|
Педагогічний експеримент
06.04.2010 / Газета: Слава праці / № 13 / Тираж: 1880
Кожному педагогу потрібно мати уявлення про науку, її основні поняття, методику й організацію науково — дослідницької діяльності. Про основні засади науково-дослідної роботи, системи науково-методичного забезпечення інноваційної освітньої діяльності, порядок здійснення експериментальної роботи в загальноосвітньому навчальному закладі говорили, доводили, переконували вчителі, директори, заступники директорів шкіл на районній науково-практичній конференції«Проблеми пошук та знахідки науково-дослідницької роботи». Працювали шість секцій, де були оформлені стендові презентації: «Система роботи з обдарованою учнівською молоддю в ЗНЗ району» , «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності як педагогічна проблема», «Урок — науково-пошукова лабораторія», «Науково-дослідницькі здобутки вчителів і учнів району». На секції директорів, заступників директорів з навчально-виховної роботи перший блок «Педагогічний експеримент» представили директор Новопавлівської ЗОШ Паргачова В.Б. з питання «Реалізація наукової ідеї в умовах експерименту в загальноосвітньому навчальному закладі»; заступник директора з навчально-виховної роботи Олександрівської ЗОШ Кравченко І.М. «Педагогічний експеримент у системі інноваційної освітньої діяльності». Валентина Борисівна зазначила, що «школа не може виконувати своєї сьогоднішньої місії, не визначивши точно моделі, до якої прагне». Над розв'язанням цієї проблеми працюють учасники навчально-виховного процесу як обласний експериментальний майданчик «Моделювання та проектування розвитку навчального закладу як відкритої соціально-педагогічної системи». Використавши інформаційно-комунікаційні технології, презентувала етапи експериментально-дослідницької роботи, проекти «Ситуація успіху: шляхи, досягнення», « Активізація творчої діяльності учнів засобами проблемно-діалогового підходу», « Розвиток особистості: самопізнання, самовдосконалення, самовиховання». Ірина Миколаївна зазначила, що педагогічний досвід є підґрунтям , на якому зростає педагогічна майстерність працівника. Другий блок «З досвіду організації та проведення науково-дослідницької роботи»: на конкретних прикладах Ботвінко Н.І., директор ДЮЦ проаналізувала систему роботи з обдарованою учнівською молоддю в ЗНЗ району, їх участі в МАН , міжнародних, Всеукраїнських конкурсах, фестивалях, Кулага Г.С., директор Роздольненської ЗОШ, зупинилася на позитивних і негативних особливостях участі сільської малокомплектної школи у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт. Але при аналізі виявлено більше позитивного і результати мають вони вагомі завдяки системному підходу до вирішення важливого питання — виявлення та підтримки талановитої учнівської молоді, підготовки майбутньої наукової зміни. На секції керівників шкіл презентовано такі методичні посібники, як: «Основи наукового дослідження» (автор: Онуце І.В.заступник директора з навчально-виховної роботи Каланчацької ЗОШ №2), «Інформаційно-науковий методичний центр школи» (заступник директора з навчально-виховної роботи Вадимської ЗОШ Пашкова Л.М.). На секції вчителів початкових класів обговорювали актуальні проблеми навчально-виховного процесу: «Формування позитивної мотивації як фактору успіху навчальної діяльності молодих школярів» (Стринжа Л.І., Каланчацька ЗОШ №1), «Використання діяльнісного методу навчання за комплексною програмою «Росток» (Чвартковська Т.І., Каланчацька ЗОШ №2), «Формування творчих та пізнавальних здібностей учнів з використанням технології розвитку критичного мислення» (Галицька A.A., Олександрівська ЗОШ), «Інтегративно-діяльнісний метод як основа виховання цілісного мислення» (Золотих Л.М., Каланчацька ЗОШ №1). Вчителі Зінченко О.В„ Дудченко С.І., Мікус С.Г, Кравченко Л.Д., Богдашевська Т.В. (Роздольненська, Гаврилівська , Олексіївська, Каланчацька №1, Новокиївська ЗОШ) представили заходи: пізнавально-конкурсні, інтелектуально-розвивальні ігри; колективні творчі справи; години спілкування «Світ краси і фантазії»; театральну педагогіку; методичний посібник «Новий день з позитивних емоцій». Вчителі суспільно-гуманітарних дисциплін обговорювали здійсненну інноваційної освітньої діяльності на рівні навчальних закладів, які передбачали: застосування інновацій, експериментальну перевірку продуктивності й можливості їх застосування. Національна доктрина розвитку освіти в центр уваги ставить проблему формування творчої особистості, наукового світогляду, ідеалів, прагнень, уваги, волі, почуттів. Забезпечення умов для розвитку освіти в демократичній Україні. Про творче мислення, співпрацю в науково-дослідницькій роботі говорили вчителі природничо-математичного циклу (Соценко І.М., Гаврилівська ЗОШ; Козуб В.М., Новопавлівська ЗОШ; Обух В.І., Каланчацька ЗОШ №1; Она О.В., Каланчацька ЗОШ №2). Науково-дослідна робота є першою сходинкою до наукової творчості. Шлях до творчості — через здобуття знань, формування вмінь аналізувати, синтезувати узагальнювати, класифікувати, систематизувати явища, події, факти. Про виявлення, розпізнавання великих потенційних можливостей розвитку дитини в майбутньому ділилися-досвідом на секції з виховної роботи. Обдарована дитина сама собі допоможе, якщо вчитель підтримає її творчість. Тому вчитель, класний керівник має бути творчим, щоб навчально-виховний процес був цікавим, різнобічним, результативним. Позитивні результати можуть бути досягнуті лише тоді, коли буде створено умови для реалізації творчого потенціалу кожної дитини. Вчителі художньо-естетичного циклу, трудового навчання обговорювали питання розвитку творчих здібностей учнів засобами мистецтв(Авраменко О.Л, Каланчацька ЗОШ №2; Журинкіна Г.Л., Гаврилівська ЗОШ). Вчитель трудового навчання Мирненської ЗОШ Жук CM. поділився досвідом роботи гуртка декоративно-прикладного мистецтва. Ці заняття відповідають інтересам учнів, задовольняють їх тягу до знань , художньої і-технічної творчості. Взявши в руки різець, зробивши перші візерунки, учні відчувають радісне здивування, виявляють, що можуть створювати речі, здавалося раніше нерукотворні. Дитина стає учасником захоплюючого процесу створення корисних і красивих виробів. Вчитель художньої культури Привільської ЗОШ Галабурда P.C. провів комп'ютерні презентації уроків даного предмета. У прийнятих рекомендаціях зазначалося: - залучати до науково-дослідницької роботи здібних учнів відповідно до їхніх наукових інтересів; - формувати культуру наукового дослідження; - надавати практичну допомогу учням у здійсненні експериментальної та дослідницької роботи; - організовувати та проводити науково-практичні конференції, учнівські турніри, олімпіади; - сприяти самоосвіті та саморозвитку учнів; - забезпечувати постійну спрямованість на подальшу пізнавальну та творчу діяльність; - розробляти мультимедійні проекти, брати участь в Інтернет — олімпіадах, віртуальних дослідницьких змаганнях та конкурсах. Автор: Завідуюча районним методичним кабінетом P.A. КОВАЛЕНКО
|
Пошук:
Автор
Щодня українці стають жертвами шахраїв онлайн, втрачаючи особисті дані та кошти. Разом з Кіберполіцією ми пояснюємо, що таке скам, які схеми найпоширеніші та як захиститися від зловмисників в Інтернеті.
STEM is FEM запускає навчальну програму «Кібербезпека для дівчат: можливості й професія». Протягом грудня 2024 — березня 2025 року учениці старших класів та студентки дізнаються, як захистити себе в діджиталі та будувати кар’єру у сфері кібербезпеки.
Останні моніторинги:
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 27.10.2011 / Акценти
00:00 27.10.2011 / Акценти
|
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.014 |