ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
 
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:
 




Як шукали «найгіршого»
01.07.2010 / Газета: Вгору / № 26 / Тираж: 10000

У Херсоні створено «Карту комунальних послуг», яка повно і достовірно розповідає про роботу ЖЕКІв. Роботою комунальників, що обслуговувають багатоповерхівки, невдоволені всі. Однак зрушень не видно. Громадські організації намагаються підняти найбільш гострі проблеми у житлово-комунальній сфері, розбудити громаду і достукатися до влади. У рамках цього руху створена Експертна рада, до якої увійшли фахівці, громадські діячі, активісти органів самоорганізації населення.

Одним із її кроків стала розробка «Карти комунальних послуг». Спеціалісти з громадської організації «За майбутнє Херсона» разом з партнерами по раді вивчили стан і рівень послуг з утримання та ремонту багатоповерхівок різними підприємствами, що обслуговують житловий фонд. Результати цього дослідження і лягли в основу «Карти», що була презентована на круглому столі 24 червня. В обговоренні її взяли участь представники домових комітетів, ОСББ, фахівці з питань ЖКГ, журналісти.

Як сказав голова міської організації «За майбутнє Херсона» Володимир Макуха, «у рейтингах завжди виявляють кращих, а ми вирішили знайти найгіршого». У «Карті послуг» є аналіз роботи кожного підприємства по кожному закріпленому за ним будинку. Як виявилося, у Херсоні нас обслуговують 11 підприємств: КП «Дніпровський», КП «Дніпровсь-кий-ХБК», ПП ВЖЦ «Аріадна», ПП «Жилтранс», ЖЕК-11, TOB «Україна», TOB «Шумен», ПП «Жилсервіс», ЖЕК-1 Суворовсько-го району, КІІ «Таврійський» та КП «Центр». Робота «трударів комунальної ниви» відстежувалася з січня по квітень: вивчалися акти-претензії, подані на неякісні послуги, та проводилося анкетування мешканців, потім всі зібрані відомості проаналізували. І ось висновок: у більшості будинків поїхав дах! Мешканці усіх районів назвали одну найбільш гостру проблему — покрівлі, які не витримали аномальної зими.

Окрім дахів є ще одна напасть — пацюки і комахи. По всіх 11 підприємствах висловлюються претензії щодо послуг дератизації та дезинсекпДї. Всі називають і ще одну не надавану послугу, на яку мешканці й не дуже зважають, бо не так дошкуляє. Це обслуговування зовнішніх будинкових мереж газопостачання. А їх фарбування — це запобігання іржі та, як наслідок, аварій на газопроводах. Також масово городяни скаржаться на прибирання сходових маршів — ці послуги не надаються. Люди змушені за власний кошт обслуговувати під'їзди.

Та найбільше претензій -щодо прибирання сміттєприй-мальників — до TOB «Україна», КП «Дніпровський — ХБК», КП «Таврійський», ЖЕК-1 Суворовсь-кого району та КП «Жилсервіс». По КП «Центр» найбільше претензій щодо вивезення відходів.

Найнижча якість прибирання прибудинкових територій характерна для підприємств, що працюють у центральній частині міста. Зокрема, за свідченнями мешканців, ПП «Жилтранс» взагалі не прибирає прибудинкові території внутрішніх двориків старих кварталів. Величезна проблема старої частини Херсона — дворові туалети. Тут повна антисанітарія. Саме старі квартали, як виявилося, найгірше обслуговуються і найбільше потерпають від бруду.

І що ж із цим усім робити? Відповідь учасники круглого столу шукали разрм: городяни повинні брати контроль за господарюванням у місті в свої руки. Єдиний вихід — самоорганізація населення, створення домових комітетів, які, за законом, мають право контролювати якість та послуги, що надаються підприємствами будь-якої форми власності.

Протеітут не все так просто. Юрист Олександр Токаленко, що вів прийом у Громадській приймальні, розповів: до нього звернулося більше 70 громадян з різних питань, їм були иядяні і консультаційна допомога, і допомога у суді. Усі отримали позитивний результат. Але що сумно — люди не хочуть самостійно відстоювати свої права, не зважуються складати акти претензії, коли їм надають неякісні послуги, не звертаються до відповідних органів. Мешканці багатоповерхівок — інертні, все чекають, що хтось прийде і залагодить їхні проблеми.

На це керівник Причорноморського центру політичних і соціальних досліджень Олександр Мошнягул, сказав, що завдання громадських організацій— давати знання, як себе захистити, надавати позитивні приклади, і таким чином вселяти упевненість у тому, що громада може відстояти свої права.

Під час обговорення виникло слушне питання: як відреагує влада на «Карту послуг»? Депутат міськради Віталій Богданов надав песимістичний прогноз: навряд чи вона скористається рекомендаціями, бо досі бажання працювати на благо громади з її боку не спостерігалося.

Проте варто зробити ще одну спробу. «Карту послуг» передадуть міській владі. А на наступних виборах міського голови і депутатів місцевих рад подивимося, з якими ж «новими» обіцянками вийдуть кандидати. А інформацію, як діюча влада виконала свої передвиборчі програми в питаннях реформування ЖКГ, громадськість уже має, в тому числі й у вигляді «Карти комунальних послуг».

Автор: Наталія Чайка

Пошук:
розширений

Автор
Кіберполіціїя: що таке скам, як його розпізнати та захиститись
Щодня українці стають жертвами шахраїв онлайн, втрачаючи особисті дані та кошти. Разом з Кіберполіцією ми пояснюємо, що таке скам, які схеми найпоширеніші та як захиститися від зловмисників в Інтернеті.

Як дівчатам захистити себе онлайн: стартує освітня програма з кібербезпеки
STEM is FEM запускає навчальну програму «Кібербезпека для дівчат: можливості й професія». Протягом грудня 2024 — березня 2025 року учениці старших класів та студентки дізнаються, як захистити себе в діджиталі та будувати кар’єру у сфері кібербезпеки.

Останні моніторинги:
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 27.10.2011 / Акценти
00:00 27.10.2011 / Акценти


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.039