|
СПРАВА ДОБРА, АЛЕ ЧИ ВЧАСНА?
16.02.2019 / Газета: Чорноморські новини / № 13(22032) / Тираж: 8525
Спостерігачі громадської мережі «Опора» занепокоєні активністю Одеської обласної державної адміністрації щодо масових виплат одноразової матеріальної допомоги у виборчий період і закликають ретельно переглянути підхід до практики надання соціальної підтримки незахищеним верствам населення під час виборчої кампанії. Щонайменше у дев’яти районах Одещини (Балтський, Біляївський, Березівський, Білгород-Дністровський, Великомихайлівський, Ізмаїльський, Роздільнянський, Тарутинський, Миколаївський) відбувається збір заяв громадян на отримання одноразової матеріальної допомоги в рамках Обласної комплексної програми соціальної підтримки населення на 2018—2020 роки. Заяви складаються на ім’я голови облдержадміністрації, збираються через управління соціального захисту, в закладах та установах комунальної чи державної форми власності (школи, комунальні підприємства, приміщення центрів надання адміністративних послуг) або через сільських голів. Критерієм для подання заяви на отримання одноразової матеріальної допомоги громадянами є дохід, що складається винятково з мінімальної пенсії. Як відомо, 21 грудня в Обласну комплексну програму соціальної підтримки населення на 2018—2020 роки було внесено суттєві зміни, зокрема збільшено загальний обсяг фінансування із 87,146 млн до 190,444 млн грн. До самої програми було додано захід, який не передбачався її попередніми версіями: «Одноразова грошова допомога окремим категоріям громадян, які найменш захищені на рівні держави та області». На фінансування цієї статті було прописано 90 млн грн. Отже, зі 103 млн грн, на які збільшено фінансування, 90 млн призначаються для надання одноразової матеріальної допомоги, без чіткої ідентифікації конкретних категорій громадян. Попри те, що на заходах зі збирання заяв на отримання одноразової матеріальної допомоги, на яких побували спостерігачі «Опори», будь-які прояви агітації були відсутні, сама по собі масовість явища є небезпечним прецедентом під час виборчого процесу. Такі заходи охоплюють значний прошарок виборців і, в підсумку, можуть опосередковано впливати на результати волевиявлення, що суперечить базовим правам громадян на формування вільного та поінформованого вибору, закріпленого ст. 6 Закону «Про вибори Президента України». Окрім того, масовість явища в сукупності з новими бюджетними призначеннями для надання одноразової матеріальної допомоги безпосередньо перед початком виборчого процесу та надання одноразової матеріальної допомоги широким верствам під час виборчого процесу, не запланованих заходами з реалізації полі-тики соціального захисту населення у довгостроковій перспективі в довиборчий період, можуть містити ознаки зловживання фінансовими адміністративними ресурсами. Під таким зловживанням розуміються будь-які преференції, які отримують конкретні кандидати чи партії через використання своїх повноважень або через зв’язки з інститутами держави для переваги над іншими кандидатами у виборчих перегонах. Під адміністративними ресурсами, в свою чергу, розуміються будь-які людські, фінансові, матеріальні та нематеріальні ресурси, переваги доступу до яких пов’язані із зайняттям виборних чи державних посад. Можливість вносити суттєві зміни до бюджетних призначень, що матимуть вплив на широкі групи населення, а також надавати матеріальну допомогу під час виборів пов’язана з доступом до таких ресурсів лише тих кандидатів, які посідають державні посади або мають прямий вплив на державні інституції. Як наслідок, запуск масштабної акції з надання одноразової матеріальної допомоги широким верствам населення під час виборчого процесу може розглядатися як вид зловживання фінансовими адміністративними ресурсами. Чинне національне законодавство про вибори не містить чіткої ідентифікації можливих зловживань фінансовими адміністративними ресурсами, що ускладнює правову оцінку в нинішньому правовому полі. Й усе ж, переваги з управління фінансовими ресурсами та можливості їх використання для впливу на результати волевиявлення громадян входять у протиріччя з базовим принципом виборів — рівністю і, як наслідок, перешкоджають реалізації права всіх кандидатів на рівність можливостей у виборчому процесі, що закріплено ст. 3 Закону «Про вибори Президента України». Як зазначається у доповіді Венеційської комісії щодо зловживання адміністративними ресурсами під час виборчих процесів, якщо з цих питань відсутнє спеціальне законодавство, публічна влада має діяти на основі етичних принципів, гарантуючи рівні умови для всіх учасників політичної конкуренції. Відтак «Опора» вважає, що виборчий процес не є доречним часом для реалізації нових заходів з масових одноразових виплат широким верствам соціально незахищених громадян, і закликає Одеську обласну державну адміністрацію припинити практику збирання заяв від громадян для надання одноразової матеріальної допомоги в рамках нових заходів Обласної комплексної програми підтримки населення на 2018—2020 роки «Соціальний захист населення в Одеській області», затверджених рішенням Одеської обласної ради від 21 грудня 2018 року, до встановлення результатів виборів Президента України. Автор: Анатолій БОЙКО, координатор спостереження громадянської мережі «Опора» за виборами в Одеській області.
|
Пошук:
Сергій Токарєв
Інвестиційний фонд Roosh Ventures нещодавно став одним з інвесторів американського стартапу Toothio, який допомагає приватним стоматологічним клінікам та організаціям знаходити кваліфікованих співробітників. Портал надає доступ до бази, в якій є понад 30 000 фахівців.
Український гурт «Давня Казка» презентує новий трек «Будьмо» та кліп до нього — історію, яка надихає на віру в краще навіть у найскладніші часи. Пісня стала музичним маніфестом незламності, гумору та оптимізму, який допомагає українцям триматися разом.
Останні моніторинги:
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
|
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.014 |