ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:
 




Секонд-хенд: великий «смітник» чи оаза для модників?
14.05.2010 / Газета: Херсон Маркет плюс / № 19 / Тираж: 20000

Одягатися в бутиках, на ринках або шити одяг на замовлення — особиста справа кожного. Носити костюм, у якому вже ходить півміста, не хочеться нікому. Тож, може, час зазирнути в секонд-хенд? Саме там можна купити оригінальний одяг або знайти те, що ви давно шукали.

Що таке секонд-хенд? Магазин для малозабезпечених людей, які не в змозі купити новий одяг або для ощадливих, тих, які живуть «від зарплати до зарплати» і рахують кожну копійку? Чи магазин для розумних, тих, які не витрачають великих грошей на модні речі, але виглядають так, ніби купують одяг лише в дорогих бутиках? Насправді в «секондах» можна зустріти і тих, і інших. За останній рік-два у Херсоні з'явилося чимало магазинів одягу «з других рук». В один з таких зазирнув кореспондент «М+».

У секонд-хендах постійні натовпи покупців, а у примірювальні нерідко шикуються величезні черги. Багатьом фірмовим магазинам такий потік покупців і не снився. У чому ж секрет популярності «секондів»? Раніше магазини секонд-хенд розташовувалися в підвальних приміщеннях, на задвірках, а ті, хто там одягалися, нікому не відкривали своєї «страшної таємниці». У наш час ситуація змінилася докорінно. Зараз це світлі і просторі магазини з найрізноманітнішими товарами на будь-який смак. Тепер це цивілізований бізнес, популярний у всьому світі.

Шляхетне походження секонд-хендів

«Секонд-хенд» має вікову історію. Варто згадати, як королівські особи на знак поваги і заохочення дарували деяким підданим речі зі «свого плеча». Той, хто отримував такий подарунок з рук короля, вважався його вірною опорою, «другою» або правою рукою — «секонд хенд». Пізніше цей вислів перекочував до Америки.

Сучасна історія секонд-хенду налічує понад сім десятків років. За кордоном існує гарна традиція: кожен сезон оновлювати свій гардероб, а обридлі або не підходящі речі здавати в секонд-хенд. В країнах Європи такі магазини знаходяться, як правило, на центральних торгових вулицях. Носити «секондівські» речі у всьому світі – нормально, адже це одяг не жебраків, а ощадливих людей з гарним смаком, схильних до експериментів зі своїм гардеробом.

Особливо серйозно ставляться до такого виду індустрії у Великобританії, Швеції, Німеччині, Голландії. Діяльність цих компаній ліцензується і перебуває під суворим наглядом держави.

Яким чином речі потрапляють до секонд-хенду? Існує чотири види збору одягу. Насамперед, це так званий домашній збір «door to door». Добропорядні англійці, німці, французи, ірландці отримують у визначеному районі або місті порожні пластикові пакети від фірми з пропозицією звільнитися від непотрібного одягу або допомогти нужденним людям. Чим багатші райони, тим більша сплата ліцензії. Звідси і різниця в ціні на товар. Наповнені пакунки сім'ї виставляють для збору в зазначений день перед своїми дверима.

Розповсюджена також система «bag to school». Це коли одяг збирають у школах. Збирачі сплачують дітям певну суму за принесені речі. Асортимент зібраних таким чином речей всесезонний, однакові пропорції чоловічого, жіночого та дитячого одягу. Містить предмети домашнього ужитку.

Контейнерний збір також досить розповсюджений у країнах Європи.Великі фабрики розставляють свої металеві контейнери з логотипом у найбільш відвідуваних місцях: на території автопарковки, перед супермаркетами, на перехрестях, де європейці також можуть залишити пакунки з непотрібним одягом.

Є також одяг з магазинів «ЧЕРІТІ». Наприклад, у Великобританії працює одна з найбільших у світі мереж благодійних магазинів «ЧЕРІТІ», які отримують величезні партії вживаних товарів від населення, вони також є надійними постачальниками секонд-хенд для споживачів.

Про класифікацію одягу секонд-хенд

У світі не існує єдиної системи класифікації одягу, але можна визначити найбільш часто вживані види категорій:

• STOCK — абсолютно новий одяг або взуття;

• LUX, EXTRA — одяг з мінімальним відсотком зносу (майже нова);

• 1-а категорія — не рваний, не брудний, не дуже зношений одяг;

• 2-а категорія — часто трапляються речі не придатні до продажу;

• 3-я категорія — дрантя, ганчірки.

Про секонд-хенд у Херсоні

Які ж товари можна знайти в місцевих секонд-хендах, звідки вони надходять? За словами власниці одного з секонд-хендів, що знаходиться у центральній частині Херсона, Олени Гавдан, найбільші постачальники одягу — це Великобританія, Італія,та Німеччина. Також у цих магазинах часто трапляється одяг із Франції, Швеції, США, Канади і навіть Австралії. Постійним відвідувачам «секондів» давно відомо, що придбати тут брендову річ, наприклад, від «Армані» чи іншого знаменитого кутюр'є, скажімо, за 85 гривень, цілком реально. Погодьтеся, це вже серйозна економія, яка, до того ж, дозволить вам стати володарем шикарного вбрання.

Дитячий одяг — поза конкуренцією. Яскраві одежинки для малечі не тільки привабливіші на вигляд , а й набагато якісніші за вітчизняні.

- До нашого магазину надходять величезні партії дитячого одягу таких відомих марок, як ECO, NEXT, MARK & SPENSER, деякий просто новісінький. Але навіть і ті речі, які вже встигли відносити, все одно у дуже гарному стані. Це ж діти. Вони так швидко ростуть, — говорить Олена.

Ось чому на Заході це — серйозний і прибутковий бізнес. Якщо згадати, скільки досить пристойних, але непотрібних, не підходящих за розміром або просто обридлих речей накопичується у наших шафах, і як іноді складно їх позбутися, то дійсно можна оцінити раціональність організації секонд-хендів.

Міфи про секонд-хенди

Незважаючи на усі вищезгадані позитивні моменти, чимало херсонців ставляться до «секондів» скептично. Щодо них існує багато чуток і міфів, розвінчувати які, кореспонденту «М+» допомагала Олена Гавдан.

Міф 1. Купуючи одяг в секонд-хендах можна чимось захворіти.

Навіть, не варто боятися, що, купуючи той чи інший, вже ношений одяг, ви ризикуєте заразитися якоюсь хворобою. Усі речі, що надходять у секонд-хенд, привозяться до нас з-за кордону, де вони в обов'язковому порядку проходять дезінфекцію: їх обробляють 40-ка відсотковим параформаліном протягом 165 хвилин при температурі 59 градусів. Після такої обробки кожна партія одягу в обов'язковому порядку отримує висновок санітарно-гігієнічної експертизи, яке свідчить, що цей метод відповідає вимогам Міністерства охорони здоров'я.

А підчепити той самий лишай або інше захворювання набагато простіше у громадському транспорті, аніж у секонд-хенді. Тим не менш, власниця секонд-хенду рекомендує обов'язково випрати куплений одяг, тому що пароформалін може викликати алергічну реакцію у людей з особливо чутливою шкірою.

Міф 2. Ціни у секонд-хендах майже такі самі, як у звичайних магазинах.

Напевно, ті, хто так вважають переплутали секонд-хенди із магазинами сток-одягу. «Stock» (у перекладі з англійської «запас»), — це, як говорила Гурченко у відомій кінострічці, не недоїдки, це залишки. Стоковий одяг — це якісні оригінальні моделі пріоритетних світових виробників, які з різних причин не розпродали в короткий «модний» сезон (а він дісно короткий — в Європі сезон триває 2-3 місяці). Так як наступний сезон «підганяє» кутюр'є, йому і його команді набагато вигідніше розпродати одяг, тим самим розвантаживши ресурси і склади для наступної колекції. Також трапляються і нереалізовані магазинами речі, які, знову ж таки через розвантаження простору, продають зі знижкою 40-80 відсотків. І якщо ви все таки побачите на етикетці «Зроблено в Китаї», це буде річ фабричного, а не підпільного виробництва.

Звичайно, на стоковому одязі ви можете знайти й незначні дефекти, наприклад, плями, відірвані гудзики або часткове запилення тканини. Та варто лише подумати про різницю у вартості, вигідність такої покупки стає очевидною, тим паче, що в «стоках» існують всі правила, що захищають споживача: річ неналежної якості можна обміняти або повернути.

Міф 3. Одяг у секонд-хендах купують тільки малозабезпечені та пенсіонери.

Не можна не погодитися, що більшість клієнтів секонд-хендів — це люди, які мають середній або невеликий дохід: пенсіонери, студенти, багатодітні сім'ї. Та все ж у «секонді» ви може зустріти чимало молодих хлопців і дівчат, які слідкують за модою, але не хочуть переплачувати гроші за те, що можна купити зовсім недорого. По-перше, ціни в таких магазинах дуже демократичні, по-друге — у секонд-хенді можна знайти справжній ексклюзив — одяг який ви не купите навіть у «найпродвинутішому» бутику.

- Останнє приваблює, навіть, тих, хто проблем із грошима не має і може дозволити собі одяг будь-якої вартості, — запевняє Олена.

Особиста думка автора: звичайно ж, речі не нові, проте у дуже гарному стані. Та й різниця у вартості більш ніж суттєва. А те, що до мене їх кілька разів одягали заможні британці чи італійці, мене аж ніяк не бентежить.

Зірки і секонд-хенди

Вже не тільки на Заході, а й в Україні доношувати одяг знаменитостей (співаків, акторів, телеведучих, моделей) вважають чимось престижним . У Голлівуді, наприклад, є спеціалізовані заклади, куди зірки віддають свій одяг. У списку таких королева світової поп-музики Мадонна, Євріл Лавін, Брітні Спірс, телеведуча Опра Уїнфрі. Та й самі зірки не гидують відвідувати секонд-хенди, вишукуючи там усякі стильні ексклюзивні штучки.

Наталія Дзеньків, більш відома як співачка Лама, розкрила секрети свого гардероба. Співачка рідко одягає сукні чи спідниці і не соромиться носити одяг з секонд-хендів.

- Я собі все можу дозволити, у мене немає ніяких жодних обмежень, можу річ купити на ринку, а можу і в метро прокотитися . У мене є майки, кофтини і взуття з секонд-хенду, — говорить українська рок-співачка. — Здебільшого там все дешеве, хоча бувають різні ціни. Зате спокійно можна знайти ексклюзивне взуття.

Єдиний висновок з приводу секонд-хендів сформулювати досить складно, тут вже кожен вирішує сам. Зрозуміла логіка тих, хто ні в якому разі не хоче користуватися таким товаром. Зрозуміла і позиція тих, хто вважає подібні заклади чудовою можливістю заощадити або ж просто хоче знайти щось креативне. Тож, якщо ви не маєте психологічного бар'єру стосовно речей із «секонду», купуйте їх на здоров'я і будьте неперевершеними!

Автор: Михайло Трифонов

Пошук:
розширений

Сергій Токарєв
Американський стартап Toothio – новий напрям інвестицій Roosh Ventures
Інвестиційний фонд Roosh Ventures нещодавно став одним з інвесторів американського стартапу Toothio, який допомагає приватним стоматологічним клінікам та організаціям знаходити кваліфікованих співробітників. Портал надає доступ до бази, в якій є понад 30 000 фахівців.

Сила духу і оптимізм: «Давня Казка» презентує пісню та кліп «Будьмо» про єдність українців
Український гурт «Давня Казка» презентує новий трек «Будьмо» та кліп до нього — історію, яка надихає на віру в краще навіть у найскладніші часи. Пісня стала музичним маніфестом незламності, гумору та оптимізму, який допомагає українцям триматися разом.

Останні моніторинги:
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 27.10.2011 / Акценти
00:00 27.10.2011 / Акценти


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.019