|
РЕЙТИНГОВІ МАНІПУЛЯЦІЇ
02.03.2019 / Газета: Чорноморські новини / № 17 (22036) / Тираж: 8525
Головною особливістю виборчої кампанії-2019 в медіа є маніпуляції з рейтингами кандидатів. «Нині йде дуже велика маніпуляція з рейтингами. Це головна особливість нинішньої виборчої кампанії. Основні маніпуляції зараз відбуваються з рейтингами, і вони є найнебезпечнішими», — заявила у четвер на прес-конференції шеф-редактор порталу «Детектор медіа» Наталія Лигачова, презентуючи результати моніторингу українських медіа, який на постійній основі проводить ГО «Детектор медіа», аналізуючи український телевізійний контент. За її словами, такі маніпуляції бувають чотирьох типів: коли виривають дані з контексту, ігнорують результати поважних соціологічних компаній і, навпаки, оприлюднюють дані сумнівних компаній-одноденок, а також коли хибно трактують результати опитування, наприклад, ігноруючи значення похибки. Крім цього, зазначила Наталія Лигачова, майже ніхто зі ЗМІ не оприлюднює замовників соціологічних досліджень, хоча цього вимагає від медіа закон. При цьому зазвичай самі такі компанії, які проводять опитування, не вказують, хто замовник. Загалом, зауважує експертка, цьогорічна виборча кампанія демонструє багато цікавих трендів, деякі з яких не спостерігалися раніше. «Новими є такі технології ведення кампанії, коли, наприклад, кандидат Володимир Зеленський, який зараз очолює рейтинги за даними поважних соціологічних компаній, практично всю агітацію веде через соцмережі і розважальний контент. Це виклик для всього законодавства в тому числі, і багато спостерігачів зараз не знають, чи можливо на це впливати і яким чином. Зеленський не присутній на ток-шоу, про нього практично не згадують у новинах, за винятком каналу «1+1», — зазначила Наталія Лигачова. За її словами, загальна картина моніторингів демонструє також відсутність централізованої державної цензури, але водночас усюди дуже помітними є обмеження, які власники та їх політичні союзники встановлюють для новин та ток-шоу. «Причому на різних каналах такі обмеження різні, тому в масштабах країни це виглядає як плюралізм, але якщо ви є глядачем одного каналу, то завжди будете бачити спотворену картину світу», — зауважила вона. Експертка звернула увагу й на те, що для деяких каналів, наприклад, ICTV, «Інтера», СТБ, «України», характерні так звані «піар-дайджести». Це нарізка коротких повідомлень із агітаційними заявами, передвиборчими обіцянками чи сценами з життя кандидатів, які поширюють некритичне сприйняття кандидатів, і виборець бачить лише популізм, а не виважену інформацію, яка б дала змогу ухвалити вірне рішення. Відсутність критичної інформації помітна і під час ток-шоу, віп-гості яких отримують «теплу ванну» зі зручним оточенням та негострими питаннями і таким чином мають змогу показати себе у найвигіднішому світлі. Водночас деякі українські медіа говорять не лише про українські реалії, а й просувають меседжі російської пропаганди. За словами Наталії Лигачової, майже синхронно такі меседжі лунають з каналів «112» та NewsOne, рідше — «Інтера», повідомляє «Укрінформ». Тим часом «Інститут масової інформації» (ІМІ), проводячи своє спостереження за висвітленням передвиборної кампанії, дійшов висновку, що чверть матеріалів з ознаками замовлення, зафіксованих в інтернет-ЗМІ, були на користь кандидатки на посаду президента — лідерки партії «Батьківщина» Юлії Тимошенко. «В інтернеті у нас є один безумовний лідер-замовник «джинси», на якого припадає майже чверть — 24 відсотки — всіх замовних матеріалів в інтернеті. І це — Юлія Тимошенко», — зазначила, презентуючи моніторинг 11 популярних загальноукраїнських інтернет-ЗМІ виконавча директорка ІМІ Оксана Романюк. На другому місці, за даними цього лютневого аналізу, опинився мер Львова Андрій Садовий (8% матеріалів з ознаками «джинси»). Третю сходинку розділили між собою очільник «Громадянської позиції» Анатолій Гриценко та заступник голови фракції «Опозиційний блок» Олександр Вілкул (по 6,5% від загальної кількості замовних матеріалів). Автор: -
|
Пошук:
Сергій Токарєв
Інвестиційний фонд Roosh Ventures нещодавно став одним з інвесторів американського стартапу Toothio, який допомагає приватним стоматологічним клінікам та організаціям знаходити кваліфікованих співробітників. Портал надає доступ до бази, в якій є понад 30 000 фахівців.
Український гурт «Давня Казка» презентує новий трек «Будьмо» та кліп до нього — історію, яка надихає на віру в краще навіть у найскладніші часи. Пісня стала музичним маніфестом незламності, гумору та оптимізму, який допомагає українцям триматися разом.
Останні моніторинги:
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
|
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.014 |