ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
 
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:




Повелителі автошляхів
27.10.2011 / Газета: Новий день / № 44 / Тираж: 36600

В останню неділю жовтня в Україні відзначається День автомобіліста і дорожника. Свято людей, від чгііх зусиль, майстерності, відповідальності залежить не лише наш настрій щоденний, а й, без перебільшення, саме життя.

З яким настроєм зустрічає професійне свято армія шляховиків Півдня? Про це — розмова із начальником Служби автомобільних доріг у Херсонській області, підпорядкованої Укравтодору, Миколою САВЧЕНКОМ.

— Настрій? Святковий і буденний водночас, — говорить співрозмовник. — Попереду — осінньо-зимові іспити, а це завжди велика відповідальність. Під нашою опікою чимале господарство — близько п'яти тисяч кілометрів доріг загального користування. І буквально кожен кілометр вимагає ретельного догляду. І не лише поточних ремонтів.

Нині ми уперше за останні чотири роки розпочали реконструкцію автодоріг загального користування. Йдеться, насамперед, про об'єкти, зосереджені на кордоні з сусідньою Миколаївською областю.

Будуємо шляхопровід через залізницю на 177-му кілометрі автомобільної дороги М-14 Одеса — Мелітополь — Ново- азовськ (на Таганрог). Його загальна довжина 110 метрів і вартість робіт — 53 млн. грн. У ході цієї реконструкції перевлаштовується діючий водовід Дніпро — Миколаїв. На цьому об'єкті нам потрібно освоїти 8 мільйонів гривень. Ще більшу суму — 49 мільйонів — належить освоїти на будівництві 4,7 кілометра дороги першої категорії на згаданій автомагістралі М-14.

Загальний обсяг фінансування на вищезгадані об'єкти становить 110 мільйонів гривень. Як бачите, обсяг доволі значний. І при цьому необхідно вкластися у стислі строки.

Бодай кількома словами окресліть фронт цих робіт.

Для влаштування земляного полотна підходів до шляхопроводу Належить загалом вивезти 430 тисяч кубометрів грунту, укласти 12,2 тисячі тонн, щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші, виготовити та змонтувати близько тисячі кубометрів збірного залізобетону.

Заплановані ділянки доріг протяжністю 4,7 км на автодо- розі М-14 вже введено в експлуатацію до Дня незалежності України у серпні поточного року. Будівництво шляхопроводу над залізничною магістраллю здамо до Нового року.

Досі ми говорили про, так би мовити, пускові об'єкти. Але ж ремонт діючих доріг, якими б сучасними матеріалами їх не покривали, які б передові світові технології при цьому не застосовували, не закінчується ніколи...

Це справді так. На поточний ремонт і експлуатаційне утримання доріг загального користування області планом фінансування з державного бюджету передбачено загалом використати 85,8 мільйона гривень.

Солідна сума!

Солідна, але це лише десята частина від нормативної науково обгрунтованої потреби. Тим не менш...

За 9 місяців поточного року у межах планових фінансових надходжень шляховики виконали робіт на 52,1 мільйона гривень. А це 60% річного обсягу.

Це фінансові показники. А фізиці, які нам, пересічним транспортникам і пасажирам, не менш цікаві?

Будь ласка. Влаштовано 50 кілометрів тонкошарового асфальтобетонного покриття, збудували на автобусних зупинках чотири сучасних павільйони, ямковим ремонтом було відремонтовано 100,5 тисячі квадратних метрів покриття проїжджої частини, встановлено та замінено 4,2 тисячі дорожніх знаків. Відновлено горизонтальну дорожню розмітку на 750 кілометрах доріг.

При цьому чимало сил і коштів забирає утримання смуг відводу і узбіч у належному санітапнпму стані. Лише на прибирання сміття та порослі і скошування трави з початку року витратили 3 мільйони гривень. А ще 4,1 мільйона — на зимове утримання доріг.

До речі, у засобах масової інформації тема санітарного утримання наших шляхів, які є, образно кажучи, однією з візитних карток будь-якої області, а тим паче транзитної і курортної, якою є Херсонщина, говориться мало. Чи це не так важливо?

Важливо, і навіть дуже! Саме утримання у належному санітарному стані смуги відводу магістралей служба автодоріг приділяє значну увагу. Лише урн у місцях зупинки громадського транспорту і на майданчиках відпочинку встановлено близько 470. Однак тут ми стикаємося з гострою проблемою — вивезенням сміття, яким наповнюють ці урни «винахідливі» мешканці населених пунктів і члени дачних кооперативів. Навіть щити-застережен- ня «Зелений патруль. За викидання сміття штраф 1500 грн.» таких не зупиняють. Тут уже йдеться насамперед про екологічне безкультур'я деяких наших земляків, яке своїми ганебними вчинками вони виставляють напоказ.

Не секрет, що асфальтобетонне покриття на дорогах області потребує відновлення...

Враховуючи те, що на більшості автодоріг капітальні ремонти покриттів проїжджої частини не проводилися близько ЗО (!) років, обсяг робіт, які належить виконати, значний. Лише у поточному році за рахунок різних джерел фінансування заплановано влаштувати тонкошарове асфальтобетонне покриття на дорогах: Херсон — Джанкой — Феодосія — Керч у бік Криму і Мар'янське — Берислав у межах Бериславського району на найбільш зруйнованих ділянках загальною протяжністю близько 60 км.

Наскільки мені відомо, згідно з постановою Кабінету Міністрів України саме Служба автодоріг визнана як замовник робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах області. І фінансуються всі роботи за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам...

Сума цих субвенцій по Херсонській області складає 32,6 млн. гривень. Розпорядженням облдержадміністрації визначений і затверджений перелік об'єктів, на які ці кошти будуть витрачені. їх чимало — 262. Станом на сьогодні вже виконано робіт на суму майже 31 мільйон гривень. Усі до копійки бюджетні кошти освоєні саме на ремонті і облаштуванні асфальтобетонних покриттів та шарів дорожнього «одягу» зі щебеневих матеріалів.

Повернемося до недільного свята...

Вітаю увесь колектив Служби автодоріг в області, ДП «Херсонський облавтодор» та інші підприємства області, що працюють на дорогах, а також наших колег-автомобілістів із професійним святом. А читачів «Нового дня» хочу запевнити, що ми будемо все робити, аби автошляхи на Херсонщині викликали якомога менше нарікань і були одними з кращих в Україні.

Автор: Василь ПІДДУБНЯК

Пошук:
розширений

Автор
Лелеки повернулися на укріплені енергетиками ДТЕК Одеські електромережі гнізда
На укріплені ДТЕК Одеські електромережі гнізда повернулися лелеки. Наразі птахи заселили 100% своїх домівок, а це − 257 платформ. На початку 2024 року енергетики встановили 4 платформи, до кінця року планують змонтувати ще 16. Попри війну енергетики продовжують дбати про захист біорізноманіття та довкілля. Роботи проводять під егідою проєкту #Лелеченьки, спрямованого на захист та збереження популяції білого лелеки. Він відповідає принципам ESG та Цілі Сталого розвитку Глобального Договору ООН №15 – «Збереження екосистем землі».

«Все, що ми пам'ятаємо, – неправда»
Презентація 8-го видання проєкту «Стара Одеса у фотографіях» зібрала повний зал в Одеській національній науковій бібліотеці

Останні моніторинги:
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 27.10.2011 / Акценти
00:00 27.10.2011 / Акценти


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.011