвітлювати тему нових тарифів на водопостачання у райцентрі. Як уже повідомлялося у минулому номері «Трудової слави», у райдержадміністрації нещодавно з цього приводу відбулася нарада за участю представників влади, прокуратури, комунального підприємства, інших служб, громадськості. Усі вони протягом двох годин розглядали питання законності підвищення тарифів для населення майже удвічі в порівнянні з минулорічними та якість наданих послуг. Утім, згоди так і не дійшли. А тому ми вирішили надати слово на сторінках газети усім учасникам тієї розмови. Сьогодні на запитання кореспондента стосовно підвищення тарифів, їх правомірності та ситуації з водопостачанням у цілому відповідає директор Новотроїцького житлово- комунального підприємства Віктор Володимирович СОЛЯНИК. Вікторе Володимировичу, так все ж, чи правомірне підвищення тарифу на водопостачання для жителів Новотроїцького, колишніх абонентів Новотроїцьк- водоканалу, яке відбулося з квітня ц. р.? Стосовнй тарифу скажу однозначно: з доводами прокуратури, що, мовляв, якщо немає нових договорів, то населення повинно сплачувати за старими тарифами, я не погоджуюся. До того ж, у старих договорах є пункт про можливість зміни тарифу і про інформування про це через «Трудову славу». Це нами виконано. А ще я хочу, щоб всі зрозуміли, що за бажанням Соляника чи ще когось нові тарифи не затверджуються. Для цього ми консультуємося, робимо відповідні розрахунки, оформляємо потрібні документи. Ось і цього разу це тривало близько трьох місяців. Навіть після останньої наради я їздив до обласного центру, знову розмовляв з юристами, розповів, що нам, наприклад, докоряють за неоприлюд- нення регуляторних актів. А там пояснили: регуляторний акт — це встановлення тарифу, а він у вас уже був встановлений. Тож порушення ніякого. Рішенням виконкому селищної ради ми його просто зробили для всіх однаковим. І це зрозуміло. На одному підприємстві двох різних тарифів бути не може. До того ж, це не найвищі тарифи у районі, і якщо хтобь з цим не погоджується — є суд. Будь- ласка, йдіть і позивайтеся. Та я переконаний — нічого з цього не вийде. Бо ці тимчасові тарифи мають усі передбачені законом погодження і обґрунтування. Чи підвищення тарифу на водопостачання полегшило життя підприємству, дало змогу зменшити збитки, краще господарювати? На сьогоднішній день фінансове становище підприємства незадовільне. Оскільки воно є правонаступником Новотроїцькводоканалу, то взяло на себе й борги. Таким чином, тільки перед податковою ще маємо близько 200 тисяч гривень боргу та Пенсійним фондом — 37,5 тисяч. Поливний сезон закінчився, тепер й вода буде збитковою. Та й каналізація за цей рік дала нам десь 204 тисячі грн. збитків. Великі кошти йдуть і на оплату електроенергії. Тільки за серпень 157 тисяч. Як погашати всі ці борги — не знаємо, прибутків — немає. Якщо найближчим часом нічого не вирішимо з підняттям тарифу, то будемо в мінусах. На сьогоднішній день собівартість кубометра води складає 4,44 грн. плюс ПДВ, тобто 5,20-5,30 грн.,а у нас — 3,60 грн. Ось і рахуйте. Та й боржників вистачає. Наприклад, кафе «Дніпро» — 2800 грн. Будемо надсилати попередження і в разі несплати припиняти водопостачання. І серед населення є абоненти, що винні нам по 1,5 тисячі грн., є й такі, що за місяць заробляють стільки, що можуть собі дозволити за рік наперед заплатити, але не сплачують, збирають борги. Вихід із ситуації — облік. От дивіться, у лютому, коли мене призначили в. о. начальника Новотроїцькводоканалу, продивляюся перший звіт, а там 50 тисяч тільки за електроенергію! Одразу ж виникло чому, як і звідки такі шалені затрати? Адже у лютому ніхто нічого не поливає! Коли розібралися, то виявилося, що дехто з господарів для того, аби колонка не замерзла, не закручували її повністю, а давали можливість воді потроху бігти цілодобово. Коли попередили про можливі наслідки таких «витівок», наступного місяця вже було 35 тис. грн. Стояли б водолічильни- ки, вода б так не витікала і тарифи можна було б не підвищувати. Отже, на Вашу думку, встановлення приладів обліку води найкращий спосіб вирішення непорозумінь між підприємством, і споживачами. Чи готові Ви співпрацювати в цьому напрямку з ново- тройчанами, адже таку «розкіш» навіть при великому бажанні можуть дозволити не всі з них? Ми думали над цим питанням і вирішили, що готові піти назустріч нашим абонентам. Є думка закупити водолічильники у Харкові на ринку. Вони там значно дешевші, ніж у нас — 100-120 грн. той, що встановлюється на приватній садибі. У нас же — хто скільки «накрутить» 240, 360 грн. і т. д. Усе поки ще упирається в кошти. Як тільки знайдемо хоча б на одну партію, то готові їх в порядку черговості встановлювати й реструктуризувати борг десь на три місяці разом з оформленням й установкою. Такий термін через те, що за гроші, які надходити- мугь, ми зможемо закупляти нові партії лічильників. І так поки не забезпечимо всіх приладами обліку води. Мене завжди дивує думка, що побутує серед населення. Мовляв, встановлення водолічильників призведе до погіршення економічного стану комунального підприємства. Одразу хочу таким відповісти, навпаки, ми станемо багатшими. Бо, наприклад, за полив з однієї башти ми нарахували споживачам по нормативах 18 тисяч кубів, а фактично витікло її близько 50 тисяч... Днями по вул. Кірова вимкнули башту. Там у поливний сезон працюють дві, а взимку й однієї вистачає. Тільки-но вимкнули — одразу дзвінок: немає води. Довелося увімкнути. Але я не розумію, що можна вже зараз поливати?! Хоча чого там, «поливають» — все що можна, наприклад, миють тротуар на подвір'ї, машину, на худобу, можливо, витрачають і т. д. А у Правилах користування, до речі, на все це передбачені норми. Ми ж цього не рахуємо. Я якось зупинився біля башти РТП і прослідкував: з неї за хвилину виливається 1200(!) літрів води. Куди? На що? Не розумію! Але це ще раз доводить — прилади обліку води потрібні. Будуть вони — і не виникатимуть питання ні у нас до мешканців, ні у них до нас. Зараз воду ніхто не економить, а з лічильником будуть. - Як же Ви збираєтесь переконувати людей у необхідності встановлення водолічильників? Будемо переконувати, що це потрібно заради них же самих. І у нові договори на водопостачання внесемо такий пункт. Ми маємо на це право. Створимо нові договірні послуги і, можливо, якщо новотройчани підуть нам назустріч, будемо надавати якісні послуги по водозабезпеченню. Звичайно, водопостачання у разі невстановлення Лічильника ми не припинятимемо. Але у Правилах користування є пункт, де прописано, що в такому разі плата за воду нараховується за іншим тарифом: 2 літри (в середньому саме стільки протікає по трубі за секунду) множиться на діаметр труби і на 24 години за місяць вийде набагато більше, ніж споживач може собі уявити. Це змусить його добре подумати: чи сплачувати так, чи все ж встановити лічильник. Ні для кого не є новиною, що уся водо- мережа занадто стара і вже давно вичерпала терміни експлуатації. Що з нею в майбутньому плануєте робити? Хороше запитання. Але і тут у нас вже є певні думки і напрацювання. З другої половини вересня або з початку жовтня у райцентрі почнемо запроваджувати нові енергозберігаючі технології. А саме башти по вул. Толбухіна, Польовій (бригада-1) та РТП плануємо обладнати німецькими 18,5 кВт насосами «Grundfos» з частотними перетворювачами. їхня робота й, так би мовити, економія полягає у тому, що вода закачується не у башту, як зараз, а безпосередньо у водомережу. Там новий насос регулює витрати води. Тобто, коли споживання збільшується, він підкачує, коли стабільне зупиняється. До того ж, ця технологія дасть нам змогу відключити кілька башт. І таким чином, за нашими підрахунками, ми зможемо економити дуже великі гроші. Сподіваюсь, тоді ми не платитемо по 150 тисяч гривень у місяць тільки за електроенергію. І, найголовніше, напір води у кранах споживачів завжди буде нормальний. Єдине прохання до мешканців райцентру: ті, хто має застарілий вхід води у двір від головної труби, — замініть. Бо численних аварій, у такому випадку, нам не уникнути. P.S. Тему тарифів на водопостачання ми продовжимо. У наступному номері читайте інтерв'ю з представником прокуратури і юристом. А також на сторінках газети знайдете інформацію про водолічильники: які краще встановлювати, де і за яких умов... Автор: Ганна КОВАЛЬОВА
|
Пошук:
Автор
Щодня українці стають жертвами шахраїв онлайн, втрачаючи особисті дані та кошти. Разом з Кіберполіцією ми пояснюємо, що таке скам, які схеми найпоширеніші та як захиститися від зловмисників в Інтернеті.
24 листопада о 18.00 у філармонії подарує всім найвеселіший стендап-концерт, дві години нестримного сміху, море імпровізації і сотні усмішок.
«Беріть своїх друзів, близьких і всі приходьте! Бо буде фосо! — у фірмовому закарпатському стилі запрошує Лєра Мандзюк. — Се буде самий чесний стендап із усіх, які я писала і самий смішний з усіх, які ви чули. Нема гарантії, що він буде в ютубі. Тож ваше завдання: купити квитки, покликати друзів, взяти гарний настрій і прийти. Буду рада вас бачити!»
Останні моніторинги:
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 27.10.2011 / Акценти
00:00 27.10.2011 / Акценти
|
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.113 |