ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
 
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:
 




Максим Довбиш: приходьте до нас, допоможемо
11.03.2011 / Газета: Херсон Маркет плюс / № 10 / Тираж: 20000

Який він, сьогоднішній день, для працівників обласного управління в справах захисту прав споживачів? Над чим працюють зараз, що планують найближчим часом? І наскільки ефективною є ця робота в рамках нинішнього законодавства. На ці та інші запитання кореспонденту «Маркет+» відповів начальник управління Максим ДОВБИШ.

- Максиме Едуардовичу, права споживачів в Україні захищені відповідним Законом. Наскільки досконале сьогодні це законодавство? Чи достатньо дає вам повноважень? Чи все ж таки, можливо, потрібні певні зміни до Закону «Про захист прав споживачів»?

- Законодавство сьогодні досить досконале. У ньому постійно щось змінюється, і на сьогоднішній день ці зміни значно поліпшують нашу роботу. Щоправда, як кажуть, підводні камені є. Одна із проблем, яка суттєво знижує ефективність нашої роботи, — це пункт закону, який передбачає, що за 10 днів до тематичної планової перевірки, які ми проводимо на завдання Комітету «Держспоживстандарту», ми повинні попередити суб’єкт господарювання. Звичайно, що за цей час підприємець може підготуватися до приходу наших працівників і перевіряти там вже практично нічого. Усе в повному «ажурі». Куди б результативнішими були раптові перевірки.

Також дуже затягнута процедура перевірки за скаргами споживачів. Кожну з них ми відправляємо на Київ. Там наші юристи перевіряють законність підстав для перевірки. На що, як правило, витрачається днів 10. А коли отримуємо дозвіл на перевірку, то, приміром, якщо скарга стосувалася певного товару з коротким терміном придатності, ми його вже просто не знаходимо в магазині.

Ще одне питання, яке потребує вирішення, — це лабораторні дослідження якості відібраних нами зразків продукції. Цей аналіз платний. І якщо раніше він проводився за рахунок господарюючого суб’єкта, то з 1 січня 2007 року за це має платити держава. Втім, кошти з бюджету не виділяються. І все ж таки, за скаргами, ми відбираємо зразки продукції. У разі її забраковки, лабораторне дослідження ми зобов’язуємо оплатити суб’єкт господарювання.

- Чи є сьогодні перспектива вирішення проблеми, про які Ви сказали. Не плануються в цьому плані зміни в законодавстві?

- Так. На сьогоднішній день Комітет Держспоживстандарту України вже розробив і подав на розгляд Уряду низку пропозицій. І, наскільки мені відомо, вже планується виділення коштів на регіони для проведення лабораторних досліджень. Що ж стосується пункту про попередження за 10 днів, то це питання також на розгляді в Кабміні. Зараз ми чекаємо результатів. Вважаю, що воно буде вирішено позитивно і цей пункт відмінять.

- Незважаючи на певні проблеми, управління все ж таки постійно проводить перевірки щодо якості товару та наданих послуг. Якщо виявляєте невідповідність продукції нормам, або якісь порушення в сфері послуг, видаєте приписи про усунення порушень, знімаєте неякісний товар з реалізації. Як часто виписуєте подібні документи? І головне, як ведеться контроль за виконанням ваших приписів? Наскільки він ефективний?

- Згідно зі ст.. 26 «Закону про захист прав споживачів», управління має право видавати обов’язкові до виконання приписи про припинення порушень прав споживачів. Зокрема, приписів про заборону реалізації неякісної продукції за минулий рік було видано 25. На 1 січня поточного року всі ці приписи зняті з контролю, тому що недоліки усунуті. Приписів про припинення діяльності підприємств ми не виписували взагалі. А всього протягом 2010-го і нинішнього року виписали 77 приписів. Серед порушень найчастіше — це реалізація неякісного товару (магазини, ринки). А щодо сфери послуг, як правило, приватні готелі, перукарні працюють без відповідних сертифікатів. Отримавши припис, суб’єкт господарської діяльності повинен оформити сертифікат, або ж зняти неякісний товар з реалізації. Тобто — усунути недоліки.

За законом управління має право протягом 90-та календарних днів провести повторну перевірку. Якщо з’ясовується, що, як кажуть, «віз і нині там», штрафуємо. Мінімальний штраф — 1700 гривень. Ми обов’язково виходимо на повторні перевірки і перевіряємо виконання наших приписів. Скажемо так, «на слово никому не верим».

- Максиме Едуардовичу, якщо говорити про плани, чим найближчим часом будете займатися, які перевірки в графіку?

- Не за горами літо. А це значить, що почнеться сезон відпочинку. Тож, в особливому полі зору у нас — дитячі табори, пансіонати. І, насамперед, контроль за якістю харчування. Хоча й зараз активно перевіряємо дитячі заклади — школи, дитсадки, інтернати. Відбираємо чималу кількість видів продукції і досить багато бракуємо. До речі, сьогодні Херсонське обласне управління є лідером в Україні за кількістю відборів зразків. Усе, що стосується харчування дітей, це для нас питання номер один. І в цьому плані, незважаючи на відсутність фінансування, нам йдуть назустріч і Херсонський, і Миколаївський центри стандартизації та метрології, і наша обласна СЕС, які мають лабораторії для аналізу якості продуктів. Розуміючи важливість питання, дослідження роблять безкоштовно.

- Якщо бракуєте певні продукти, як дієте далі?

- Обов’язково повідомляємо про всі приписи обласне управління освіти і самі беремо це питання на контроль. Наші працівники спільно з санепідеміологами виходять на повторну перевірку щодо виконання припису. Треба сказати, що жодного разу не було ситуації, коли б припис не виконувався. Тобто, реагують, і досить оперативно. Зайвий доказ тому — наше управління отримує чимало вдячних листів від батьків, які пишуть, що після наших перевірок харчування чи то в школі, чи в дитсадку стало кращим.

- Тож роботи вам вистачає. Зі своїми проблемами споживачі до вас звертаються майже щодня. Чи можете дати якісь загальні рекомендації? Що повинен знати і обов’язково робити споживач, аби ви могли у разі звернення йому допомогти?

- Основне, про що ми завжди говоримо — це підтверджуючі придбання товару та надання послуг документи (чеки, договори, акти виконаних робіт, тощо). Без цих «важливих папірців» допомогти споживачеві важко. Якщо ж з документами все гаразд, то у разі виникнення проблеми, можна звернутися до продавця і вирішити її з ним. Не виходить? Тоді приходьте до нас. Ми допоможемо.

Буває й так, що викликаємо керівництво магазину, обговорюємо і вирішуємо ситуацію. Якщо ж згоди дійти не вдається навіть з нашою допомогою, тоді є сенс зробити незалежну експертизу в тогрово-промисловій палаті, яка й визначить хто правий, а хто винний. Головне, пам’ятайте: права споживача у нас в країні захищені Законом.

Автор: Олена Резніченко

Пошук:
розширений

Автор
Кіберполіціїя: що таке скам, як його розпізнати та захиститись
Щодня українці стають жертвами шахраїв онлайн, втрачаючи особисті дані та кошти. Разом з Кіберполіцією ми пояснюємо, що таке скам, які схеми найпоширеніші та як захиститися від зловмисників в Інтернеті.

Стендап-зірка Лєра Мандзюк у неділю вразить Одесу новою концертною програмою
24 листопада о 18.00 у філармонії подарує всім найвеселіший стендап-концерт, дві години нестримного сміху, море імпровізації і сотні усмішок. «Беріть своїх друзів, близьких і всі приходьте! Бо буде фосо! — у фірмовому закарпатському стилі запрошує Лєра Мандзюк. — Се буде самий чесний стендап із усіх, які я писала і самий смішний з усіх, які ви чули. Нема гарантії, що він буде в ютубі. Тож ваше завдання: купити квитки, покликати друзів, взяти гарний настрій і прийти. Буду рада вас бачити!»

Останні моніторинги:
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 31.10.2011 / Чорноморець
00:00 27.10.2011 / Акценти
00:00 27.10.2011 / Акценти


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.013