![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
«Рука Стіва», «Сова» і віолончельно-контрабасний «Дует»
![]() 24.10.2013 / Газета: Чорноморські новини / № 84(21452) / Тираж: 8525
Рік тому одесити відкрили для себе ім’я незвичного скульптора — свого земляка Кирила Максименка. Сталося це завдяки презентації арт-композиції «Спасибі, Стіве!» — першого на теренах в СНД пам’ятника Стіву Джобсу (і другого в світі). Монумент у вигляді людської руки з вирізаним на долоні яблуком (у стилістиці Apple) прикрасив двір Одеської національної академії зв’язку ім. О. С. Попова. Й от «батько руки Стіва Джобса» (так жартома дехто називає Кирила) — знову в роботі! Цього разу він працює над гігантською «Совою» і скульптурою «музичних інструментів» «Дует». Народився Кирило Максименко у 1982-у в Іллічівську. Освіту здобув у Національному аерокосмічному університеті ім. М. Є. Жуковського на факультеті «Якість, стандартизація і сертифікація». Творчістю почав займатися кілька років тому, бере участь у національних виставках, перформенсах, дає майстер-класи. Його роботи — це скульптури з металу, що віджив своє: авто- і мотозапчастин. Над «Совою» Кирило почав працювати паралельно з «Рукою Стіва». Метрова скульптура нічного птаха, за задумом автора, повинна була сидіти на розкритій книзі розміром з людину біля одного з одеських навчальних закладів, нагадуючи всім про мудрість, яку дають знання. Сторінки книги мали б дзеркальну поверхню, яка відображала б кожного, хто дивиться в неї. Та коли з’явилася основна героїня — Сова, стало зрозуміло: втілити ідею в життя майже неможливо. «На Сову пішло багато важких автомобільних деталей, без яких в основній роботі я не міг обійтися. Вона вийшла суцільною монолітною конструкцією з метр заввишки, яку просто не підняти. А якщо ще й на книзі сидітиме та з урахуванням фундаменту, то взагалі триметрова скульптура вийде», — поділився Кирило Максименко. Довелося ідею підкорегувати: тепер Сову він збирається посадити на кілька закритих книг, а на них написати імена видатних педагогів або й журналістів. «Якщо, наприклад, випускники кафедри чи факультету журналістики захочуть порадувати своїх викладачів і подарувати на пам’ять про себе ВНЗ символ мудрості — Сову, я залюбки візьму участь у такому проекті. Тоді до конструкції додамо ще й газети, а замість імен педагогів згадаємо корифеїв одеської журналістики», — зазначив скульптор. Але поки що це лише плани. Сова ніяк не знайде собі господаря. Щоб завершити її, треба десь 4 тисячі гривень — собівартість найпростіших залізних деталей (чим ексклюзивніші деталі — тим дорожчі: раритетні й на 800 гривень за кілька кілограмів потягнуть!). Порівняно з основним процесом — «копійки», але їх митцеві ніяк не знайти. «От і шукаю людей, які побачать у цьому перспективу. Адже ж це цікаво — зробити свій заклад унікальним, прикрасивши двір таким незвичним символом знань», — поділився думками Кирило. Над іншим арт-проектом — під назвою «Дует» — Максименко працює вже третій місяць. Скульптура складатиметься із зварених з металобрухту двометрових віолончелі та контрабаса, які ззовні нагадуватимуть жіночу й чоловічу фігури. Музична конструкція «гратиме» сама на собі за допомогою металевих рук — деталей автомобільних «двірників» та іншої всячини. Кропітка робота займає по кілька годин на день. Деталі Кирило роздобуває власним коштом, деякі (особливо маленькі, «ювелірної» роботи) автор креативу шукає на «Староконці». Допомагають і друзі — хто металом, а хто й приміщенням. «Мій товариш Олександр Косоусов — мій найбільший меценат упродовж трьох років. Завдяки йому маю приміщення, де можу працювати», — жартує Кирило. Познайомилися хлопці на сходці авіалюбителів, а розговорилися на тему фотографії. «Кирило в той час захоплювався фотографуванням, я теж любив познімати. От і зійшлися. Товаришуємо вже більше десяти років. Він безвідмовний, завжди прийде на допомогу. За своєю творчістю часто забуває про себе», — зауважив Олександр. Місто в особі влади підтримує Максименка лише тим, що не заважає: чиновники йдуть назустріч і не створюють надуманих проблем з дозвільною документацією на встановлення тієї чи іншої скульптури. «Свої скульптури хочу ставити лише на вулиці, перед центральними фасадами, у найбільш людних місцях. Їх повинні всі бачити, аби проникнутися задумом і самою творчістю. Який сенс творити, аби потім заховати десь у найвіддаленішу аудиторію?» — пояснив Кирило. За словами Максименка, для нього «зварювати» скульптури — це хобі, яке згодом він хоче «зробити професією». «Щоб це стало професією, потрібні замовники. Поки що вони знаходяться лише в Києві: жителям столиці металеві скульптури приглянулися більше», — розповідає він. Фігури з металу Кирило виготовляє впродовж трьох з половиною років (до цього серйозно з десяток літ захоплювався фотографією). Поштовхом до створення металевих арт-об’єктів послугувала велика кількість металобрухту, яка назбиралася в будинку скульптора, і придбання власного зварювального апарата. «Спочатку проблем з металом не було, — розповідає Кирило. — Перші роботи («первісток» — металева гуска) були маленькими за розміром. Найменші — равлики на 10—15 сантиметрів — цілком вміщаються на долоні. Усе, чого бракувало, міг знайти на автозвалищах. Але потім ситуація в країні змінилася. Тепер металобрухт люди здають, аби вижити. Доводиться купувати. Іноді щастить. От нещодавно друзі переїжджали на нову квартиру, і я десь місяць використовував залізяччя з їхнього підвалу». Звісно, для роботи над скульптурами підходить не весь метал, кожна деталь проходить особливий тест: «вистачає на неї фантазії чи ні?». Ті, що схожі на когось чи щось, — годяться, цільні пласти — відправляються до сховку, згодом і вони на щось пригодяться. «За цим принципом свої роботи поділяю на «непродумані» та «ідейні». Перші створювалися, відштовхуючись від форми металу, другі — під ідею: придумав зробити рибу й пішов шукати деталі для неї», — зазначив автор. Всього Кирило створив уже більше півсотні скульптур. Одні «живуть» у друзів, інші подорожують виставками. Єдине, чого бракує, — зображень людей: зробити, «аби було», хлопець не хоче, а до шедевру ще «не настав час». Доглядати за готовими скульптурами просто: кожна з них на завершальному етапі покривається кількома шарами захисного лаку. Саме він рятуватиме фігури від вологи та іржавіння. Кирило Максименко часто працює «в живу» перед великою публікою. Так «народжувалися» знаменитий персонаж мультфільму Чебурашка (день народження його тепер щороку відзначатимуть у листопаді) в одній з арт-галерей міста і Кіт — на музичному фестивалі «Котофест» у молодіжному нічному клубі. «Все роблю для душі. Навіть замовлення. Якщо мені щось не подобається, пояснюю людям, що саме треба змінити, де вони помиляються», — каже митець. Одеський скульптор Кирило Максименко готовий до співпраці, а знайти його можна ВКонтакті й у Фейсбуці. Автор: Іванна ДЕРЕВ’ЯНКО
|
Пошук:
![]() ![]() ![]() Сергій Токарєв
На Всемирном экономическом форуме (WEF) был представлен отчет The Future of Jobs Report 2025, анализирующий будущее рынка труда. Хотя основной акцент в исследовании сделан на изменения в профессиях, наибольшие выводы из него должны сделать высшие учебные заведения — говорит в своей колонке для 24 канала Сергей Токарев, инвестор, сооснователь и партнер Roosh.
![]() ![]() ![]() Громадська організація «MIRA.ART.PLATFORM» представляє унікальний творчий проєкт — «Мистецтво жити! Мистецтво подорожувати! З любов'ю із Волині»!» Бренд-захід відбудеться 27 квітня 2025 року з 14:00 до 20:00 у Duke Conference & Banquet Hall (м. Одеса, Театральний провулок, 9, вхід зі сторони Оперного театру, скверу Пале-Рояль).
![]() Останні моніторинги:
00:00 06.03.2025 / Вечерняя Одесса
![]() 00:00 06.03.2025 / Вечерняя Одесса
![]() 00:00 06.03.2025 / Вечерняя Одесса
![]() 00:00 06.03.2025 / Вечерняя Одесса
![]() 00:00 06.03.2025 / Вечерняя Одесса
![]() |
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.029 |