ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:
 




ЛІТНІЙ ТЕАТР: ЗЕЛЕНА ЗОНА ЧИ ЗОНА ПРИБУТКУ?
02.03.2019 / Газета: Чорноморські новини / № 17 (22036) / Тираж: 8525

Літній театр — важлива історична складова Одеси, що в самому серці Міського саду. Раніше там розташовувалися різноманітні розважальні заклади, які приносили прибуток власнику і якось задовольняли городян. Зараз ця територія пустує і, звісна річ, потребує облаштування.

Увага до Літнього театру значно посилилася після інформації про те, що цю територію компанія «Солінг» збирається забудувати. Громадськості міста не сподобалася ідея появи там торговельного центру, й 18 листопада 2017 року навіть відбувся резонанс-ний мітинг проти такого будівництва. Зрештою власник підприємства Ігор Коваленко начебто відхрестився від своїх планів.

Та дискусія щодо подальшої долі Літнього театру триває. В соцмережах активно обговорюються два проекти — одеського бізнесмена Дмитра Шпінарьова й архітекторів-волонтерів Аркадія Шуплякова, Олега Агафонова та Олександра Гусарева. Обидві сторони вже представили їх мерії.

Влада міста та власник компанії «Солінг» схиляються до версії Дмитра Шпінарьова. Його концепція базується на комерційному інтересі. В її центрі — ідея розважального майданчика, щось на зразок знаменитого Dzintaru в Юрмалі, який зможе приймати концерти, фестивалі, вистави навіть у негоду, чому сприятиме натяжний дах.

Дмитро Шпінарьов, шоумен:

— Хочеться, щоб в Одесі з’явився відкритий літній майданчик, де відбуватимуться концерти за участю зірок. На мій погляд, це правильно, щоб такий майданчик постав на місці Літнього театру. Не всі з активістів, які запропонували свій проект, готові працювати над ним. У мене створюється дивне відчуття, що хлопці хочуть, аби був пустир, як зараз.

Але якщо це місце пустуватиме ще кілька років, там урешті-решт таки з’явиться торговельний центр.

Проект Дмитра Шпінарьова передбачає також розміщення фуд-кортів, щоправда, автор запевняє, що вони займатимуть не більше 10% території. Буде, каже він, і простір для дітей, зона відпочинку. Бізнесмен упевнений, що без значних капіталовкладень відновити майданчик театру неможливо: «Щоб зробити все, крім даху, а до його проектування ще навіть не бралися, потрібно близько 10 мільйонів гривень. Оскільки в нашому проекті нема ніякого капітального будівництва, а тільки реконструкція наявних споруд, то для його реалізації (освітлення, благоустрій території, впорядкування туалету, сцени, придбання крісел для глядацької зали, організація фуд-кортів) необхідно зо три місяці».

Автори іншого проекту мають свої пріоритети в облаштуванні Літнього театру. Вони категорично проти комерційної складової, пропонуючи натомість залишити зоні статус відкритого паркового простору. Передбачаються також модульні й мобільні меблі для створення некомерційного арт-мйданчика. Там зможуть заявляти про себе молоді творчі особистості, влаштовуватися різні заходи — концерти, лекції, виставки, а всі, хто забажає, безкоштовно відвідувати їх.

Аркадій Шупляков, архітектор-волонтер, один з авторів проекту:

— В онові нашої пропозиції — відновлення цієї території як частини Міського саду, як зеленої зони, де, можливо, проводитимуться якісь заходи, різні ярмарки, майстер-класи, кінопокази, але основна її функція — зелена зона. Це єдиний законний спосіб розвитку цієї території. Звичайно, своїми силами ми не зможемо реалізувати підготовлений нами проект, але впорядкувати цю територію — цілком під силу волонтерському руху.

Наразі волонтери шукають меценатів, які змогли б профінансувати окремі фрагменти проекту. Решту потреб Літнього театру планують покрити за допомогою краудфандингу. Про це розповів Олег Агафонов, архітектор-волонтер, співавтор проекту: «Ми із самого початку дотримуємося позиції, що ця територія повинна бути парком без комерції. Щодо фінансування, то вважаємо, що цю територію повинне викупити місто й утримувати на міські гроші. Якщо це частина Міського саду, який спонсорується мерією, то, вона повинна також утримуватися на гроші платників податків, одеситів».

Думки містян щодо організації нового майданчика розділилися. Одні підтримують проект архітекторів-волонтерів, вважаючи, що має бути більше безкоштовних майданчиків для одеситів, молодих талантів.

«Усе залежить від того, який буде доступ. Якщо це комерційний проект і все тільки по квитках, а проста людина туди не потрапить, то, звісно, краще —другий варіант. Я тільки за те, щоб у центрі міста побудували дитячий майданчик. А ті хлопці, що заробляють, наприклад, барабанщики, могли б тут, на цій сцені, грати, а люди приходили б, сиділи на лавочках і слухали», — ділиться думками Михайло.

Одеситка Ольга має схожу думку: «Велика сцена може бути біля Оперного театру, а тут усе повинно бути об лаштоване для одеситів — щоб кожен міг продемонструвати свій талант, виступити, показати себе людям».

Для когось прийнятніший комерційний проект.

«І той, й інший проекти сьогодні мають право на життя, але поки ми дочекаємося, коли зберуть гроші, то бізнес-проект швидше втілять. Я за бізнес-проект — так буде набагато швидше», — висловлюється студентка Інна.

На питання про фінансову підтримку некомерційного проекту архітекторів-волонтерів, в основному, всі відповідають позитивно.

Яким же постане Літній театр перед жителями Одеси і чи найближчим часом постане взагалі, поки що невідомо. Автори обох пропозицій створили свої групи у Фейсбуці й активно залучають громадськість до їх обговорення.

Олена ДЕНИСЮК,

студентка

ОНУ ім. І.І. Мечникова.

Замість післяслова. Наразі доля Літнього театру залежить від вердикту служителів Феміди. Апеляційне подання громадської організації «Зелений лист», яка оскаржує дозвіл на зведення торгово-розважального комплексу «Салінгом», суд має розглянути 27 березня.

Втім, небайдужі одесити вже доводили, що вміють захищати свою позицію щодо Літнього. От і нині не сидять склавши руки, а власними силами впорядковують його, оголосивши перший весняний суботник.

О.Д.

Автор: -

Пошук:
розширений

Сергій Токарєв
Американський стартап Toothio – новий напрям інвестицій Roosh Ventures
Інвестиційний фонд Roosh Ventures нещодавно став одним з інвесторів американського стартапу Toothio, який допомагає приватним стоматологічним клінікам та організаціям знаходити кваліфікованих співробітників. Портал надає доступ до бази, в якій є понад 30 000 фахівців.

Сила духу і оптимізм: «Давня Казка» презентує пісню та кліп «Будьмо» про єдність українців
Український гурт «Давня Казка» презентує новий трек «Будьмо» та кліп до нього — історію, яка надихає на віру в краще навіть у найскладніші часи. Пісня стала музичним маніфестом незламності, гумору та оптимізму, який допомагає українцям триматися разом.

Останні моніторинги:
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса
00:00 09.01.2025 / Вечерняя Одесса


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.021