ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:
 




ДТП—за «європротоколом»!
11.02.2010 / Газета: Новий день / № 7 / Тираж: 36600

В Україні готуються ввести «европротокол» — нові правиш оформлення ДТП, які спростять життя водіям і працівникам ДАІ. Про особливості нововведення та зміни в системі обов'язкового страхування и^івіхьно-пра-вової відповідальності власників наземних транспортних засобів розповіли у Києві представникам регіональних ЗМІ.

Аварійні комісари...

— Відповідно до «європротоколу», за відсутності потерпілих і великої матеріальної шкоди функції ДАІ при оформленні ДТП виконуватимуть аварійні комісари, — повідомив начальник Департаменту ДАІ МВС України Сергій Коломієць. — Тобто, яку більшості країн Європи, учасникам ДТП не доведеться чекати інспекторів Державтоінспекції. Питання опису ДТП за участі двох автомобілів вирішуватиметься швидко, без створення пробок. Фактично, за взаємної згоди, водії заповнюють протокол, обмінюються полісами страхування і роз'їжджаються, а протоколи передаються страховикам для розгляду та прийняття рішення про виплату страхового відшкодування потерпілим.

Державна автоінспекція, відповідно до вимог чинного законодавства, здійснюватиме контроль за наявністю страхових полісів у водіїв транспортних засобів у випадках скоєння ДТП, грубих порушень Правил дорожнього руху, під час проведення технічного огляду та при реєстрзції-перереєст-рації транспортних засобів. Вжиті у попередньому році конкретні заходи відчутно зменшили аварійність, а отже, і кількість страхових випадків.

—Державтоінспекція у 2010 році має намір посилити контроль за наявністю у водіїв поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, —підкреслив Сергій Коломієць на прес-конференції. — Якщо у 2009 році співробітники ДАІ у своїй роботі робили ставку на скорочення аварійності на дорогах, то у 2010 році пріоритет буде віддано виконанню водіями усіх необхідних адміністративних вимог, зокрема, наявності поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності. Торік до адміністративної відповідальності за відсутність полісів було притягнено 110 тисяч автовласників, всього було зареєстровано 6 мільйонів порушень Правил дорожнього руху.

Кількість ДТП в Україні у 2009 році, згідно з даними Сергія Коломійця, у порівнянні з попереднім роком знизилася на 27,7% — до 237 тис., кількість загиблих у ДТП — на 30,9% і склала понад 5 тис., кількість травмованих — на 27,8%, до 45 тис. Якщо у 2008 році щодня у ДТП в середньому гинула 21 людина, то у 2009-му — 14.

«Автоцивілка» подорожчав

— Підсумки минулого с-оку засвідчили позитивні тенденції розвитку обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів в Україні, — повідомив президент Моторного (транспортного) страхового бюро України Володимир Романи-шин. — Кількість машин, забезпечених полісами, досягла рівня 70% від загальної кількості транспортних засобів у державі. Збільшення кількості укладених договорів в умовах значного зниження продажів автомобілів та призупинення кредитування громадян свідчить про усвідомлення водіями нагальної необхідності обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності. У разі покращення загальної фінансово-економічної ситуації можна очікувати зростання рівня забезпеченості транспортних засобів до 80%.

Для 2009 року характерним було зростання загального обсягу виплат страхових відшкодувань. їх обсяг зріс на 23% у порівнянні з 2008 роком і перевищив 586 млн. грн.

Рівень інфляції та індекс споживчих цін актуалізували проблему перегляду лімітів відповідальності страховика за договорами страхування. Ця обставина об'єктивно зумовлює необхідність їх перегляду у поточному році разом зі встановленням адекватних сучасним реаліям значень базового страхового платежу та коригуючих коефіцієнтів, які залишаються незмінними з 2005 року.

— У 2010 році планується вжити «низку заходів, спрямованих на якісне удосконалення системи обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, — зазначив Володимир Романишин. — Серед пропозицій: скасування короткострокових полісів за договорами внутрішнього страхування для транспортних засобів, зареєстрованих в Україні, та встановлення одного типу договору; запровадження системи моніторингу платоспроможності страхувальників; розробка механізму застосування вільного ціноутворення за договорами та прямого врегулювання страхових випадків.

«Чорна скринька» для машини

Нинішнього року розпочалася промислова експлуатація єдиної централізованої бази даних Моторного (транспортного) страхового бюро Ук-раїни, орієнтована на спрощення процедури встановлення наявності страхового покриття та зменшення терміну врегулювання страхових випадків.

— Впровадження централізованої бази даних вигідне їсім, — зазначає Володимир Романишин. — Постраж-далим в ДТП вона допоможе швидше встановити страхувальника відповідальності з метою отримання компенсації збитків. Окрім того, вона сприятиме спільним зусиллям зацікавлених сторін у протидії страховому шахрайству, а також внесенню якісно нових елементів у регуляторну функцію держави у сфері страхування.

Передбачається, що вже з 1 липня 2010 року ця база даних міститиме повну інформацію. Крім того, незабаром з'явиться спеціалізований інтер-нет-портал, присвячений проблематиці цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Він розрахований як на тих, хто вже застрахував свою відповідальність, так і на тих, хто тільки збирається зробити цей крок.

— Для запровадження «європротоколу» необхідно внести відповідні зміни та доповнення до нормативно-правових документів, а також досягти не менше 90% рівня забезпеченості транспортних засобів, що експлуатуються на дорогах загального користування, — вважає заступник міністра юстиції України Володимир Богатир. — Наше міністерство схвалює конструктивний діалог зацікавлених сторін щодо запозичення європейського досвіду, зокрема в частині запровадження «європротоколу», і готове активно долучитися до цієї роботи, оскільки вона вимагає чималої кількості законодавчих ініціатив.

Нагадаємо, щонайближчим часом всі автомобілі, які продають у Євросоюзі, будуть обладнані «чорними скриньками». Спеціальний пристрій фіксуватиме 20 ключових параметрів під час руху машини. Серед них — швидкість, траєкторія руху, використання водієм гальм і сигналів. Євроко-місія отримала доповідь спеціальної науково-технічної групи, яка протягом останніх трьох років вивчала можливість запровадження ретельного і постійного контролю за діями водіїв.

Автор: Анатолій ЯЇЦЬКИИ

Пошук:
розширений

Сергій Токарєв
Американський стартап Toothio – новий напрям інвестицій Roosh Ventures
Інвестиційний фонд Roosh Ventures нещодавно став одним з інвесторів американського стартапу Toothio, який допомагає приватним стоматологічним клінікам та організаціям знаходити кваліфікованих співробітників. Портал надає доступ до бази, в якій є понад 30 000 фахівців.

Сила духу і оптимізм: «Давня Казка» презентує пісню та кліп «Будьмо» про єдність українців
Український гурт «Давня Казка» презентує новий трек «Будьмо» та кліп до нього — історію, яка надихає на віру в краще навіть у найскладніші часи. Пісня стала музичним маніфестом незламності, гумору та оптимізму, який допомагає українцям триматися разом.

Останні моніторинги:
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 27.10.2011 / Акценти
00:00 27.10.2011 / Акценти


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.014