|
Аби Європу не проспати, закони треба «підганяти»
29.09.2018 / Газета: Одесские известия / № 74(5098) / Тираж: 18937
Такий головний висновок вимальовується із роботи Міжнародного Чорноморського транспортного форуму «Trans Expo Odessa 2018», що упродовж трьох днів, починаючи із 26 вересня ц.р. проходив у нашому місті. Аби обговорити актуальні питання розвитку галузі, на морвокзалі Чорноморської Пальміри зібрались представники Євросоюзу в Україні, голови профільних державних служб, керівники провідних підприємств морського та залізничного транспорту. Виступаючи на форумі, керівник сектору «Енергетика, транспорт та навколишнє середовище» Представництва Євросоюзу в Україні Йоганнес Баур зазначив, що Україна має великий ринок та експортний потенціал. Через те Євросоюз зацікавлений у якнайтіснішій співпраці із нашою країною у всіх напрямках. І в останні роки багато зроблено задля цього. Так, важливим кроком стало підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЕС. Для її реалізації важливо, серед іншого, й узгодження нормативних актів у транспортній сфері. Як наголосив Йоганнес Баур, в Україні є правильне розуміння, але приведення національного законодавства у відповідність до європейського відбувається надто повільно. На рівні парламенту необхідні законопроекти немов би «пробуксовують». Україна ж та Євросоюз мають можливість куди краще задовольняти потреби людей у пасажироперевезеннях, надавати якісний сервіс, збільшувати і покращувати товарообіг, що сприятиме економічному розвитку. Мова йде про створення ефективної транспортно-логістичної системи. Оновлення законодавчої бази дозволить створити сприятливий інвестиційний мікроклімат, що необхідно для реалізації інфраструктурних проектів. Цьогоріч Кабмін затвердив «Національну транспортну стратегію України на період до 2030 року». Вона визначає перспективи та є дієвим інструментом поглиблення співпраці з ЄС. Звичайно ж, за умови оновлення національного законодавства. Наразі воно є ахілесовою п’ятою реформи. Заступник генерального директора компаннії «Нібулон» Андрій Волик підтримав основні тези Йоганнеса Баура. Він наголосив, що законодавство має забезпечувати рівні, прозорі і конкурентні умови для усіх суб’єктів підприємницької діяльності, адже такий підхід стимулюватиме економічний розвиток і успішність. Щодо успішності, то нібулонівці таки мають рацію. Сьогодні це підприємство можна назвати і наймолодшою, і найбільшою судноплавною компанією України. Нині власний флот «Нібулону» становить сімдесят суден, але власне будівництво, за словами Андрія Волика, за кілька років дасть сотню. Надзвичайний і Повноважний Посол Королівства Нідерланди в Україні Едуард Вільгельмс Вінсент Марія Хукс наголосив на зацікавленості його країни у співробітництві з Україною у сфері річкового транспорту. Але знову ж таки: потрібен закон «Про внутрішній водний транспорт». Його проект вже є, проте до прийняття ще діло не дійшло. А відсутність закону гальмує не тільки співробітництво, але і власне оновлення річкового транспорту як такого. Але є тут і своя ложка меду: як зазначив пан посол, у нідерландців є добрі ділові відносини із українською компанією «Нібулон». Голова Федерації роботодавців транспорту України Орест Климпуш сказав, що розвиток інфраструктури прямо пропорціональний розвитку економіки усієї країни, а не тільки транспортної галузі. Таких прикладів є чимало в США, Німеччині, інших провідних країнах. Тож для України, котра має на меті інтегруватись в Європу, це також актуально. Тим більше, що фахівці стверджують: Україна має значний інфраструктурний потенціал, але упродовж багатьох років не дійшли руки до його використання повною мірою. Гадаю, підкреслив Орест Дмитрович, що прийняття «Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року», схваленої Єврокомісією, стане дороговказом у цій справі. Цей документ є основоположний, направлений на створення енергоефективного, безпечного та екологічно чистого транспорту. Це робота для всіх, у тому числі роботодавців, зусиль лише одного Міністерства інфраструктури для досягнення мети буде замало. Голова Федерації роботодавців транспорту України Орест Климпуш переконаний у тому, що не можна зволікати з прийняттям вишезгаданого закону «Про внутрішній водний транспорт». Найближчим часом слід вирішити питання з іншими засадничими документами, що стосуються транспортної галузі. Наприклад, закон про залізничний транспорт. До речі, перша міжнародна угода незалежної України (про водну магістраль «Дунай-Майн-Рейн») була підписана 1991 року з Німеччиною тодішнім міністром транспорту Орестом Климпушем. Нині ж в процесі євроінтеграції Україна має реалізувати себе як транзитна держава на шляху між Європою і Азією, вибудовувати інші транзитні шляхи, розвивати логістику і залучати інвестиції для реалізації інфраструктурних проектів. Але усе це можливе тільки за наявності законів за європейськими стандартами. Вони в реформах є ключовою складовою. Автор: Александр Кумайгородский
|
Пошук:
Сергій Токарєв
Інвестиційний фонд Roosh Ventures нещодавно став одним з інвесторів американського стартапу Toothio, який допомагає приватним стоматологічним клінікам та організаціям знаходити кваліфікованих співробітників. Портал надає доступ до бази, в якій є понад 30 000 фахівців.
Український гурт «Давня Казка» презентує новий трек «Будьмо» та кліп до нього — історію, яка надихає на віру в краще навіть у найскладніші часи. Пісня стала музичним маніфестом незламності, гумору та оптимізму, який допомагає українцям триматися разом.
Останні моніторинги:
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 23.01.2025 / Вечерняя Одесса
|
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.015 |