ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:




Одна війна на чотирьох жінок
05.09.2024 / Газета: Вечерняя Одесса / № 71-72(11415-11416) / Тираж: 10407

Сцена з вистави

Ювілейний, 100-й сезон розпочався в Одеському академічному українському музично-драматичному театрі імені Василя Василька камерною постановкою одноактної драми «Вирій». У форматі «Глядач на сцені» за півтори години нам розповідають містичну історію про чотирьох жінок, чиї долі зруйнувала війна.

П’єсу Наталі Ігнатьєвої поставили режисери Олександр Самусенко та Мирослава Ткач. За вокал і музичне рішення вистави відповідає Наталя Боярська, за сценографію — Максим Лапко. Художницею костюмів «Вирію» стала Оксана Тернавська, музичне оформлення вистави здійснив Віктор Чернєв.

В українській міфології вирій — це місце, куди потрапляють душі померлих. Щоправда, героїні вистави, які гинуть на безлюдній автобусній зупинці під час повітряної тривоги, з подивом визнають, що потойбічне буття уявляли собі геть по-іншому. В усякому разі про полегшення переживань не йдеться.

Заслужена артистка України Нінель Наточа в ролі ГалиниЗаслужена артистка України Нінель Наточа в ролі Галини

Уособлення української землі — селянка Галина (заслужена артистка України Нінель Наточа), маленький вогник — військова Ангеліна (Марія Буймович). Перша втратила єдиного сина на війні, друга ще не знайшла кохання, але пішла воювати, бо їй болять смерті незнайомих юнаків. Сумує за братом Марина (Ірина Бесараб), за чоловіком — Інга (Ірина Шеляг). Драматург не надто «причісує» мову персонажів, які розмовляють не лозунгами, а відверто, часом брутально, бо біль втрат спотворює душу, вбиває жіночність. Без чоловіка, брата, сина тощо жінка, може, не мертва, але й не жива.

Тому війна — це завжди проти жінки. Глядачі час від часу схлипують, слухаючи розповіді героїнь про страждання, яких ті зазнали, але допомогти нічим не можуть, хоч і знаходяться поруч на сцені. Від цього удвічі болячіше…

Автор: Марія ГУДИМА

Пошук:
розширений

Роман Сирінський
ЛЕНІНСЬКА МОДЕЛЬ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ ЯК ОДНА З ТЕОРЕТИЧНИХ ОСНОВ РОСІЙСЬКИХ ШОВІНІЗМУ ТА ІМПЕРІАЛІЗМУ РАДЯНСЬКИХ ТА ПОСТРАДЯНСЬКИХ ЧАСІВ
Стаття присвячена аналізу ленінської національної політики та розвінчанню як радянського міфу про її кардинальну відмінність від практик, які мали місце в національній політиці СРСР постленінського періоду, так і міфологем сучасної російської пропаганди, яка вслід за своїм диктатором часто твердить про «створення» України Леніним та більшовиками.

Презентація книжкової виставки-інсталяції «Мова – духовний скарб народу»: до Дня української писемності та мови
До Дня української писемності та мови в Одеській національній науковій бібліотеці стартував традиційний Тиждень мови: з 21 по 27 жовтня 2024 р відбудеться низка заходів, спрямованих на розкриття чарівного світу рідного слова.

Останні моніторинги:
00:00 24.10.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 24.10.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 24.10.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 24.10.2024 / Вечерняя Одесса
00:00 24.10.2024 / Вечерняя Одесса


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.023