|
Відкритий лист-звернення до підприємців та можновладців міста Миколаєва
03.02.2010 / Газета: Николаевский бизнес / № 5(309) / Тираж: 5100
Почався новий рік. Плануючи діяльність, роблячи той чи інший крок, підприємці зважують досвід попередніх років, розмірковують, які сподівання можуть втілитися у новому, а на що не варто і розраховувати. Для того, щоб мати впевненість у своїх розрахунках, необхідно спиратися на якісь стабільні і незмінні фактори. Хотілося б, щоб ними було правове поле і прозоро організована діяльність тієї сфери бізнесу, де ти працюєш. Саме ці, здавалося б такі прості і зрозумілі речі стали приводом для суперечок і нервувань підприємців, які працюють на ринку зовнішньої реклами в місті Миколаєві. Запрошую вас заглянути на виворіт цієї сфери разом зі мною. 2009 рік запам'ятався як важкий і суворий, проте, в той же час він виявився багатогранним, насиченим подіями і багато в чому визначним. Під час кризи людина вимушена швидко обирати варіанти дій, приймати рішення одразу, не маючи часу на роздуми та спокійне зваження. Тобто одразу виявляються пріоритети особистості, її прагнення і сподівання. Економічна криза спонукала і підприємців, і контролюючі органи та владні структури шукати помилки у звичному способі роботи. Я пишу цей лист для того, щоб проаналізувати події, що відбувалися у сфері зовнішньої реклами, виявити тенденції нашої подальшої роботи та окреслити проблемні ділянки у цій галузі. Сподіваюсь, що це допоможе нам, рекламщикам, подолати негаразди, зробити нашу роботу ефективнішою, а місто — красивішим та більш охайним. Я дозволяю собі висловлювати міркування і писати на цю тему, оскілки підприємство, яке я очолюю, одне з небагатьох в місті має тільки законні конструкції і виконує всі необхідні роботи з їхнього утримання. Хотілося б звітувати про досягнення і радощі, і вони насправді є, але варто приділити час проблемним аспектам, тим факторам, які гальмують розвиток рекламного бізнесу в нашому місті. Коли ці питання будуть вирішені, тоді підстав для оптимістичних звітів буде достатньо. Ринок зовнішньої реклами відчув на собі нестачу коштів у підприємців інших галузей одразу ж після початку економічної кризи, до цього додалися недоліки законодавства та неврегульованість у сфері його реалізації. Існують проблеми, які накопичувались протягом попередніх років, — це і незаконні конструкції, і нескоординованність дій підприємців, повільність реакцій державних та «придержавних» структур. Як не дивно, але на фоні згаданих вище негараздів у місті з'явилось багато нових рекламних конструкцій. Нелогічно? Все пояснюється дуже просто — на ринок зайшли гравці з інших областей і регіонів України. Все б нічого, але варто подивитись на такий ланцюг подій і грошового обігу. Замовників стає менше -> обсяги робіт звісно теж зменшуються -> доходи падають, проте необхідність сплачувати податки, заробітну платню і відрахування залишається -> нові рекламні підприємства відтягують на себе частину потенційних клієнтів -> проте податки і зарплати вони сплачують не в нашій області. Таким чином, попит зменшився, пропозиція збільшилася, видатки у найкращому разі залишилися на попередньому рівні (а як правило зросли), деякі підприємства були змушені заморозити діяльність, співробітників звільнити. Отже кількість робочих місць на Миколаївщині зменшується, але можна звітувати про відрахування до місцевого бюджету... Додамо сюди ще декілька штрихів. Не треба бути фахівцем, щоб помітити, що якість самих рекламних носіїв і те, як їх обслуговують, їх естетичність далеко не завжди однакові і відповідають бажаному рівню. Одна з основних причин — незаконність багатьох з них. За законом підприємець має спочатку отримати всі дозволи і тільки потім встановлювати конструкцію — незалежно від того чи то йдеться про банер, чи то про великий бігборд, чи то про одну одиницю рекламного носія, чи то ціла їх мережа. Але використовують і інший шлях: підприємець просто встановлює рекламний щит, а потім починає його «узаконювати». Цікаве явище — якщо прислухатися, вчитатися в дієслово «узаконювати», то виявиться, що це просто процес визнання законними протизаконних дій. Зрозуміло, що ці носії не стоять пустими. Виникає наступне питання: де відрахування за використання землі, податки з доходів, кому і як нараховуються заробітна платня, які обсяги грошей залишаються у тіні у той час, як законослухняні підприємці намагаються хоч якось утриматися на плаву. Давайте порівняємо два способи роботи, два види ставлення до законів та колег по цеху. Перелік мінімальних необхідних дій для роботи на рекламному ринку: а) законослухняний шлях (очікуваний від зваженого підприємця) зареєструватись суб'єктом підприємницької діяльності або зареєструвати підприємство і почати сплачувати податки; отримати дозволи і сплатити певні відрахування; придбати (виготовити) і встановити рекламну конструкцію, дотримуючись Правил розміщення зовнішньої реклами, правил благоустрою міста, вимог правил техніки безпеки, містобудівних та санітарних норм; утримувати власне конструкцію і розміщену на ній рекламу у належному стані; сплачувати заробітну платню відповідно до вимог законодавства щодо її розмірів і регулярності виплат; сплачувати кошти до місцевого бюджету за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів. б) нахабний шлях (нажаль, звичний у нашому місті) зробити конструкцію за власним проектом і бажанням, поставити її де заманеться; розмістити рекламу, отримати тіньовий прибуток; (можливо) подати документи на узаконення, якщо хтось помітив цю конструкцію, і її збираються демонтувати. У будь-якій сфері життя існує контроль: зовнішній і внутрішній. На бізнес це правило теж розповсюджується, адже це його частина — спосіб себе реалізувати і забезпечити собі належний рівень життя. Внутрішній рівень контролю у рекламному бізнесі представлений відповідальністю особистості і власне підприємцями, зовнішній — законами і певними органами влади. Для отримання дозволів і контролю на ринку зовнішньої реклами існує Робочий орган. У жовтні 2008 року було організовано КП «Бюро естетики міського середовища», якому було передано повноваження Робочого органу. У травні 2009 року підприємці створили Раду з питань координації діяльності в галузі зовнішньої реклами в місті Миколаєві. Підприємці об'єдналися «з метою забезпечення діалогу органів місцевого самоврядування в місті Миколаєві з рекламорозповсюджувачами, встановлення чітких і прозорих відносин з питань розміщення зовнішньої реклами в місті Миколаєві, оперативного розгляду та вирішення гострих питань, які виникають в галузі зовнішньої реклами» (http://ngik.gorsovet.mk.ua/ru/showdoc/?doc=12433 ) Перше засідання Ради проводилося у приміщенні Бюро, активно обговорювалися нагальні питання, в тому числі і незаконні конструкції, Підприємці вимагали, а Бюро погоджувалось з необхідністю щось робити и розривати це порочне коло. На першому засіданні Ради, яке відбулося в травні 2009 року, розглядалося питання про 9 самовільно встановлених щитів за адресою просп. Миру ріг вул. Космонавтів (кільце Площа Перемоги). Цей паркан з щитів закрив доступ до рекламної конструкції іншого підприємця. Отже, крім того, що здійснюється тіньова діяльність, ще й інший підприємець позбавлений можливості працювати і несе фінансові втрати. З цього приводу Рада зверталася до міського голови, міського відділення Антимонопольного комітету, прокуратури, в управління з захисту справ споживачів, та до відділу ДАІ з обслуговування адміністративної території міста. Майже всі відповіді, які отримала Рада, посилалися на те що дане питання в компетенції КП «Бюро естетики міського середовища». Саме завдяки цим зверненням виконкомом було прийнято рішення про демонтаж та було дано доручення КП «Бюро естетики міського середовища» провести демонтаж рекламних конструкцій. Демонтаж було проведено частково: з 9 незаконно встановлених конструкцій було демонтовано лише 3. А далі відбувалося «узаконення», ось як це виглядає. Рішенням виконкому 25.09.09 р. «Про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами» було надано дозвіл ТОВ «Універсал — Південь» на розміщення рекламних конструкцій 6х3м за адресою: просп. Миру ріг вул. Космонавтів (кільце Площа Перемоги) в кількості 10 шт. По запиту голови Ради КП «Бюро естетики міського середовища» надало відповіді, які підтверджують, що всі необхідні документи для винесення рішення виконкому зібрані та погодженні згідно чинного законодавства. Тепер, згідно офіційних документів, на площі Перемоги з'явились нові конструкції, все зроблено згідно законів і інструкцій, всі мають бути влаштовані. А, те, що півроку хтось працює поза законом, отримує тіньові прибутки? Проблему незаконних конструкцій вирішено? Якщо це шлях законності і прозорості, то нічого, схожого на нормальний бізнес і чесну конкуренцію в нашому місті не буде. ??? Ще один цікавий приклад, на вул. Московській вже більше року успішно використовуються незаконно встановлені рекламні конструкції. Рішенням виконкому №1350 від 26.06.09 р. було винесено рішення про демонтаж цих рекламних конструкцій в кількості 7 шт. Через декілька місяців КП «Бюро естетики міського середовища» демонтувало ці конструкції, але не пройшло і двох тижнів як конструкції було знову встановлено та вони успішно створюють пропозицію на ринку зовнішньої реклами м. Миколаєва. Таких прикладів можна навести нескінченну кількість, аналізуючи кожне рішення виконкому. Вже протягом декількох місяців на засідання виконкому подається проект рішення в якому наведено перелік більш як 70 рекламних конструкцій (6х3м). Це нова спроба узаконити незаконне. Навіть необізнані в рекламі члени виконкому помітили, що конструкції, рішення щодо яких вони повинні приймати, вже встановлені та успішно функціонують на ринку. Це лише декілька прикладів, але дуже показові. Наводжу сумарні цифри за 2009 рік (за рішеннями виконкому, викладеними на сайті Миколаївської міської ради — http://ngik.gorsovet.mk.ua/ru/ispdocs/?year=2009). За 2009 рік надано дозволів на встановлення 407 рекламних конструкцій. З них: 12х3 м — 31 шт. 6х3 м — 140 шт. 4х3 м — 36 шт. 1,2 х 1,8 — 31 шт. Інші — 169 шт. Прийнято рішень про: подовження дозволів — 19, скасування дозволів — 65, демонтаж — 55 конструкцій різного формату. На сайті Бюро ми можемо побачити такі дані: «750 николаевских бигбордов подлежат сносу. некоторые предприниматели успели самовольно установить сотни рекламных щитов. В Николаеве была проблема, когда самовольно установленные рекламные конструкции препятствовали обзору дорожных знаков. Осуществлялись их демонтажи: через сессию горсовета мы принимали решения о демонтаже аварийных конструкций и тех, которые препятствуют дорожному движению» (http://bjuro-estetiki.at.ua/publ/1-1-0-10), але далі чомусь йдеться про зняття банерів на вулиці Радянській і жодного слова про бігборди, далі йде ще декілька статей, де наголошується існування проблеми конструкцій, але демонтуються знову тільки розтяжки. (http://bjuro-estetiki.at.ua/publ/) Можна знати закони, можна збирати Ради підприємців, можна писати листи і колективні заяви або використовувати будь-які інші методи, гарантовані нам Конституцією і іншими законами, але завжди фінальний акорд — це дії конкретної установи та конкретної людини. І коли цих дій немає або вони просто формальні і не відповідають всьому обсягу обов'язків, то нічого не змінюється. Я впевнена, що треба негайно змінювати ситуацію, що склалася. Повернемося до розшифровки терміну: «узаконення — це визнання законними незаконних дій». Виходячи з цього, шлях вирішення змальованих проблем дуже простий. Крок 1 — не робити протизаконних дій, крок 2 — не визнавати протизаконні дії законними. Панове підприємці, якщо ви не почнете робити перший крок, то не зможете вимагати від влади другого, і кожен день ви будете змушені замовчувати своє незадоволення порушенням закону кимось іншим, адже «за рогом» стоїть така ж незаконна, але ваша, конструкція. Панове можновладці, якщо ви не робите обидва ці кроки, то ніколи у місті не буде ладу, ніколи співпраця з підприємцями не вийде за рамки ввічливих святкових обіцянок і привітань. Я сподіваюсь, що бізнес в нашому місті може почати працювати на нормальних цивілізованих засадах, що він вийде з підкилимового рівня. Що власні амбіції будуть реалізовуватися за рахунок успішної і законної діяльності замість інтриг і перекручування. Автор: Оксана Янішевська. Голова Ради підприємців з питань координації діяльності в галузі зовнішньої реклами в місті Миколаєві.
|
Пошук:
Сергій Токарєв
Інвестиційний фонд Roosh Ventures нещодавно став одним з інвесторів американського стартапу Toothio, який допомагає приватним стоматологічним клінікам та організаціям знаходити кваліфікованих співробітників. Портал надає доступ до бази, в якій є понад 30 000 фахівців.
Український гурт «Давня Казка» презентує новий трек «Будьмо» та кліп до нього — історію, яка надихає на віру в краще навіть у найскладніші часи. Пісня стала музичним маніфестом незламності, гумору та оптимізму, який допомагає українцям триматися разом.
Останні моніторинги:
01:01 31.05.2011 / Вечерний Николаев
01:01 31.05.2011 / Вечерний Николаев
01:01 31.05.2011 / Вечерний Николаев
01:01 31.05.2011 / Вечерний Николаев
01:01 31.05.2011 / Вечерний Николаев
|
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.014 |