Гендиректор ДТЕК Одеські електромережі Дмитро Григор’єв у ході пресбрифінгу повідомив про наявну проблему, коли мешканці нових ЖК змушені сплачувати рахунки за електроенергію за в рази вищим тарифом для підприємств. Це відбувається, якщо забудовник не виконує технічні умови для приєднання до електромереж населення, і багатоквартирний будинок продовжує числитися як будівельний майданчик.
За словами Д. Григор’єва, на сьогодні ДТЕК відомо про 26 об’єктів в Одеській області, на яких не виконано технічні умови приєднання. При цьому існує три шляхи вирішення проблеми. Перший — виконати умови, надані оператором системи розподілу електроенергії. Це включає розробку бюджету робіт, погодження його із ОСР та зацікавленими організаціями, сплату вартості приєднання, виконання робіт та укладання договорів про розподіл та постачання електрики.
В умовах воєнного стану НКРЕКП випустила постанову №352, яка пропонує другий шлях — тимчасовий порядок приєднання. Для цього потрібно звернутися до ДТЕК по технічні умови, обрати варіант приєднання, здійснити відповідні будівельно-монтажні роботи, надати гарантійний лист ОСР про виконання умов і укласти вищезгадані договори. Важливо, що протягом року після завершення воєнного стану об’єкт має виконати поставлені умови, внести плату та передати збудовані мережі на баланс ОСР.
Третій варіант, згідно з постановою НКРЕКП №1340, діє також на період воєнного стану, але тільки для тих будинків, що були формально введені в експлуатацію та мають дійсні, але нереалізовані, технічні умови. Вони мають звернутися до ДТЕК із листом-заявою, надати необхідний пакет документів, організувати тимчасову схему обліку та сплатити рахунки за техперевірку, укласти тимчасовий договір на розподіл електроенергії з ДТЕК та звернутися до постачальника для укладення договору про постачання.
Як стверджує Д. Григор’єв, за останні 4 роки компанії вдалося врегулювати питання для 28 житлових комплексів з допомогою місцевої влади та мешканців. Окрім того, зі згаданих проблемних ЖК 18 перейшли на побутовий тариф завдяки постанові №1340, інші перебувають в процесі. Є й такі, які не звертаються до ДТЕК, вважаючи, що не повинні вирішувати цю проблему. Д. Григор’єв підкреслив, що на його думку, цим має займатись забудовник, бо до цього він звертається до всіх постачальників, щоб отримати дозвіл на будівництво. Але якщо він цього не зробив і зник, то ОСББ чи фірма обслуговування можуть це вирішити своїми силами.
Гендиректор ДТЕК Одеські електромережі наголосив, що зараз існує багато шахраїв, які пропонують за меншу ціну сприяти переходу ЖК на побутовий тариф. Утім, варто їм не довіряти та звертатися напряму до ДТЕК чи свого постачальника. Для вирішення всіх проблемних питань ОСББ чи керуючі компанії можуть безпосередньо надіслати офіційний лист на електронну пошту kanc-ooe@dtek.com. Фахівці нададуть зворотній зв'язок щодо подальших дій та за потреби організують зустріч з відповідальними співробітниками.
Для того ж, щоб громадянам не довелось вирішувати ці проблеми, перед тим, як вкладатися у квартиру, на стадії будівництва потрібно перевірити наявність у забудовника всіх дозвільних документів, особливо технічних умов про приєднання до мереж електро-, водо- та теплопостачання. Коли після завершення будівництва покупця запрошують підписати акт-приймання квартири, необхідно впевнитися, що будинок введено в експлуатацію та виконано технічні умови. Важливо, що сертифікат про введення в експлуатацію не підтверджує виконання техумов.