|
РІДНА ШКОЛО, ПРОЩАВАЙ...
15.09.2010 / Газета: Трудова слава / № 36 / Тираж: 4714
Оптимізація навчальних закладів — справа вимушена, але необхідна Школи району після літніх канікул гостинно відкрили двері для своїх вихованців. Повсюдно у День знань пройшли святкові лінійки, діти сіли за парти. Та не всі учні відтепер навчаються у рідній школі: в освітянській мережі«району відбулися деякі зміни. Про них — в інтерв'ю з начальником відділу освіти райдержадміністрації Світланою ДОРОГАНЬ.Світлано Богданівно, упродовж літа одна початкова школа перестала існувати, деякі інші поміняли свій ступінь на нижчий. Чим це викликано? Ще у квітні поточного року постановою Кабінету Міністрів затверджено заходи з оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів, згідно з якими реорганізації підлягають школи І ступеня, де кількість учнів менше 10, І-ІІ ступеня менше 40 та І-ІІІ ступеня — менше 100. У нашому районі таких шкіл чимало. У Маячанській початковій школі на 1 вересня мало навчатися... троє дітей. Звісно, школа з такою кількістю учнів функціонувати не може. Довелося її закрити. Причому, процедура закриття пройшла безболісно. Директора цієї школи Т. М. Семиженко запросили працювати вчителькою молодших класів у Ново- михайлівську ЗОШ, вона й супроводжуватиме щодня маячанських малюків до нового навчального закладу. Через недостатню кількість учнів школами І-ІІ ступеня стали Зеленівська ЗОШ (41 учень) — тепер 10- класники (11 класу немає) навчатимуться у Дивнен- ській школі; Софіївська (54) у Володимиро-Іллінській; Воскресенська (67) — у, Сергіївській; Новорепівська (36): тут одна учениця 10 класу, яка навчатиметься екстерном та одинадцяти- класник, котрии житиме у бабусі у Володимиро-Іллінці й відвідуватиме тамтешню школу. Здійснюватимемо підвезення учнів шкільними автобусами. Власне, ще у двох школах — Благовіщбнській та Ме- тропольській через нестачу учнів необхідна реорганізація з І-ІІ ступеня на 1-й. У цих школах по 38 учнів, яких навчають 8 педагогів у Благовіщенському та 11 — у Метропольському навчальних закладах. Наступного навчального року ми продовжимо опти- мізацію. У Благовіщенці та Захарівці не функціонують дитячі садочки. А зміни до Закону «Про дошкільну освіту» передбачають обов'язкову підготовку до навчання у школі дітей п'ятирічного віку. Це питання піднімалося на останній колегії райдержадміністрації, де новотро- їцькому селищному голові було рекомендовано передбачити кошти в місцевому бюджеті на 2011 рік для відкриття комплексу школа- сад при Благовіщенській школі. Кошти, звісно, для цього потрібні чималі, адже немає елементарного та найнеобхіднішого: ліжечок, посуду, меблів для малят... Ремонту потребує приміщення. Днями ми зустрілися із заступником селищного голови Сергієм Бондарчуком і обговорили проблему ще раз. «П'ятирічок» — троє на два села. Заради такої малої кількості вихованців комплекс відкривати поки що недоцільно (хіба колись демографічна ситуація там покращиться). У змінах до Закону України «Про дошкільну освіту» передбачено, що батьки мають змогу обирати різні форми здобуття дітьми дошкільної освіти. Найпоширеніші — перебування та навчання їх у дошкільних навчальних закладах, групах короткотривалого перебування дітей у садочках, групах при загальноосвітніх навчальних закладах та охоплення соціально-патронажним вихованням (на дому). Наприклад, Володимиро-Іллінська та Подовська сільради орендують приміщення школи для навчання «п'ятирічок». Оптимальну із цих форм ми оберемо для благовіщенських дошкільнят. Скажіть, будь ласка, чи є такі школи в районі, де до першого та одинадцятого класів не пішло жодного учня? Першокласників немає у Василівській, Горноста- ївській, Зеленівській, Благовіщенській, Садовській школах; випускників — .у Воскресенській, Горноста- ївській, Зеленівській, Олек- сандрівській, Подовській, Сивашівській, Софіївській. Яка ж подальша доля шкіл? Якщо такими темпами скорочуватиметься населення, то деякі з них доведеться закрити? На 1 вересня 2009 ооку учнів у школах району було 3852, на 1 вересня поточного — 3877. Тож на 25 школярів побільшало, і не можна сказати, що наші школи приречені. Наразі я започаткувала ведення бази даних на п'ятирічну перспективу — вивчаю, в яких селах скільки дітей поповнять учнівські колективи у найближчі 5 років. Треба сказати, у малих селах ситуація невтішна. У Благовіщенці з 2011 по 2013 рік до школи вперше йтимуть по двоє дітей, у 2014 — четверо і в 2015 — знову двоє; у Новорепівській наступного року буде двоє/іершоклас- ників, потім упродовж двох років — жодного, та в 2014 і 2015 роках — 4 і 5 відповідно. Втім, наприклад, у Гор- ностаївці ситуація краща: у році школа відчинить двері для 11 «першачків», у їх буде всього двоє, а в подальші три pqки — 13, 8 та 11. Будемо сподіватися, що до закриття шкіл вдаватися не доведеться. З підвезенням учнів до шкіл, я так розумію, проблем не буде. Та залишається ще одна дуже нагальна тема — харчування. Діти з інших сіл перебувають у школі зранку до 15.00 і довше (враховуючи дорогу), голодніють. Гарячими обідами забезпечені тільки учні молодших класів. Старшокласники на гроші, які дають їм батьки, купують сухарики, чіпси, фарбовані шипучі напої — надзвичайно шкідливі для організму продукти. Словом, псують собі шлунки... - Знаєте, це дуже гостра, як на мене, проблема. Над її вирішенням ще, безперечно, працюватимемо. У школах харчуються учні 1 -4 класів та пільгові категорії дітей. Аби запровадити гаряче харчування для всіх школярів, за батьківські кошти, треба вводити додаткові посади кухарів (адже існують певні норми приготування порцій), комірників, котрі будуть здійснювати калькуляцію, та ін. При цьому виникне багато нюансів: скажімо, дитина не їсть молочні страви і через це відмовилася від обіду (а окремо для кожного готувати ніхто не буде); чи про відсутність учня у школі вчасно не повідомили кухареві і він приготував для нього порцію — як потім повертати гроші за приготовані, але не використані обіди? Вважаю, слід організовувати у школах буфети, запрошувати до співпраці місцевих підприємців, уважно слідкуючи, щоб у продажу були хлібобулочні вироби, а не шкідливі синтетичні, гарячий чай або молоко. На посаді начальника я тільки два місяці, не можу охопити одразу весь спектр проблем. Але погоджуюся, що діти не повинні голодувати у школах, чекаючи кінця уроків. Тож до проблеми харчування ще повернемося. Наразі ж для мене, адміністрацій та педагогів шкіл першочергове завдання — приділити підвищену увагу дітям, які з цього року навчаються у нових для них закладах, потрапляють у нове середовище. Вони «прибульці» для школярів, котрі вже п'ять і більше років разом. Головне — не допустити образ, конфліктів, налагодити нормальний психологічний клімат у поповнених класах. Автор: Олена ОЛІЙНИК
|
Пошук:
Автор
Щодня українці стають жертвами шахраїв онлайн, втрачаючи особисті дані та кошти. Разом з Кіберполіцією ми пояснюємо, що таке скам, які схеми найпоширеніші та як захиститися від зловмисників в Інтернеті.
STEM is FEM запускає навчальну програму «Кібербезпека для дівчат: можливості й професія». Протягом грудня 2024 — березня 2025 року учениці старших класів та студентки дізнаються, як захистити себе в діджиталі та будувати кар’єру у сфері кібербезпеки.
Останні моніторинги:
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 27.10.2011 / Акценти
00:00 27.10.2011 / Акценти
|
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.022 |