|
АРОМАТ ТУРИСТИЧНОГО УСПІХУ
06.12.2018 / Газета: Чорноморські новини / № 102(22012) / Тираж: 8525
Здобутки та проблеми туристичної галузі Одеської області обговорювалися на форумі «Туристичний потік-2018», який нещодавно відбувся за сприяння Центру підтримки бізнесу при Одеській торгово-промисловій палаті в Decameron Clubhouse Odesa, що на Леха Качинського. На форумі, який тривав два дні, розглядався широкий спектр питань, серед яких: результати туристичного сезону-2018 для регіону та для бізнесу, сучасні тренди туристичної сфери, перспективні моделі туристичного бізнесу, розвиток туристичних маршрутів у регіоні, туристична промоція нашої області, сезонність та циклічність розвитку готелів і хостелів, транспортне забезпечення туризму, гастрономічний туризм тощо. Інтерес до зібрання виявили підприємці, які працюють у різних напрямках відпочинкового бізнесу з нашої та сусідніх областей, туроператори з-за кордону, науковці, студенти, представники об’єднаних територіальних громад та районних адміністрацій. Перед початком форуму було цікаво почути посадовців, відповідальних за туризм та рекреацію в області та самій Одесі. Олександр ШЕКА, начальник управління туризму, рекреації та курортів Одеської облдержадміністрації. — Пане Олександре, як ви оцінюєте розвиток та перспективи туризму в нашому краї? — 2018 рік добігає кінця, а отже час підводити певні підсумки, аналізувати роботу, щоб зрозуміти, які маємо є досягнення, а над чим треба працювати в 2019-у. Щодо перспектив, то, звісно, на Одещині вони є, бо область володіє великим ресурсом і туристичним потенціалом. Це — пляжні території, зелений, сільський та етнотуризм, гастрономічний туризм тощо. Тож що перспективи дуже великі, але головне, щоб усі учасники туристичного ринку виконували ті завдання і ті функції, які на себе покладають. — Про які підсумки можемо вже говорити і на що слід звернути увагу в році прийдешньому? — Вважаю, що найголовнішим нашим досягненням як державної структури, бо наше управлін-ня в сфері туризму представляє саме державу, є те, що за десять місяців 2018 року від туристичного збору ми вже отримали надходжень біля 9 міль-йонів гривень, тоді як за весь минулий — 6 мільйонів. Показники надходження до бюджету — це результат нашої спільної роботи з представниками бізнесу, а також вихід з тіні значної кількості підприємців, які працюють у відпочинковій індустрії. — Про досягнення зрозуміло, а що з проблемами? — На жаль, вони в нас також є. Як і в будь-якій галузі. В рамках виконання Програми розвитку туризму і курортів в Одеській області на 2017—2020 роки впродовж 2018-го ми готували проекти розвитку трьох наших субрегіонів. Аналізували, передусім, ринок, стан інфра-структури та попередні результати. За підсумками аналізу пропонуватимемо механізми, які дадуть змогу усунути виявлені недоліки, покращити стан туристичної галузі та інфраструктури Одещини загалом. — А якщо детальніше: що найбільше перешкоджає розвиватися туристичній галузі, які основні проблеми? — Є кілька першочергових питань. Перше — це, звісно, стан інфраструктури, а друге — промоція туристичного потен-ціалу. Якщо ці два напрямки реалізовуватимуться одночасно, а заплановане виконуватиметься в повному обсязі, то ми зможемо досягнути результату. Щодо інфраструктури. Під час підготовки програм розвитку трьох субрегіонів (Дунайського, Нижньодністров-ського та Білгород-Дністровського) ми визначили проблемні міс-ця, серед яких — транспорт, очищення русел річок та низка інших. Уже в 2019 році працюватимемо над їх вирішенням. Стосовно ж продажу туристичного продукту нашого регіону, то цього річ Одещина була представлена на двох міжнародних туристичних виставках — у Києві та Варшаві, а оце знову збираємося до Польщі репрезентувати туристичну індустрію нашого краю. Чому сьогодні ми обрали саме ці напрямки? Бо бачимо великий інтерес поляків до нашої області. Ми вважаємо, що не потрібно розсіювати свою увагу, а акцентувати її саме на ті місця, де є попит. — Про наших гостей з-за кордону. туристи з яких країн найчастіше відвідують Одещину? — За інформацією, наданою Держприкордонслужбою, перша п’ятірка виглядає так: Молдова, Білорусь, Туреччина, Ізраїль, Польща. Тетяна МАРКОВА, директорка департаменту культури та туризму Одеської міськради. — Говорити в Одесі про туризм так само природно, як говорити про культуру, гастрономію чи ділові подорожі. І, вуаля, все це — туризм! Туризм сьогодні — це не просто сегмент економіки, який дає змогу розвивати країну. Одеса — одна з найпривабливіших дестинацій України. (Дестинація — це географічна територія, що має певні межі і може залучати й задовольняти потреби досить широкої групи туристів. — Прим. авт.). Адже місто справді має необмежені можливості з надання різних видів послуг. Ми дуже пишаємося тим, що в останні роки Одеса просувається як дестинація цілорічного відвідування. Традиційно, завдяки нашим прекрасним рекреаційним зонам, наше місто звикли сприймати як місто, куди можна приїжджати лише влітку. Але ж ні! Чудова кухня, можливості для проведення ділових конференцій, прекрасний освітній туризм, подієвий туризм — усе це дає нам право стверджувати, що Одесу потрібно відвідувати цілорічно. Безперечно, сьогодні тенденції у світі туризму дуже динамічно розвиваються. Нічого не стоїть на місці, все дуже активно рухається вперед. Те, що ми планували якихось кілька років тому, потрібно переглядати, змінювати, радитися з бізнесом, з наукою. Слід приймати досить швидкі рішення, тому такі форуми, такі зустрічі дуже корисні та важливі. Тут підприємці, представники торгово-промислової палати, студентство. З молодих років для них важливо відчувати нові віяння та тенденції. Як відомо, міський голова заявив, що туризм є для нас стратегічним, пріоритетним напрямком. Ви знаєте про формулу 5Т, де туризм — одна з невід’ємних складових. Сьогодні ми із задоволенням розповідатимемо про те, чого вдалося досягнути, поговоримо про проблеми, які маємо, і про те, як їх вирішувати. Сьогодні вже всі прийшли до розуміння, що нам потрібна синергія. Не окремо місто, окремо область, окремо бізнес, окремо студентство, окремо громадські організації, а всі гуртом — і тоді успіх забезпечений. — Які проблеми будуть обговорюватися? — Усе почуєте на форумі, він триватиме два дні. Дискутуватимемо про різне. Ми, зі свого боку, привертатимемо увагу бізнесу до якнайактивнішої участі в просуванні нашої туристичної привабливості. Це не лише завдання міської влади. Ми будемо говорити про туристичний збір, який, якщо відверто, не дуже чесно сплачується до бюджету міста. А будуть надходження — буде що спрямовувати на той-таки розвиток туризму. Будемо говорити, що в нас є серйозні проблеми з круїзним бізнесом. Як нам слід вибудовувати відносини, щоб вийти єдиним ринком, єдиним сегментом країн-партнерів, які входять до басейну Чорного моря. Будемо говорити про багато іншого. Сподіваюся, буде цікаво. — Чи був туристичний сезон-2018 кращим за попередній? — Він був кращим. Я починатиму свою презентацію з ролика про те, як Одеса 1 вересня зустріла тримільйонного туриста, щоб внести певний аромат успіху, а це справді дуже великий успіх нашого міста. Це означає, що ми дуже активно зростаємо. Знаєте, ніхто зараз не женеться за кількісними показниками. Ми дуже активно працюємо над вдосконаленням і розширенням сегментації ринку. Дуже важливо, щоб до нас почали приїжджати готі з європейських країн, щоб нас не боялися, щоб сервіс сьогодні був гідним, щоб співвідношення ціни та якості було гідним європейського туриста, який дуже вимогливий і вміє рахувати свої гроші. Він готовий платити, але хоче отримати стовідсоткову послугу. — Відомо, позиція мерії полягає в тому, що Одеса — місто цілорічного туризму. Які пріоритети визначені на наступний рік? Що робиться у цьому напрямку? — Робиться дуже багато. Ви знаєте, це робота стратегічна, системна. Щоб отримати три-мільйонного туриста вже на вересень 2018-го, минулого року ми взяли участь у дванадцяти міжнародних виставках, проводили прес-тури. Цього року темпи не збавляємо. Всесвітня туристична організація оголосила впровадження сучасних технологій у туризмі, і ми також серед передових, бо єдині на національному стенді України, хто має 3D-маршрути, спеціально розроблені маршрути. Ми отримали від наших колег високі оцінки. Нам є що показати, і ми розуміємо, що слід рухатися на випередження. — Як працюєте над розширенням географії наших потенційних гостей? У яких виставках брали участь цьогоріч? — Вперше були представлені на виставці у Фінляндії — нас цікавить ринок Скандинавських країн. Уперше був Сінгапур, бо азіатський ринок для нас дуже перспективний. На тій виставці Одесу для себе відкривали представники туристичного бізнесу таких країн, як Індонезія, Малайзія, Індія, Китай тощо. Наслідком цієї виставки є те, що тиждень тому одне з найбільших видань Сінгапуру надрукувало чудову статтю про Одесу і на-діслало нам примірник. Це лише один з результатів хорошої роботи нашої команди. PS. Форум проведено за підтримки Ініціативи EU4Business і Європейського банку реконструкції та розвитку для розвитку малого і середнього бізнесу. В.Г. Автор: Володимир ГЕНИК
|
Пошук:
Сергій Токарєв
Інвестиційний фонд Roosh Ventures нещодавно став одним з інвесторів американського стартапу Toothio, який допомагає приватним стоматологічним клінікам та організаціям знаходити кваліфікованих співробітників. Портал надає доступ до бази, в якій є понад 30 000 фахівців.
Український гурт «Давня Казка» презентує новий трек «Будьмо» та кліп до нього — історію, яка надихає на віру в краще навіть у найскладніші часи. Пісня стала музичним маніфестом незламності, гумору та оптимізму, який допомагає українцям триматися разом.
Останні моніторинги:
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
|
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.018 |