|
«УКРПОШТА» ГАЗЕТЯРІВ НЕ ЧУЄ...
28.07.2018 / Газета: Чорноморські новини / № 64(21974) / Тираж: 8525
У Міністерстві інфраструктури 20 липня відбулася нарада щодо тарифів «Укрпошти». За зверненням Національної спілки журналістів України, відповідно до урядового доручення, учасники розмови (переважно представники НСЖУ й поштового відомства) шукали шляхи розв’язання гострих проблем, що реально загрожують існуванню друкованих ЗМІ. Нагадаємо, нещодавно НСЖУ звернулася до глави уряду Володимира Гройсмана з листом, у якому наголошувала на тому, що нинішнє балансування преси на межі виживання обмежує інформаційну безпеку держави. На думку редакторів, видавців, рішення ПАТ «Укрпошта» вчергове підвищити тарифи на доставку періодики матиме вкрай негативні наслідки. Як відомо, у 2014—2018 роках обсяги передплати друкованих ЗМІ в Україні зменшилися на 46%, а відтак руйнувати ринок передплати й далі — неприпустимо, тим більше, що для значної частини населення, особливо сільського, місцеві газети є, по суті, основним джерелом інформації. Практика показала прямий зв’язок між збільшенням тарифів на доставку (а вони сягають уже 50% загальної вартості передплати для населення) і зменшенням читацької аудиторії. НСЖУ запропонувала ввести тимчасовий мораторій на будь-які підвищення тарифів на доставку періодичних видань доти, доки «Укрпошта» не надасть обґрунтованої стратегії розвитку цієї послуги. Представники творчої спілки, а серед них були, зокрема, секретар НСЖУ Сергій Шевченко, шеф-редактор газети «Эхо» Володимир Яцкевич (Житомир), директор департаменту з управління тиражем ПрАТ «Сьогодні Мультимедіа», член правління Всесвітньої газетної асоціації WAN-IFRA від України Сергій Охріменко (Київ), редактор газети «Вісник і K», журналу «Люди і долі» Євген Хотимчук (Луцьк), представник ТОВ «Бобринецьке редакційно-видавниче об’єднання «Новий день» Ігор Леус (Кірово-градська область), у своїх виступах наводили переконливі аргументи й сконцентрувалися на основній вимозі, з якою зверталися до уряду — за-провадити мораторій на поштові тарифи. До цього змушують і нарікання читачів на невчасну доставку преси, і болісний процес реформування відділень «Укрпошти», і, зрештою, реальне згортання друкованого інформаційного простору. На думку видавців, потрібно зафіксувати тарифи на рівні, запровадженому на доставку видань з 1 липня 2018 року. Відповідно вимагалося скасувати наказ Мінінфраструктури щодо нового рівня тарифів на доставку в частині, в якій визначено, що вони діятимуть з 1 січня 2019-го. Журналісти покликалися на позицію Президента України Петра Порошенка, який визнав незадовільною ситуацію зі скороченням сільських відділень «Укрпошти». Учасники розмови намагалися знайти шляхи розв’язання гострих проблем з поштовою доставкою, що реально загрожують існуванню українських друкованих ЗМІ, але аргументи керівництва «Укрпошти» лише упевнили газетярів у непартнерській позиції поштового гіганта. Зокрема, Ігор Леус зазначив, що це вже не перша зустріч редакторів та видавців із керівництвом «Укрпошти», проте досягнути порозуміння під час розмови не вдалося: «Укрпошта» поводить себе нахабно, адже враховує лише свої інтереси. Тільки сухі підрахунки й цифри. Наших аргументів вони просто не чують. А нехай би поїхали в якесь невеличке село і там поспілкувалися з місцевими жителями, для яких пошта — чи не єдиний зв’язок із зовнішнім світом. І хай би поцікавилися, як живеться тій бабусі, що не може отримати ні листа, ні газети вчасно… Так не можна, потрібно ставати обличчям до людей і працювати для людей, а не для свого збагачення». Думку колеги підтримав Євген Хотимчук, який зазначив, що і ця зустріч, присвячена співпраці з «Укрпоштою», завершилася нічим: «Нас знову не почули, наші проблеми нікому не цікаві». Володимир Яцкевич, зі свого боку, наголосив, що «Укрпошта» поводиться здирницьки, бо невчасно розраховується з редакціями за передплатну кампанію та запроваджує для газет абсолютно непотрібні послуги: «Ось ця ситуація із подвійною оплатою за внесення видань до передплатних каталогів просто обурює. Ніколи, в жодному році ми не платили двічі за те, щоб потрапити до переліку видань. Я під час зустрічі порушив і питання оплати праці: несправедливо, коли листоноша отримує кількасот гривень, а керівництво підприємства — кілька десятків тисяч. З такою грошовою мотивацією серед працівників нижчої ланки — про яку якість і швидкість доставки може йти мова?!». Сергій Охріменко підкреслив, що «Укрпошта» діє недалекоглядно, а постійне підвищення тарифів, врешті-решт, принесе збитки не тільки видавцям, а й самій пошті: «Логіка «Укрпошти» дуже проста: тариф збитковий, отже будемо його підвищувати. Якщо це призведе до зниження рівня передплати і в результаті до тих самих збитків — тариф знову буде підвищено. От і маємо такий собі біг по колу. Зрештою, «Укрпошта» спонукає нас звертатися до уряду із законодавчими ініціативами й вимагати дотацій, як це практикується, скажімо, у країнах Європи. Іти ж на поступки або шукати якихось компромісів керівництво пошти не налаштоване». Генеральний директор «Укрпошти» Ігор Смілянський, який взяв участь у нараді з представниками НСЖУ, намагався наводити аргументи на захист нинішньої політики менеджменту підприємства: «Хочуть, щоб «Укрпошта» виконувала соціальну функцію. В «Укрпошти» вже грошей не вистачає виконувати соціальну функцію... Якщо держава вважає за потрібне підтримати друковану пресу, то це робиться через Верховну Раду, через закон про друковану пресу, іншим чином і надаються певним чином дотації... Най-правильніший шлях — і з юридичної, державної, і з будь-якої іншої сторони — це пряма допомога держави друкованим виданням — якась програма, ми її готові підтримати. Це буде найпрозорішим механізмом підтримки друкованих видань». За словами Ігоря Смілянського, у багатьох розвинених європейських країнах саме так організовано справу. На потребі запровадження «прямих субсидій видавцям» наголошували й деякі інші присутні на нараді представники «Укрпошти», називаючи підвищення тарифів «вимушеним кроком». Наприкінці розмови сумніви представників громадських об’єднань журналістів і видавців щодо обґрунтованості тарифів «Укрпошти» доповнилися сумнівами представниці Держкомтелерадіо в тому, що кошти на підтримку друкованих ЗМІ з’являться не швидко. Держава, мовляв, не забезпечила в належному обсязі навіть обіцяних компенсацій реформованим виданням. Секретар НСЖУ Сергій Шевченко вважає, що за підсумками розмови в Мінінфраструктури творча спілка знову звертатиметься до вищого керівництва уряду й держави з вимогами й пропозиціями на захист і підтримку вітчизняних друкованих ЗМІ, які опинилися перед реальною загрозою закриття через істотне подорожчання паперу, поштових послуг тощо. Голова Національної спілки журналістів України Сергій Томіленко наголосив, що НСЖУ продовжуватиме домагатися реагування уряду на справедливі вимоги газетярів — встановлення мораторію на підвищення тарифів: «Ця перша урядова нарада в Мінінфраструктури, на жаль, лише фіксує непартнерське ставлення поштового оператора до газет та української читацької аудиторії. У керівництва «Укрпошти» відсутня програма підтримки та розвитку послуги доставки газет за передплатою. А є бажання руйнівним способом змінити поштове підприємство, що нещодавно уже викликало невдоволення Президента України. Тому НСЖУ продовжуватиме і надалі лобіювати реалізацію притомної державної полі-тики підтримки української преси». Автор: -
|
Пошук:
Сергій Токарєв
Інвестиційний фонд Roosh Ventures нещодавно став одним з інвесторів американського стартапу Toothio, який допомагає приватним стоматологічним клінікам та організаціям знаходити кваліфікованих співробітників. Портал надає доступ до бази, в якій є понад 30 000 фахівців.
Український гурт «Давня Казка» презентує новий трек «Будьмо» та кліп до нього — історію, яка надихає на віру в краще навіть у найскладніші часи. Пісня стала музичним маніфестом незламності, гумору та оптимізму, який допомагає українцям триматися разом.
Останні моніторинги:
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
|
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.013 |