|
ПРАВА СПОЖИВАЧА
05.08.2010 / Газета: Акценти / № 31 / Тираж: 5000
Купуючи у магазині чи на ринку товар ми віримо у те, що він якісний. Втім, як показує практика, іноді бувають випадки — товар не задовольняє наші вимоги, і тоді виникає питання, куди звернутися, аби захистити свої права на якість? Що робити, якщо товар виявився зовсім не тієї якості, як обіцяв продавець? Як відстояти власні права, яке законодавство регулює стосунки: споживач-продавець-виробник? Аби отримати відповіді на ці запитання я звернулась до обласного управління у справах захисту прав споживачів. «Згідно з Законом «Про захист прав І споживачів», споживач має не лише права, а й обов'язок: перед тим, як придбати товар ' необхідно перевірити його справність (якщо це побутова техніка) і всі наявні документи та j інструкції, що додаються до товару. Якщо споживач бачить, що якоїсь інструкції не вистачає, він може або вимагати її, або ж просити продавця про повне роз'яснення щодо даної покупки. І обов’язково використовувати товар за призначенням, — розповіла заступник начальника обласного управління у справах захисту прав споживачів Лариса Хабрат. — Якщо товар придбано у магазині, то у споживача на руках мають бути чек, гарантійний талон та інструкція по експлуатації. Якщо ж мова йде про ринок, то там не завжди видають чеки, але всі продавці згідно з Законом на вимогу покупця мають виписати м'який чек, де вказано дату покупки, прізвище та підпис господарюючого суб'єкта, який продав товар. Головне право споживача — на належну якість продукції. Якщо ж покупець виявить якісь недоліки під час гарантійного терміну, то згідно із Законом він має право на відшкодування збитків, обмін товару або ж на пропорційне зменшення ціни. Якщо під час обміну ціна на аналогічний товар збільшилась, то споживач отримує його по новій ціні, якщо зменшилась — то покупець має право отримати ту суму грошей, яку товар коштував під час придбання.» Але навіть, якщо недоліків у придбаному вами товарі не виявлено, ви все одно можете його повернути упродовж 14 днів. Згідно з Законом «Про захист прав споживачів» є лише окремий перелік категорій товарів, що не підлягають поверненню тоді, коли вони якісні. Серед них: - золото, ювелірні вироби з дорогоцінних металів; - товари для немовлят; - аудіо, відеокасети, диски; - фанера, скло; - друковані видання (книги); - білизна натільна та постільна; - килимові вироби; - пір'яно-пухові вироби; - парфумерно-косметичні вироби та інші. Отож, якщо Ви не задоволені якістю товару, або виявили у ньому після придбання недоліки, то можете складати письмові заяви-претензії, що стануть ефективним інструментом у відстоюванні ваших законних прав. Суть ситуації та вимоги слід викладати конкретно, лаконічно та без власних висновків, але достатньо повно для розуміння ситуації стороною, якій адресовано ваше звернення. Письмове звернення (заява, претензія, скарга) має бути адресоване керівнику закладу та містити: — повне ім'я, домашню адресу, контактний телефон споживача; — де і коли придбано товар (послугу, його головні характеристики (торгова марка, модель, серійний номер), а також сплачену суму грошей, що підтверджується документами (чеками); - коротко описану ситуацію, коли та які саме виявлені недоліки, випадки усних та письмових звернень до продавців чи власників товару, результати розгляду претензій споживача; - чітко викладені вимоги; - перелік копій документів, необхідних по справі (оригінали всіх документів мають залишитися у вас); Не забудьте, що на копії звернення відповідальна особа (з зазначенням прізвища, дати) має поставити свій підпис щодо прийняття у вас письмового звернення. У разі відмови, або з інших причин, можна відправити оригінал звернення поштою з повідомленням про його вручення адресату. Якщо вам не вдалося вирішити питання самостійно, звертайтеся до Обласного управління у справах захисту прав споживачів: м. Херсон, вул. Бєлінського, 15. Автор: Олена КУЧЕРЯВА
|
Пошук:
Автор
Щодня українці стають жертвами шахраїв онлайн, втрачаючи особисті дані та кошти. Разом з Кіберполіцією ми пояснюємо, що таке скам, які схеми найпоширеніші та як захиститися від зловмисників в Інтернеті.
STEM is FEM запускає навчальну програму «Кібербезпека для дівчат: можливості й професія». Протягом грудня 2024 — березня 2025 року учениці старших класів та студентки дізнаються, як захистити себе в діджиталі та будувати кар’єру у сфері кібербезпеки.
Останні моніторинги:
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 27.10.2011 / Акценти
00:00 27.10.2011 / Акценти
|
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.043 |