|
Оксамитовий сезон завершився. Чекаємо на новий
15.09.2018 / Газета: Одесские известия / № 70(5094) / Тираж: 18937
Наприкінці літа 2015 року з ініціативи керівництва Одеського національного академічного театру опери і балету був проведений фестиваль мистецтв з промовистою назвою «Оксамитовий сезон в Одеській опері». Незважаючи на низку об’єктивних і суб’єктивних труднощів та проблем, з якими довелося зіткнутися організаторам, мистецький захід удався. Більше того, він не став метеликом-одноденкою, а поступово, з року в рік, почав розширювати свої горизонти, набирати силу. Відповідно зростала і його популярність – як серед учасників, так і серед глядачів. З 29 серпня по 9 вересня нинішнього року відбувся вже четвертий фестиваль. Одеситам та гостям міста була представлена широка й розмаїта програма, в якій гармонійно поєднались різні за жанрами, формою, періодом створення класичні та сучасні твори. Опера-балет «Коли цвіте папороть» Євгена Станковича і балет Петра Чайковського «Спляча красуня», опера Крістофера Глюка «Орфей і Еврідіка» та концентр з творів Микаела Тарівердієва під назвою «Очікування», опера Джузеппе Верді «Набукко» і концерт з творів Ріхарда Штрауса «Останній романтик». А ще – надзвичайно видовищне дійство під відкритим небом Odessa Ballet Gala Classic & Modern (open-air), до якого увійшли сцени з різних балетів, класичні та сучасні хореографічні мініатюри. До речі, цей гала-концерт став однією з родзинок нинішнього фестивалю. Як і досить широке, порівняно з минулими роками, коло його учасників з інших міст України та з-за кордону. Своїми виступами полонили глядачів солісти Національної опери України: заслужена артистка України Наталія Мацак та Сергій Кривоконь, народний артист України Тарас Штонда, заслужена артистка України Оксана Крамарєва, солістка Австралійського балету Мельбурна Наталія Куш, соліст Королівського театру Мадрида і Гамбурзької камерної опери Костянтин Деррі. Два вечори насолоджувалися щасливчики, яким вдалося потрапити до театру, дивовижно-фантастичним твором Є. Станковича «Коли цвіте папороть». Його привезла на фестиваль трупа Львівського національного академічного театру опери і балету ім. С. Крушельницької, яка приїхала до Одеси практично у повному складі. Написана чотири десятиліття тому, суворо заборонена в радянські часи, ця фольк-опера-балет таки дійшла до глядача і вразила його розмаїттям музичних барв, оригінальною сценографією, неймовірно красивою відеографікою й потрясаючою панорамністю. Одесити відомі своєю відкритістю та гостинністю, однак левова частина фестивалю лягла таки на їхні плечі. Треба віддати належне артистам оперного – їм було що показати і чим вразити. В антрактах та після вистав можна було почути: «Молодці приїжджі, нічого не скажеш, але й наші зовсім не гірші!». Зрозуміло, у кожного з нас свій смак, своє бачення, розуміння, сприйняття і оцінювання подій. Та все ж, попри цю різноплановість, глядачі IV фестивалю мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері-2018» були одностайні в позитивно-схвальному ставленні до цього яскравого дійства, пишного свята високого мистецтва, яке вже стало історією. І не тільки вони. Відомий піаніст Євген Громов під час зустрічі в театральній вітальні висловився стосовно концерту з творів Р. Штрауса: «Я не розумів, де знаходжусь – в Європі чи в Україні. Якщо оркестр може так виконувати нерепертуарні твори такого рівня складності, то це свідчить про його надзвичайно високий професіоналізм. Як і диригента – теж». В ексклюзивному коментарі «Одеським вістям» генеральний директор ОНАТОБ, заслужений працівник культури Надія Бабіч особливо наголосила на тому, що колектив театру зробить все від нього залежне, аби фестиваль мав своє продовження, і надалі розширюючи свою географію та кількість учасників. – Я пишаюся тим, що нинішній фестиваль пройшов на справді високому рівні, що однією з визначальних його рис стала наявність багатьох новинок. Серед них – «круглий стіл» – зустріч у театральній вітальній, під час якої провідні мистецтво — та музикознавці й музичні критики обговорювали проблеми функціонування музичних театрів України в умовах сьогодення, висловлювали своє бачення їхньої діяльності у майбутньому. Слово «фестиваль» походить з латинської і означає «святковий». У нашому випадку – це був масовий святковий показ музичного театру. Ми дуже вдячні всім, хто відгукнувся на наше запрошення і взяв участь у цьому дійстві. Адже гості фестивалю дали можливість нам відчути професійний рівень свого театру. Скажу відверто – наша трупа сьогодні абсолютно конкурентоздатна. Я рада, що фестиваль отримав нових прихильників, серед яких – голова Одеської ОДА Максим Степанов. Хочу щиро подякувати усім, хто допоміг нам його провести – Сергію Гриневецькому, Олегу Платонову, Валентину Продаєвичу, Олегу Радковському, Одеській міськраді, ТОВ «Стікон» та багатьом іншим, кому небайдужа подальша доля музичного театрального мистецтва. Автор: Людмила Бойко
|
Пошук:
Сергій Токарєв
Інвестиційний фонд Roosh Ventures нещодавно став одним з інвесторів американського стартапу Toothio, який допомагає приватним стоматологічним клінікам та організаціям знаходити кваліфікованих співробітників. Портал надає доступ до бази, в якій є понад 30 000 фахівців.
Український гурт «Давня Казка» презентує новий трек «Будьмо» та кліп до нього — історію, яка надихає на віру в краще навіть у найскладніші часи. Пісня стала музичним маніфестом незламності, гумору та оптимізму, який допомагає українцям триматися разом.
Останні моніторинги:
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
|
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.013 |