|
Важливий крок до справедливої оплати
26.09.2011 / Газета: Трудова слава / № 38 / Тираж: 4714
Комунальна сфера в Україні «тріщить по швах». Особливо це помітно на селі, де останніми роками виникає найбільше проблем з водопостачанням. Люди все частіше скаржаться на неякісні послуги обслуговуючих комунальних підприємств, останні — на борги населення. Вирішити суперечки навколо води зараз намагаються за допомогою приладів обліку. Поки Новотроїцьке комунальне підприємство переконує жителів райцентру в доцільності встановлення лічильників, у інших селах району цей процес вже розпочався... Останнім часом у жителів райцентру виникає чимало непорозумінь з Новотроїцьким житлово-комунальним підприємством. Вони нарікають на неякісне водопостачання й зависокі на нього тарифи, НЖКП — на неекономне використання води й небажання сплачувати за економічно обґрунтованими, на їх думку, цінами. Єдиний вихід у вирішенні цієї суперечки влада району, селищна рада і керівництво комунального підприємства вбачають у впровадженні приладів обліку води. Останнім часом вони наполегливо доводять громадянам: водо-лічильники — необхідна річ. Утім, серед населення райцентру є як противники, так і прихильники цієї тенденції. Одні кажуть, що економія нульова і вигоди з цього не отримати. Інші стверджують, що зберегли чималі кошти саме завдяки встановленню приладів обліку води. Давайте спробуємо розібратися: на чиєму боці правда? ЗА ЩО ПЛАТИМО? Комунальне підприємство щомісяця нараховує нам плату за спожиту воду, у літній період ще й за полив. Виходять немапенькі суми, які платимо як за якісні послуги. Натомість, з сумом констатуємо, що не такі вони вже й якісні... Гніву новотройчан немає меж, коли в черговий раз прориває водопровід. Трапляється це найчастіше влітку. Потрібно поливати городи, а тут, як кажуть, й напитися не можеш. Тиск у крані бува такий, що за півгодини й відра не набереш. Тому дехто змушений вставати серед ночі, аби набрати води у різні ємності. - Чому ми платимо за воду, якої не отримуємо? скаржиться пенсіонер Володимир Федорович, прийшовши до редакції нашої газети. — А вода ж потрібна не тільки для пиття чи приготування страв. Уявіть, скільки мені потрібно наносити води, наприклад, для прання. А тим, у кого діти маленькі чи худоба, що робити? Ми воду економимо навіть на митті рук! А платимо по встановлених нормах, навіть якщо й не споживаємо стільки. Чимало скарг від людей ми отримуємо й на якість води. Бо те, що тече з крана, а іноді взагалі не тече, можна коректно назвати так: прозора рідина з неприємним присмаком. Усі свої недоліки в роботі комунальники, зазвичай, аргументують нестачею грошей й незадовільним станом мереж. - Внутрішні водомережі, їхня зношеність — це чи не найбільша наша проблема, — розповідає директор Новотроїцького житлово-комунального підприємства Віктор Соляник. -Здебільшого вони — аварійні, а це призводить до високого рівня втрат води. Може бути поломка, яку не завжди вчасно виявиш, тож вода просто виливається у землю. Та й у господарів часто через ту чи іншу несправність вода крапає з крану цілодобово. От і маємо через це збитки. Ми підрахували: за сім місяців поточного року підняли близько 640 тисяч кубометрів води, а реалізували (те, що нарахували населенню) всього 479,7 тисяч. Якщо так буде й надалі, ризикуємо залишитися без води. Вихід один — ставити лічильники. Дійсно, якщо говорити про якість водопровідної води, то без попереднього очищення її краще не вживати (ми вже про це писали). А от щодо сплати за одержану чи неодержану воду, то тут єдиний вихід — встановлення приладів її обліку. Адже споживач в основному не витрачає встановлені нормою літри води на людину, а водолічильник усуває необхідність переплачувати за невикористані кубометри. Його встановлення, кажуть фахівці, й допомагає виявити фактичну витрату води в кожній родині і усунути несправедливість переплати. Та й за досвідом далеко ходити не треба. Він поруч, у нашому районі. ДОСВІД СУСІДІВ Наприклад, у Сивашівській сільраді ліквідувати заборгованість за електроенергію, через що місцеві жителі не-доотримували воду, та налагодити стосунки між людьми й обслуговуючим підприємством «Райсількомунгосп» допомогло саме встановлення водолічильників. Там до цієї справи підійшли продумано: зібрали сходку, пояснили селянам усі проблеми й тонкощі із водо-забезпеченням й запропонували: «Хочете отримувати воду цілодобово — встановлюйте лічильники!» Довго вмовляти нікого не довелося. Знесилені безводдям сивашівці (до цього воду подавали усього 2 години на добу) на пропозицію погодилися. Розуміючи те, що на лічильники не у всіх знайдуться гроші, сільрада й комунгосп вирішили закупити їх у приватного підприємця. Це вийшло значно дешевше, ніж якби кожен купував собі його окремо. Встановлював прилади обліку води сивашівцям теж місцевий житель. Усього-навсього за 50 гривень. Таким чином, зекономивши чималі гроші, люди й воду цілодобово мають, і платять, знаючи за що. - У десяти селах, які ми обслуговуємо, вода подається максимум дві години на добу, — розповідає в. о. начальника Новотроїцького райсількомунгоспу Микола Шляхов. — І тому, коли ми пояснили сивашівцям, що проблему можна вирішити, встановивши прилади обліку, ті погодилися. На сьогодні водолічильники стоять ще не у всіх споживачів, але добиваємося 100-процентного їх встановлення. Вода подається цілодобово — всі задоволені. У Новотроїцькому зовсім інша ситуація. Тут люди воду отримують цілодобово, але, на мою думку, прилади обліку води треба однозначно ставити усім. Це — вигідно, насамперед, для самих людей і збереження їхніх нервів. Адже інколи виникають такі ситуації, коли приходиш до господаря і кажеш: «Ви винні за воду 200 гривень». А він упирається, мовляв, я стільки її не витратив, усе це ваші махінації... Коли ж буде лічильник, який намотає 500 гривень, — людина мовчки заплатить і ніяких питань не виникатиме. Наприклад, візьмемо Овер'янівку. Там раніше без лічильників з криками ледве «збирали» 600 гривень. Зараз, коли приїжджаємо, 1,5-1,7 тисячі виносять Іде й дякують, спасибі, що вода є. Багато хто вже встановив лічильники і у Ново-троїцькому. Чимало людей ще вагається, а декому зробити це не дозволяють статки. Перші діляться з сусідами враженнями, розповідають, скільки грошей вони заощадили, встановивши собі лічильники води. Кажуть, що заощаджені таким чином за рік суми обчислюються сотнями гривень! Інші стверджують, що влітку платять забагато, взимку — мізер. Тож переваги є й тут. - У нас чимала сім'я, -ділиться 35-річна жителька райцентру Анна Сергіївна. — Уже два роки як встановили лічильник. Вигода від цього очевидна. Так, за воду сутужно сплачувати в активні місяці поливу — травень і червень, доводиться економити. В інші місяці -дешево, а взимку — взагалі копійки. Коли платили без водолічильника, було набагато дорожче. Переконана у вигоді встановлення приладів обліку води і пенсіонерка Валентина Михайлівна. - Так, воду доводиться економити. Але й сплачую набагато менше. Усе залежить від тебе — скільки використаєш. - Я й не проти, щоб встановити прилад обліку води, — ділиться своїми думками пенсіонерка з Новотроїцького Людмила Вікторівна, — але в мене немає таких коштів. Посудіть самі, пенсія — 900 гривень, живу сама. А на встановлення водолічильника потрібно десь 700-800 грн. Мені й так на життя не вистачає... Хочеться сподіватися, що плани Новотроїцького житлово-комунального господарства й селищної ради піти назустріч населенню райцентру й закупляти лічильники за більш дешевшими цінами та встановлювати їх почергово з реструктуризацією боргу за прилад, оформлення й установку його на три місяці не залишаться, як кажуть, лише на папері. І справа ця врешті-решт набере масовості. ВОДОЛІЧИЛЬНИКИ На сьогодні асортимент лічильників води достатньо широкий. Це, головним чином, швидкісні крильчасті й турбінні прилади. Разом вони складають групу тахеометричних водолічильників — найбільш доступних за ціною й таких, що не вимагають електроживлення. Взагалі, радять фахівці, перш ніж встановити прилад обліку води — проконсультуйтеся, визначіться, скільки вам потрібно кубометрів води на добу і що саме ви з нею робитимите. Пам'ятайте, обираючи лічильник води, слід враховувати межу його чутливості, обліку, а також пропускну спроможність. Також, наголошують у Новотроїцькому ЖКП, необхідно пам'ятати, що до лічильника обов'язково повинні додаватися паспорт, гарантійний талон та інструкція з установки. Звертайте увагу й на дату виготовлення, щоб не довелося одразу відправляти його на повірку. Також слід звернути увагу на місце для установки водолічильника. Якщо ви самі не можете з ним визначитися, запросіть спеціаліста з НЖКП. До речі, за словами директора комунального підприємства Віктора Соляника, з понеділка при установі працює спеціаліст, який прийде до вас додому, порадить на місці де і як краще встановити лічильник, який прилад вибрати, а потім допоможе оформити необхідні документи на встановлення і, звісно, безпосередньо за потреби встановить. Також, якщо ви надумали робити все самі, зверніть увагу на місце для установки водолічильника: важливо, щоб до приладу був вільний доступ, а вода на його зовнішній корпус не потрапляла. Після монтажу прилад слід прийняти в експлуатацію — процес відбувається у присутності спеціалістів контрольно-абонентської служби. В акті приймання вказується, що прилад встановлений правильно й записують його перші показники. Далі обумовлюються строки, в які споживач повинен надавати дані про витрату води, а також порядок сплати. І насамкінець лічильник води пломбується. ДАВАЙТЕ ЕКОНОМИТИ! У нашій країні за довгі роки сформувалось ставлення до води як невичерпного й абсолютно безплатного ресурсу. Однак останнім часом ситуація дещо змінилася. З переведенням комунального сектора економіки до ринкової моделі ведення господарства вода перестала бути «манною небесною» і перетворилася на товар, що має свою ціну. Нещодавно Президент України озвучив інформацію про те, що до кінця 2012 року всі споживачі комунальних послуг повинні перейти на розрахунки з постачальними організаціями відповідно до встановлених приладів обліку. Це стосується і водолічильників. Подібне «нововведення» насправді пройдений етап у розвинутих країнах світу, там споживачі вже давно сплачують за одержані послуги не за віртуально нарахованими сумами — «за якимись там нормами», а, як мовиться, за фактом: скільки спожив, стільки й заплатив. Тож можливо й нам слід врешті-решт замислитися над цим питанням і докласти усіх зусиль, щоб справедливість, як-то кажуть, перемогла. Яким буде механізм встановлення водомірів, якщо більшість з нас таки погодиться, поки що невідомо. Як ми вже повідомляли, Новотроїцьке житлово-комунальне господарство має намір піти назустріч людям: закупити лічильники оптом й встановлювати їх у порядку черговості. Та чекаючи на допомогу з боку влади, ми напевно й самі маємо зрозуміти, що використання сучасних побутових приладів і обладнання створить нам самим додатковий комфорт. Мабуть, тільки в такому разі буде досягнуто повне порозуміння між постачальником й споживачами щодо справедливості сплати за водопостачання. Поради до теми ✓ Прилади обліку придбаваються й установлюються абонентом, перебувають на його балансі й обслуговуванні. ✓ Тип і діаметр приладу обліку визначається відповідно до необхідного обсягу водоспоживання абонента, що вказується в технічній документації. ✓ Технічні умови оформляються в Ново-троїцькому ЖКП. Місце установки приладу обліку вказується в технічних умовах. ✓ Після установки приладу обліку абонент зобов'язаний зареєструвати його в абонентському відділі НЖКП. Для реєстрації необхідно при собі мати паспорт водолічильника та квитанцію про сплату за пломбування. Вартість пломбування приладу обліку 40 гривень. ✓ Прилади обліку води, установлені в приватному домоволодінні, підлягають періодичній по-вірці. Перша проводиться згідно з паспортом на водолічильник, наступні — 1 раз на три роки. Автор: Ганна КОВАЛЬОВА
|
Пошук:
Автор
По данным Международной федерации диабета (IDF) за 2021 год, от диабета страдают 10,5% людей в возрасте от 20 до 79 лет и половина из них не знает об этом. Согласно прогнозам, к 2045 году этим заболеванием будет болеть на 46% больше — каждый восьмой взрослый или 783 миллиона человек. Эта перспектива пугающая, но не удивительная, учитывая текущую ситуацию
Під егідою Міністерства культури та інформаційної політики України, Одеська національна наукова бібліотека, Українська асоціація видавців та книгорозповсюджувачів, Державна наукова установа «Книжкова палата України імені Івана Федорова» за сприяння Одеської обласної державної адміністрації, Одеської обласної та Одеської міської рад, Українського інституту книги, Всеукраїнської громадської організації «Українська бібліотечна асоціація» та Всеукраїнської громадської організації «Бібліополіс» проводять Всеукраїнську виставку-форум «Українська книга на Одещині».
Останні моніторинги:
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 27.10.2011 / Акценти
00:00 27.10.2011 / Акценти
|
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.013 |