|
ПРОБЛЕМИ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
30.09.2010 / Газета: Новий день / № 40 / Тираж: 36600
Кожного року школа випускає учнів, котрі просиділи за партами 11—12 років, у доросле життя. Основна мета її полягає у тому, щоб підготувати випускників до життя. Міністерство освіти затверджує програми з різних предметів, апробує і схвалює підручники та посібники, але деякі з них потребують змін. Так, у старшій школі вивчається вища математика, яка мало кому знадобиться у подальшому і було б доречніше проходити її лише у вищих навчальних закладах, кому це дійсно потрібно. Чи то взяти українську літературу, яку, на жаль, дітям нецікаво читати на відміну від зарубіжної — через застарілий підхід та подачу матеріалу. В основному, вся наша література пройнята сумом, жалем та песимізмом. Тому доречно було б переписати такі підручники з оригінальною та цікавою подачею навчального матеріалу. Що вже казати про історію України, яка переписується кожні п'ять років у новій інтерпретації, чи то з засудженням певних історичних осіб та подій, чи навпаки зі схваленням. Через суцільний фактаж діти швидко забувають події з історії, про що свідчать їхні знання. Тому слід зорієнтувати увагу не на фактажі, пройнятому деталями і подіями, а на певній історичній особі. Радянська освіта була найкращою в світі. Наші спеціалісти цінилися скрізь. Що ж відбувається зараз? Ми перейшли на освіту з 12-бальною системою оцінювання за зразком європейських країн, запозичивши навіть контрольне і певною мірою екзаменаційне оцінювання. Для вчителя тести спрощують швидкість перевірки, але не завжди підвищують якість навчання. З введенням тестування показник навченості учнів різко падає, бо у дітей розсіюється увага, знижується розвиток логічного та творчого мислення, не розвивається пам'ять. Тому така система оцінювання не є ефективною. Проблема багатьох шкіл — втрата авторитету вчителя. А все розпочалося з дрібниць. Деякі учні забувають, куди вони прийшли і з якою метою, вдягаючись, як на дискотеку. Хоча немає затвердженої державою форми, але мають бути якісь норми і контроль з боку батьків і школи. Та не всі батьки цим займаються і переймаються, віддавши на повне виховання свою дитину педагогам. Та якщо, за словами дитини, її начебто образили, батьки приходять з претензіями до вчителя, нерідко його ображаючи. Про який авторитет вчителя у такому випадку може йти мова? Як виховувати таку дитину, коли батьки не поважають педагога і не дослуховуються до його порад? Не дивина, коли такий учень образить свого вчителя морально, а в гіршому випадку — фізично, про що свідчать непоодинокі випадки. Як повестися в такій ситуації вчителеві, котрий нікуди не може поскаржитися, на відміну від школяра, адже закон на боці дитини з захистом усіхїїправ. А хто ж захистить педагога, коли його будуть шпиняти з усіх боків? А в деяких школах до цього залучається навіть адміністрація школи, яка піклується лише про комфорт дітей, не враховуючи при цьому бажань і думок вчителя. Головне — мати якнайбільшу кількість учнів, намагаючись докласти всіх зусиль, щоб їх утримати, а вчителя можна замінити. Та такі школи не мають позитивного відгуку збоку інших, бо, забувши про святе — ВЧИТЕЛЯ, вони втрачають найцінніше — духовне й моральне обличчя школи. Ще однією з проблем школи є недостатнє державне фінансування. Та Міністерство освіти знайшло вихід з цієї ситуації, прийнявши закон про самостійний збір фінансів у фонд школи. Замість того, щоб. надавати, державний бюджет прийматиме з фонду певні відсотки, контролюючи цей процес. Таким чином, ухвалюючи різні положення і приймаючи певні рішення, та контролюючи з усіх боків шкільну освіту, держава не дає школам можливості самостійно і творчо розвиватися. Українська шкільна освіта є ущільненою та односторонньою. Досягти успіху можна, усунувши всі проблеми і створивши оптимальні умови дляїїрозвитку з залученням держави, школи та батьків. Автор: Ніна ДЕМЧЕНКО
|
Пошук:
Автор
Щодня українці стають жертвами шахраїв онлайн, втрачаючи особисті дані та кошти. Разом з Кіберполіцією ми пояснюємо, що таке скам, які схеми найпоширеніші та як захиститися від зловмисників в Інтернеті.
STEM is FEM запускає навчальну програму «Кібербезпека для дівчат: можливості й професія». Протягом грудня 2024 — березня 2025 року учениці старших класів та студентки дізнаються, як захистити себе в діджиталі та будувати кар’єру у сфері кібербезпеки.
Останні моніторинги:
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 27.10.2011 / Акценти
00:00 27.10.2011 / Акценти
|
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.019 |